با حضور رئیس‌جمهور

۳ تفاهم‌نامه اقتصادی بین استان مرکزی و سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران امضا شد

کدخبر: 2070241

سه تفاهم‌نامه اقتصادی فی ما بین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مرکزی و مدیرعامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران به امضا رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در نشست سرمایه‌گذاری و توسعه استان که با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان برگزار شد سه تفاهم‌نامه اقتصادی فی ما بین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مرکزی و مدیرعامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی ایران به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در رابطه با همکاری در زمینه توسعه تکمیلی زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی، ایجاد فن‌آوری پیشرفته و پیاده‌سازی و پوشش دو صنعت مهم آلومینیوم و قطعات خودرو به امضا رسید.

ایجاد و توسعه پنج تصفیه‌خانه در شهرستان‌های خمین، تفرش، دلیجان، کمیجان و شازند و همچنین تکمیل زیرساخت‌های لازم در 27 شهرک صنعتی از دیگر موارد منعقد شده در این تفاهم‌نامه بود.

اجرای تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی در خیرآباد و همچنین تأمین 200 لیتر آب در ثانیه از کسری آب مورد نیاز صنایع از برنامه ششم توسعه از دیگر محورهای امضا شده در تفاهم نامه نخست بود.

در تفاهم‌نامه دیگر قراردادی بین یک شرکت چینی به ارزش دو میلیارد یورو به منظور کمک به صنایع استان به امضا رسید و همچنین در تفاهم‌نامه سوم که بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور منعقد شد پنج هزار مددجوی تحت پوشش و غیر مددجو می‌توانند از تسهیلات به منظور ساخت منزل مسکونی استفاده کنند.

این در حالی است که یک هزار واحد مسکونی به صورت صد درصد برای ایتام ساخته و تا خرداد ماه سال آینده تحویل داده خواهد شد.

تأمین مسکن پنج پروژه عمرانی نیز در دستور کار قرار گرفت، همچنین اعتبار به منظور اشتغال در سال جاری 25 میلیارد تومان عنوان شد که با اعتبارات بانک‌های عامل سالانه بیش از 110 هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند، که این تعداد در استان مرکزی 5 هزار خانوار است.

در ادامه این نشست با حضور ریاست جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، محمد رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، سید تقی نوربخش مدیرعامل تأمین اجتماعی و امیر امیری معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین سیف به عنوان رئیس بانک مرکزی 6 پروژه به صورت همزمان از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح و برخی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ارسال نظر: