اسماعیل کوثری:

سفارت آمریکا در بسیاری از توطئه‎های داخل کشور دست داشت

کدخبر: 2072075

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سفارت آمریکا بسیاری از توطئه‎ها را در کشور به اجرا در آورده بود که می‎توان به قائله‎ها و ترور شخصیت‎ها اشاره کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سرداراسماعیل کوثری امشب در جمع بسیجیان و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با گرامیداشت روز 13 آبان اظهار داشت:روز 13 آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در سال ‎ 1343پس از 10 ماه زندان حضرت امام خمینی(ره) پس از آزادی دوباره دستگیر و به ترکیه تبعید می‎شوند و پس از گذراندن بیش از 10 ماه دوره تبعید خود در ترکیه به شهر نجف عراق تبعید می‎شوند و 14 سال و نزدیک به پیروزی انقلاب اسلامی در آنجا می‎مانند.

سردار کوثری تصریح کرد: در سال 1342 و 1343 امام خمینی(ره) علیه استکبار جهانی با طرح رد موضوع کاپیتالاسیون موضع گرفت اما به جایی اینکه مسئولان وقت از امام تجلیل کنند به علت اینکه سرشان در آخور استکبار بود حرف‎های امام(ره) را بر نتابیدن و آن را به ترکیه تبعید کردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در سال 1357 در روز 13 آبان دانش‎آموزان که در جلوی دانشگاه تهران بر ضد رژیم طاغوت تظاهرات کرده بودند به دستور سفاکان رژیم شاهنشاهی به رگبار بسته می‎شوند و در این ماجرا 56 دانش‎آموز به شهادت می‎رسند و اگر درب دانشگاه بر روی دانش‎آموزان باز نمی‎شد تعداد شهدا بیش از این میزان بود.

کوثری به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 1358 و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در سال 1358 و با پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) و ملت مسلمان ایران بدون اینکه با کسی هماهنگ کنند با علت قوی و با اعتقاد به اینکه سفارت آمریکا توطئه‎هایی را در کشور بر علیه انقلاب طراحی و اجرا می‎کردند به سفارت آمریکا هجمه برند و آنجا را تصرف کردند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه انقلاب ما نوپا بود سفارت آمریکا بسیاری از توطئه‎ها را در کشور به اجرا در آورده بود که می‎توان به قائله‎های خلق بلوچ، کرد و ترکمن اشاره کرد و همچنین در ترور شخصیت‎هایی چون رئیس ارتش و ترور استاد مطهری در 12 فرودین ماه آن سال مشارکت داشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور 36 میلیون نفر جمعیت داشتیم و روزانه 6.5 میلیون بشکه نفت تولید می‎کردیم که تنها 500 هزار بشکه مصرف داخل بود و از قبل فروش نفت تنها 16 درصد آن به ما می‎رسید و آمریکایی‎ها برای این 16 درصد تصمیم‌گیری می‎کردند.

کوثری با بیان اینکه امروز جمعیت کشور نزدیک 80 میلیون نفر است و دولت که خیلی تلاش می‎کند باز نتوانسته صادرات را به 2 میلیون برساند، گفت: آمریکایی‎ها نمی‎خواستند دست از این کشور بکشند چرا که برای تامین چرخ صنعتشان نیاز به 20 تا 22 میلیون بشکه نفت دارند و حال اینکه که تنها یک سوم این نفت را خودشان می‎توانند تولید کنند.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها به علت اینکه نیاز دارند همیشه چشم طمع به کشورهای ایران، عراق عربستان و کویت که دو سوم انرژی فسیلی دنیا را در بر دارند خواهند داشت و به دنبال این هستند که منطقه را به صورتی نگهداری کنند که به نفع خودشان باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قبل از تسخیر لانه جاسوسی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با گروه‎های ماکسیسم چپ سفارت انگلیس را به مدت 2 ساعت تصرف کرده‎ بودند اما چون مورد حمایت قرار نگرفتند کاری از پیش نبردند.

کوثری با بیان اینکه پس از تصرف لانه جاسوسی امام خمینی(ره) بررسی کردند و دیدن که این جوانان وابسته به جایی نیستند و سپس آنها را حمایت کردند، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که سیاه پوست‎ها و خانم‎ها که در بین آنها هستند را آزاد کنند و 53 نفر از آنها را نگه داشتند و این حرکت خودجوش مجلس را بر آن داشت که این حرکت که امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم نام نهادند را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نام‎گذاری کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال این حرکت دولت بازرگان اعتراض و استعفا کرد، افزود: ما پس از انقلاب به فناوری هسته‎ای دست پیدا کردیم که تحقق آن ما را از محدوده کشورهای جهان سوم خارج کرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز باید بیندشیم که مذاکره برای چی به وجود آمد؟ قبل از اینکه دولت فعلی روی کار بیاد 10 ماه قبل آمریکایی‎ها از طریق عمان پیغام دادند که بیایم مذاکره کنیم وهمان زمان که دولت یازدهم بر سر کار آمد حضرت آقا فرمودند مذاکره عبیبی ندارد دولت درخواست دارد بروید ولی به نتیجه نمی‎رسید و آنها بدعهد هستند و سابقه خوبی ندارند.

کوثری اظهار داشت: پس از اینکه نیروهای آمریکایی در دست دانشجویان ما 444 روز بود و با روی کار آمدن دولت بنی‎صدر، وزیر امور خارجه وقت برای آزاد کردن این زندانی‎ها با آمریکایی‎ها مذاکره کرد و آمریکایی‎ها یکی از مواردی که به ما قول دادن پس از آزادی انجام دهند پرداخت 12.9 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران بود که آنها تنها 2.4 میلیارد دلار را به ما دادند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی ما به اورانیوم 20 درصد غنی شده رسیدیم، افزود: ما دنبال غنی‎سازی اورانیوم نبودیم اما زمانی که در سال 1388 برای راکتور سازمان انرژی اتمی که 800 هزار نفر دارو را در کشور تولید می‎کند سوخت درخواست کردیم آنها به ما ندادند و جوانانی مانند شهید احمدی روشن، علی محمدی و صالحی گفتن که ما می‎توانیم سوخت 20 درصد را بسازیم و غرب تصور کرد که ما بلف می‎زنم اما زمانی که دیدند ما به این تکنولوژی رسیدیم به ما پیشنهاد مذاکره دادند.

ارسال نظر: