بروجردی:

میزان اطلاع‌رسانی هیات نظارت بر اجرای برجام متناسب با تخلفات آمریکایی‌ها نیست

کدخبر: 2072503

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه میزان اطلاع‌رسانی هیأت نظارت بر اجرای برجام متناسب با تخلفات آمریکایی‌ها نیست، گفت: تخلف آمریکا در اجرای تعهداتش در برجام مورد اعتراض دیگر کشورها هم هست.

به گزارش « نسیم آنلاین »،‌علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجردی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس ، با اشاره به عملکرد هیأت نظارت بر اجرای برجام و انتقادات مطرخ به این هیأت در عدم پاسخگویی مناسب نسبت به کارشکنی‌های غربی، اظهار داشت: به نظر می‌رسد موضوع اطلاع‌رسانی هیأت نظارت بر اجرای برجام نیاز به تقویت داشته باشد.

وی افزود: ترکیب و کیفیت نظام جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که همه چیز به اراده مردم گره خورده است، فلذا این حق مردم است که از مسائل مختلف مطلع باشند، فکر می‌کنم میزان اطلاع‌رسانی هیأت نظارت بر اجرای برجام متناسب با تخلفات آمریکایی‌ها نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به ارزیابی از عملکرد هیأت نظارت بر اجرای برجام پرداخت و تصریح کرد: مذاکراتی که آقای ظریف وزیر امور خارجه و تیم وی انجام می‌دهند از جمله مذاکراتی که اخیراً در نیویورک با وزرای خارجه 6 کشور 1+5 داشتند، متأثر از تصمیمات کمیته نظارت بر اجرای برجام است.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای هیأت نظارت بر اجرای برجام تصمیماتی اتخاذ کردند که باید به وزرای خارجه 6 کشور 1+5 ابلاغ می‌شد که در این سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آمریکا و در این دور از مذاکرات وی در نیویورک، این ابلاغ به آنان شده و فکر می‌کنم آثارش هم به تدریج مشهود باشد، چون در هر صورت آمریکا یکی از 6 کشور طرف مذاکره با ایران است و در حال حاضر تخلف آمریکا در اجرای تعهداتش مورد اعتراض دیگر کشورها هم هست.

ارسال نظر: