دیدارهای وزیر خارجه ایران در بیروت

ظریف: موضوع "نزار زکا" مشکلی میان ما و لبنان به وجود نمی‌آورد/ میشل عون: سلام مرا به آیت‌الله خامنه‌ای و دکتر روحانی برسانید

کدخبر: 2072878

وزیر خارجه کشورمان در کاخ ریاست‌جمهوری لبنان با "میشل عون" رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و درباره مسایل مختلف از جمله جاسوس بازداشت‌شده آمریکایی-لبنانی صحبت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شبکه «المنار» اعلام کرد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان که امشب (دوشنبه) وارد لبنان شده ، در کاخ «بعبدا» با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد و به وی تبریک گفت.

ظریف در این دیدار گفت: موفقیت لبنان در انتخاب رئیس‌جمهور ، یک دستاورد و پیروزی برای تمام ملت لبنان است.

وی افزود: ما اطمینان کامل داریم که فرصت برای همکاری و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه فراهم شده است.

ظریف گفت: محتوای سخنرانی عون دلیل بر عمق دیدگاه حکیمانه وی است.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: من اطمینان دارم که زمینه برای افزایش و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی لبنان و ایران فراهم شده است.

ظریف تصریح کرد: آنچه درباره «نزار زکا» اتفاق افتاد مشکلی میان ایران و لبنان به وجود نمی‌آورد بلکه این فقط یک مساله پیش آمده به دلیل مخالفت با قانون است .

در این دیدار میشل عون نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی ریاست جمهوری اسلامی ایران در همان ساعات اولیه انتخابش، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم ثبات در لبنان قدردانی و بر ضرورت ارتقاء روابط دو کشور در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا نیز گزارش داد:

ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان دردیدار « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی خواستار رساندن سلامش به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر« حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران شد.

ارسال نظر: