آیت الله صدیقی:

عشق الهی رمز ماندگاری علامه طباطبایی است

کدخبر: 2073338

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما مفسر، حکیم و متکلم در طول تاریخ بسیار داشته‌ایم گفت: رمزی که موجب شد علامه طباطبایی و سیره او جاویدان و ماندگار شود عشق الهی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله کاظم صدیقی امشب در مراسم سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و نشست علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که با حضور آیت‌الله مصباح یزدی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد مجموعه عالم آفرینش را مقدمه عالم شدن انسان دانست و بیان کرد: بشر می‌تواند خلیفه خدا در خصوص قدرت خدا و خلیفه خدا در علم خدا در حد محدود باشد.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند محضر علم و قدرت خدا در محدوده ممکنات باشد، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به این قدرت و علم عبودیت حق تعالی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند مالک مطلق است و مالکیت حقیقی بر عالم دارد، افزود: عالم آیه، جلوه و اثر خدا بوده و قائم به حق تعالی است.

وی با اشاره به اینکه بشر باید بداند که همه چیز از آن خداوند است، اضافه کرد: یک اراده بیشتر در عالم حاکم نیست و آن اراده متعلق به خداوند است.

صدیقی با اشاره به اینکه انسان به فرمان پروردگار متعال در مسیر معرفت هستی باید کوشش کند، افزود: تعلیم و تعلم در حوزه‌ها یکی از جلوه‌های بندگی است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم آینه قدرت خدا و اعجاز تامه است، گفت: قرآن کریم جلوه کامل پروردگار عالم است و اگر قرآن تجلی حق تعالی است باید در هر جا که تجلی کند آن را دگرگون کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اگر معرفت حق مقصد و قرآن آینه معرفت است، بزرگترین مانع خود انسان است، اظهار کرد: علاج گذشتن از خود برای انسان، دارویی جز محبت اهل بیت(ع) ندارد.

وی با اشاره به سیره علامه طباطبایی گفت: علامه طباطبایی در ماه مبارک رمضان و در حرم کریمه اهل بیت(ع) تا وقت افطار می‌ماند و روزه خود را با بوسه بر ضریح افطار می‌کرد و باید چنین شخصیتی عینیت قرآن باشد.

صدیقی با بیان اینکه ما مفسر، حکیم و متکلم در طول تاریخ بسیار داشته‌ایم گفت: رمزی که موجب شد علامه طباطبایی و سیره او جاویدان و ماندگار شود عشق الهی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به علامه طباطبایی عبد بود اضافه کرد: علامه طباطبایی از نظر فقهی کم از آیت الله خویی نداشت.

وی گفت: حضور در این جلسات عرض ادب در خصوص یک انسان خودساخته و جلوه از نور حق تعالی است و امیدواریم که شفاعت ایشان شامل حال ما شود.

ارسال نظر: