ربیعی در نشست مشترک با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب:

ما امروز به آرامش و مدارای بزرگ در کشور نیاز داریم

کدخبر: 2079342

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز به آرامش و مدارای بزرگ در کشور نیاز داریم، گفت: در جامعه ناآرام آسیب ها رشد و پیشرفت و امید وجود ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عصر امروز ( چهارشنبه) در نشست مشترک با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در سالن تلاش تهران اظهار داشت: کارکرد احزاب باید در سیاست گذاری ها بیش از این باشد.

وی با تاکید بر اینکه احزاب باید با توجه به وضعیت جامعه تصمیم سازی کنند، افزود: آرامش جامعه با گسترش احزاب رابطه معنادار دارد.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که به جای احزاب برخی از افراد سخن میگویند که هیچ مسئولیتی را نمی پذیرند و در جامعه تنش روانی ایجاد می کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز به آرامش بزرگ در کشور نیاز داریم، گفت: در جامعه نا آرام آسیب ها رشد و پیشرفت و امید وجود ندارد.

ربیعی همچنین معتقد است که ایران امروز به مدارای بزرگ نیازمند است چرا که اگر مدارا را در سطح احزاب تجربه کنیم این مدارا به سطوح پایین می آید.

ربیعی با بیان اینکه بیشترین ارتباط مردم با وزارتخانه‌ها ارتباط آنها با وزرات کار است، گفت: گسترش نهادهای صنفی، مدنی و مردمی، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوره وزارت جدید 51 درصد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی افزایش یافته است.

وی با اشاره به جلسه خود با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گفت: در اینگونه جلسات دولت و نهادهای مدنی در کنار یکدیگر می‌نشینند که این زمینه‌ساز حل بسیاری از مشکلات است. بنده برای این نشست این شعار را انتخاب می‌کنم که «ائتلاف برای حل مسائل ایران داشته باشیم».

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت به فعالیت احزاب معتقد است، گفت: مهم‌ترین وزارتخانه دولت وزارت کار است که نقش بارزی در امر اشتغال دارد. 51 درصد از تشکل‌های اجتماعی به سازمان‌های مردم نهاد حوزه کارگری اختصاص دارند، که این عدد بسیار بالایی است.

ربیعی افزود: پیشنهاد می‌کنم تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کار و خانه احزاب منعقد شود که سیاست‌سازی‌هایی درباره حوزه اجتماعی صورت گیرد و خانه احزاب به محلی برای گفت‌وگوهای اجتماعی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جلوی حرف‌های غیرمسئولان و اتهام‌زنی‌ها را بگیریم باید به احزاب بها دهیم. اگر قرار است در جامعه صدایی شنیده شود باید در غالب نهادهای مدنی شنیده شود و احزاب کمک می‌کنند که سیاست‌های رفاهی نشکند. بنده معتقدم که باید احتماً با عزم ملی به مشکلات غلبه کنیم.

ربیعی با اشاره به افزایش اعتیاد در جامعه گفت: امروز علت اصلی اعتیاد ناامنی جامعه و طبقه اعتیاد دگرگون شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما به حاکمیت طبقه اشراف اعتماد نداریم و حکومت باید برای فقرا باشد، اظهار داشت: وزارت کار محلی برای شنیدن صدای فقرا و احزاب هم باید با برنامه‌ریزی خود در این عرصه تلاش کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برجام را دستاورد بزرگ دولت عنوان و تصریح کرد: باید دقت شود که عزت ملی کشور در این راه حفظ شود.

ربیعی با بیان اینکه امسال سال شکوفایی دولت و سال آینده سال جهش دولت است، به علل رشد بیکاری در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: نیروهای کار با تاخیر وارد بازار کار می‌شوند. زمانی که دولت یازدهم بر سر کار آمد 80 هزار فرصت شغلی داشتیم و 4.5 میلیون دانشجو وارد دانشگاه شدند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که آنها با تاخیر به بازار کار بیایند تا بتوانیم در مقابل رشد بیکاری بایستیم. در سال گذشته 70 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

ارسال نظر: