توضیحات معاونت پارلمانی روحانی درباره اتفاقات نماز جمعه یزد

کدخبر: 2079641

روابط عمومی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور توضیحاتی پیرامون سخنرانی امیری در نماز جمعه یزد منتشر کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور که طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته به استان یزد سفر کرده بود در برنامه های مختلفی حضور یافت.

آخرین برنامه سفر دو روزه امیری به استان یزد شرکت در نماز دشمن شکن و عبادی - سیاسی جمعه به امامت آیت الله ناصری در مسجد ملا اسماعیل یزد بود.

حضور امیری در میان خیل نمازگزاران مومن شهر دارالعباده، یزد، با استقبال امام جمعه محترم همراه شد و ایشان از آقای امیری دعوت کردند که به عنوان سخنران میان دو نماز، برای نمازگزاران سخنرانی کند.

در اواخر سخنرانی معاون رئیس جمهور عده‌ای به قصد اخلال و برهم زدن و قطع سخنرانی وی اقدام به سر دادن شعارهای تحریک آمیز و موهن کردند.

امیری بدون توجه به شعارها و اخلال‌گری‌‌های این عده به سخنان خود در مورد لزوم تقویت وحدت در جامعه ادامه داد و در زمان تعیین شده برای سخنرانی میان دو نماز، سخنان خود را به پایان برد و به همراه خیل نمازگزاران مومن به اقامه نماز عصر پرداخت.

در پایان نماز نیز امام جمعه معزز یزد امیری را مشایعت و همراهی کرد.

یکی از همراهان معاون پارلمانی رئیس جمهور که در محل برگزاری نماز جمعه یزد حضور داشت در تشریح اتفاقات روی داده در هنگام سخنرانی آقای امیری در نماز جمعه یزد به این سایت گفت که به رغم گزارش برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، سخنرانی آقای امیری به رغم تلاش عده معدودی، در زمان مقرر پایان یافت و نیمه تمام نماند.

وی افزود: برخی از این افراد متاسفانه حرمت مسجد و انبوه نمازگزاران را نگه نداشتند وشعارهای موهن و نامناسب در محل اقامه نماز جمعه علیه دولت سردادند و برخی از آنها حتی اقدام به پرتاب مهر و تسبیح به سمت جایگاهی که آقای امیری حضور داشت کردند که امام جمعه محترم یزد نیز در کنار ایشان بود.

وی اظهارداشت: به نظر می‌رسد که عده‌ای با برنامه‌ریزی قصد داشتند با سر و صدا و شعارهای توهین آمیز در نمازجمعه حاشیه سازی کنند و مانع از سخنرانی آقای امیری شوند ولی وی به رغم این رفتار شماری اندک، به احترام خیل عظیم نمازگزاران و امام جمعه محترم، با آرامش به ارائه مطالب خود ادامه داد و نماز خود را نیز در صفوف به هم پیوسته نمازگزاران اقامه کرد.

ارسال نظر: