یاسر جلالی:

آقای رئیس‌جمهور در گام اول ابعاد کاسبی خانوادگی جناب فریدون را روشن کنید

کدخبر: 2081422

این کارشناس سیاسی نوشت: در گام اول تا تشکیل سامانه شفافیت مورد ادعا، خوب است ابعاد کاسبی خانوادگی جناب فریدون روشن و منتشر شود. حجم کاسبی خانوادگی به حدی رسیده است که با رسیدگی به این پرونده، کشور چند ده پله در موضوع شفافیت و مقابله با فساد صعود خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، یاسر جلالی کارشناس سیاسی در مطلبی در کانال تلگرامی خود در خصوص اظهارنظر رئیس جمهور برای تشکیل سامانه‌ دخل و خرج‌ها نوشت:

آقای رئیس‌جمهور فرموده‌اند که دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند. این موضع جناب رئیس‌جمهور قابل تقدیر است؛ اما خوب است ایشان به جای «اعلام حاضری»، علی‌الحساب دستور فرمایند پنج گام اول دوره مقدماتی درس شفافیت، اجرایی شود:

۱. در گام اول و تا تشکیل سامانه شفافیت مورد ادعا، خوب است ابعاد کاسبی خانوادگی جناب فریدون روشن و منتشر شود. حجم کاسبی خانوادگی به حدی رسیده است که با رسیدگی به پرونده جناب فریدون، کشور چند ده پله در موضوع شفافیت و مقابله با فساد صعود خواهد کرد.

۲. جناب رئیس‌جمهور که دغدغه شفافیت دارند، خوب است جزئیات حمایت بابک زنجانی و البته دیگر حامیان فریدونی ستاد نجومی خود را شفاف کنند.

۳. خوب است جناب سخنگو ی دولت، علاوه بر شفاف کردن ارتباط بابک زنجانی با ستاد نجومی رئیس‌جمهور، درخصوص چک معروف پرونده کرسنت و نسبت آن با حزب اعتدال و‌ توسعه هم توضیح دهند.

۴. ترازنامه بانک مرکزی در سه سال اخیر منتشر نشده است. رجوع به نامه اخیر رئیس بانک مرکزی به رئیس‌جمهور رجوع می‌تواند راهگشا باشد. با انتشار ترازنامه‌های منتشرنشده بانک مرکزی، برداشت‌های دولت از منابع این بانک روشن شده و حجم مبالغی که باید از جانب دولت به حساب خزانه واریز می‌شده و نشده است، شفاف می‌شود.

۵. بهتر است نظر نماینده دولت در مجلس، در مورد درج عبارت و عموم مردم در ماده مربوط به سامانه حقوق و دستمزد تغییر کند. چراکه شایسته نیست دولت همین چند روز پیش در مجلس با بندهای مربوط به شفافیت مخالفت کند و رئیس دولت از اهمیت شفافیت و لزوم انتشار اطلاعات حقوق مسئولین سخن بگوید!

ارسال نظر: