جامعه روحانیت مبارز:

درگذشت فرزند همیشه عزیز انقلاب موجب افسوس و اندوه شد

کدخبر: 2082216

در بیانیه جامعه روحانیت مبارز آمده‌ است: رحلت ناگهانی فرزند همیشه عزیز انقلاب، آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب افسوس و اندوه شد. خوشا به حال آن رفیقِ خیرخواه و سیاستمدار خدوم که عمر گرانمایه‌اش را، سراسر، در خدمت به آرمان ها و پاسداشت اصول دینی و انقلابی گذراند و تا پایان بر سرِ پیمان ماند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، جامعه روحانیت مبارز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«الذین آمَنُوا و هاجَروا و جاهَدوا فی سَبیلِ اللهِ بِأَمْوَالهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَاللَّهِ وَ أُوْلَئکَ هُمُ الْفَائزُونَ

رحلت ناگهانی و غمبار عالم و روحانی مبارز، مرد پرصلابت روزهای سخت، رهرو صدیق، تکیه گاه امام و نظام، امین ولایت و امّت و فرزند همیشه عزیز انقلاب، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب افسوس و اندوه شد.خوشا به حال آن رفیقِ خیرخواه و سیاستمدار خدوم که عمر گرانمایه اش را، سراسر، در خدمت به آرمان ها و پاسداشت اصول دینی و انقلابی گذراند و تا پایان بر سرِ پیمان ماند.طُوبی له وحُسْنُ مَآب. به لطف الهی، میراث خمینی کبیر (رضوان الله علیه)، اینک و پس از چهار دهه، به والاترین سطح شوکت، عزّت و بلوغ خود رسیده است و رفتن یکی از خیل خادمان، خللی در بنیان مرصوص نظام پدید نمی آورد، اما این سرفرازی و صلابت، وامدارجدّ و جهدِ بی دریغ مردانی است که، در کسوت سرباز و فرمانده و راهبر، پای در راه پر نشیب و فراز خدمتگزاری گذاشتند و بی تردید، آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از این بزرگان و از گرامی ترینِ آنان بود.

تأثیر انکارنشدنی او درشکل گیری انقلاب اسلامی در دوران مبارزات وساماندهی امور به دست او پس از پیروزی،از ذهن و زبان هیچ ایرانیِ انقلابی و میهن دوست منصفی نخواهد رفت.عمرپربرکت او، براستی،مصداق شریفه«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ماعاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه» بود. سوابقدرخشان او، به همراه همدلی و همراهی و وقار سیاسی اش در انقلابیگری، در مرتبه ای است که تاریخ از او به نیکی یاد خواهد کرد. تفکر هاشمی واندیشه بلند او اینک بسان سرمایه ای گرانبها دراختیار مدیران و میلیون‌ها ایرانی دینمدار و وفادار به انقلاب و ایران است و کدام حیات بالاتر و ماناتر ازاین؟

جامعه روحانیت مبارز، که در سوگ یکی از بنیانگذاران برجسته خود نشسته است، ضمن آرزوی سلامت و عزت برای رهبر معظّم انقلاب، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران اسلامی، رهبر فرزانه، حوزه های علمیه، خانواده و دوستداران آن عزیز تسلیت می گوید و از درگاه خداوند مهربان برای ایشان رحمت و مغفرت بی پایان و علوّ درجات مسألت می کند.

رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِین.»

ارسال نظر: