کاظم جلالی:

ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین سوم و چهارم اسفند در تهران برگزار می‌شود

کدخبر: 2087884

سخنگوی ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین اعلام کرد: این کنفرانس روزهای سوم و چهارم اسفند ماه جاری کنفرانس به همت مجلس برگزار می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، کاظم جلالی سخنگوی ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین گفت: این کنفرانس با هدف معطوف کردن اذهان به مساله فلسطین به عنوان مهم ترین مساله وحدت بخش کشورهای اسلامی برگزار می شود.

جلالی با بیان این مطلب در سخنرانی دوم پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: روزهای سوم و چهارم اسفند ماه جاری کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین به همت مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: ما امروز هم با واقعیت های تلخ و هم با فرصت هایی در منطقه مواجه هستیم. متاسفانه منطقه غرب آسیا که خاستگاه جهان اسلام و تمامی اماکن مقدس مسلمانان در آن است و اکثریت قاطع جمعیت آن نیز مسلمانند در یکی از پرآشوب ترین شرایط خود به سر می برد.

جلالی تصریح کرد: جهان اسلام در حال حاضر با اسف بارترین منازعات درونی رو به رو است که قربانی اصلی آن ملت های مظلوم مسلمان هستند. اما دولتمردان جهان اسلام در مقابل این وضعیت یا ساکتند یا از آن حمایت می کنند که خود این مساله باعث بلوک بندی های مضر در جهان اسلام و زمینه سازی برای دخالت قدرت های جهانی در منطقه شده است.

جلالی ادامه داد: استکبار سعی می کند این تروریسم و خشونت و کشتاری که در منطقه وجود دارد را از طریق هجمه سنگین رسانه های خود به عنوان واقعیت اسلام جای انداخته و موج اسلام هراسی راه بیندازد.

وی گفت: (استکبار) از سویی تلاش می کند اصلی ترین پرچمدار اسلام ناب را که جمهوری اسلامی است را به عنوان مدافع تروریسم و عامل به وجود آوردن این وضعیت اسف بار نشان دهد، در حالی که رژیم صیهونیستی به وجود آورنده این وضعیت است.

جلالی تصریح کرد: چرا رژیم صیهونیستی به گروههای تروریستی نظیر جبهه النصره اینقدر کمک می کند؟ چرا مجروحین این جبهه تروریستی را برای درمان به سرزمین اشغالی می برد و مقامات آن به طور علنی از آنها عیادت می کنند؟

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها درباره پروژه ای که توسط رژیم صیهونیستی پیگیری می شود هشدار داده اند و آن پروژه جعل تهدیدهای ناخواسته در دنیای اسلام است. موضوع فلسطین شاید یکی از تنها موضوعات وحدت بخش در جهان اسلام باشد که کشورهای مسلمان روی آن اجماع دارند.

جلالی ادامه داد: صهیونیست ها در سه سطح در حال تزریق تفکر خود به کشورهای اسلامی هستند. اول اینکه می گوید شما ( کشورهای اسلامی) دارید شخصا تهدید می شوید پس ابتدا باید خودتان امنیت داشته باشید. برای همین دست به ناامن کردن کشورهای منطقه زده است. این ترورهایی که در پاکستان و عراق و سوریه شاهد آنیم بر این مبنا است.

وی گفت: دوم اینکه با متنوع کردن روز افزون انواع تهدیدها علیه جوامع اسلامی و با طرح موضوعاتی چون منافع و مصالح ملی کشورهای اسلامی، موضوع فلسطین را قربانی کند.

جلالی گفت: سوم اینکه سازمانهای اسلامی چون سازمان کنفرانس اسلامی را بی خاصیت کند و این سازمانها به جای اینکه محل بررسی و رسیدگی به مساله فلسطین باشند محلی برای بحث درباره مسائل منطقه ای باشند در حالیکه می دانیم که سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1969 به خاطر آتش سوزی مسجد الاقصی تاسیس شد.

وی افزود: رژیم صیهونیستی تلاش می کند در سرزمین های اشغالی شدیدترین اقدامات را انجام دهد. یکی از این اقدامات بی حرمتی علیه مراکز مقدس مسلمانان است. در حال حاضر آنها مشغول حفاری های بزرگی زیر مسجد الاقصی هستند که در صورت ادامه در آینده ساختمان این مسجد فرو خواهد ریخت، یعنی اولین قبله مسلمانان را هدف قرار داده اند.

جلالی گفت: از سویی آنها بدیهی ترین حق بشر یعنی حق حیات را نقض می کنند و به طور آشکار و از طریق اسلحه و به صورت مخفی و با عقیم سازی جوانان فلسطینی مشغول نسل کشی هستند.

وی تصریح کرد: نقض حقوق اجتماعی مردم فلسطین از طریق کوچاندن آنها نیز از دیگر اقدامات این رژیم است.

جلالی گفت: در چنین وضعیتی جمهوری اسلامی معتقد است دو راه برای حل مساله فلسطین بیشتر وجود ندارد و راه سازش به نتیجه نمی رسد.

وی تاکید کرد: راه اول همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند تعیین سرنوشت فلسطین توسط مردم این کشور است. یعنی همه مردم فلسطین از هر مذهب و نژادی از طریق رای دادن در مورد سرزمین خود تصمیم بگیرند. حتی آن فلسطینی هایی که به هر دلیل از کشور خود رفته اند نیز بیایند و رای دهند تا تکلیف فلسطین روشن شود. اگر غربی ها به آزادی و دموکراسی اعتقاد داشتند باید این راه را می پذیرفتند که نپذیرفتند.

جلالی ادامه داد: راه حل دوم فقط مقاومت است. شاهد بودیم که دولتهای عرب با تسلیم شدن در کمپ دیوید هیچ چیز به دست نیاورند. اما وقتی مردم مقاومت کردند اولین پیروزی بزرگ در سال 2000 میلادی با بیرون کردن اسرائیل از لبنان اتفاق افتاد و همین طور پیروزی بزرگ غزه در سال 2006.

وی افزود: کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور روسای مجالس کشورهای اسلامی و گروههای مقاومت سراسر دنیا در تهران برگزار می شود و یک روز آن نیز توسط نهادهای غیردولتی یا 'ان جی او' ها اختصاص خواهد داشت و هدف معطوف کردن اذهان به مساله فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: