حجت‌الاسلام دیرباز در نطق پیش از دستور اجلاسیه مجلس خبرگان:

مجلس خبرگان باید به مساله بانکداری ورود پیدا کند

کدخبر: 2090805

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان گفت: متاسفانه ساختار بانک‌ها به گونه‌ای است که برای پول، سود تعریف می‌کنند و قوامش به سود پول است که این ربا و حرام است؛ اگر مجلس خبرگان به این مساله ورود پیدا نکند ممکن است به منزله همراهی تلقی شود که یقینا این گونه نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام عسکر دیرباز نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان ناطق دیگر پیش از دستور جلسه صبح بود.

وی در ابتدا از دیگر نمایندگان مجلس خبرگان استان آیت الله قریشی و آیت‌الله میرزا جواد مجتهد شبستری تشکر کرد که همراه او در استان حضور فعال دارند.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان از شرکت گسترده آگاهانه و متعهدانه مردم شریف استان در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید میثاق با انقلاب و مقام معظم رهبری صمیمانه تشکر کرد.

وی افزود: برغم مشکلات فراوان، مردم همچنان در صحنه انقلاب و دفاع از نظام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام دیرباز نسبت به محرومیت‌زدایی از شهر چالدران نیز تذکر داده و افزود: استان‌های غربی کشور از جمله استان آذربایجان غربی در دوران جنگ تحمیلی صدمات و لطمات زیادی دیده‌اند انتظار مجلس خبرگان از دولت و مجلس محترم آن است که در تخصیص بودجه برای این استانها به ویژه استان آذربایجان غربی به نحوی اقدام شود که این صدمات و لطمات جبران شده و فاصله بین این استان‌ها و استان‌های مرکزی و شرقی کشور از بین برود.

وی افزود: نمایندگان مجلس خبرگان به عنوان پاسداران دین و آموزه‎های قرآن از نهادهای مسئول و متصدی فرهنگ حجاب و عفاف و عموم مردم شریف ایران می‎خواهند مجدانه برای حفظ حساب و عفاف در جامعه بویژه ایام عید تلاش نمایند.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان پیشاپیش حلول سال جدید را نیز به اهالی شریف استان تبریک گفتند .

حجت الاسلام عسکر دیرباز در بخشی پایانی سخنان خود به مساله بانکداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه ساختار بانکها به گونه ای است که برای پول، سود تعریف می کنند و قوامش به سود پول است که این ربا و حرام است.

وی ادامه داد: با این که مراجع معظم تقلید و علماء نسبت به این عمل حرام هشدار داده‌اند اما ساختار بانکها به گونه‌ای است که این نقیصه هنوز حل نشده است .

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان تاکید کرد:‌ اگر مجلس خبرگان به این مساله ورود پیدا نکند ممکن است به منزله همراهی تلقی شود که یقینا این گونه نیست.

وی همچنین برای اهالی شریف استان و ملت عزیز ایران سالی سرشار از موفقیت را آرزو کرد.

ارسال نظر: