وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت:

اگر دقت لازم در نظارت بر انتخابات شوراها شود دغدغه آیت‌الله جنتی رفع می‌شود

کدخبر: 2090831

رحمانی فضلی با بیان اینکه نظارت بر کاندیداها و انتخابات شوراها بر عهده مجلس است، گفت: مجلس با استعلاماتی که از مراجع چهارگانه می‌گیرد کارش را انجام می‌دهد و اگر دقت لازم شود ان‌شاءالله دغدغه آیت‌الله جنتی در خصوص نظارت بر انتخابات شوراها نیز رفع می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در خصوص انتقادات آیت‌الله جنتی بر نحوه نظارت بر کاندیداها و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، گفت: نظارت بر شوراها بر عهده مجلس است.

وی افزود: مجلس ساماندهی مناسبی کرده و افرادی را از نمایندگان در حوزه‌های مختلف در سراسر کشور و در تمام حوزه‌ها تعیین کرده و این کمیته‌ها تشکیل شده است و متناسب با استعلاماتی که از مراجع چهارگانه صورت می‌گیرد کارشان را انجام می‌دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به توزیع کارها و فعالیت‌هایی که صورت گرفته اگر دقت لازم شود ان‌شاءالله دغدغه آیت‌الله جنتی نیز رفع می‌شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا شما از مجلس نظر مشورتی نخواسته‌اید که از آسیب‌هایی که مدنظر آیت‌الله جنتی است جلوگیری شود، گفت: مجلس خودش متولی این کار است برنامه‌ریزی‌هایی هم کرده و تجربه چند دوره نیز دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات میان‌دوره مجلس چه زمانی مشخص می‌شود،‌ گفت: تاریخ دقیق آن را نمی‌دانم.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که چه توصیه‌ای برای جلوگیری از دو قطبی شدن انتخابات دارید، گفت: اگر همه رعایت قانون را کنند دوقطبی پیش نمی‌آید.

ارسال نظر: