امام جمعه ارومیه:

آفت اشرافی‌گرایی گریبان‌گیر مسئولان و مردم شده است/ برخی دولتمردان خون شهیدان را زیر پا نهاده‌اند

کدخبر: 2091955

حجت‌الاسلام قریشی گفت: آفتی که گریبان‌گیر مسئولان و مردم ما شده، تجمل‌گرایی و تظاهر به اشرافی‌گری در عین نداری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در آیین عباد سیاسی نماز جمعه این شهر با بیان اینکه مجازات خطا و معصیت مسؤولان چندین برابر افراد عادی است، اظهار داشت: وقتی یک مسؤول نظام در مجلسی شرکت می‌کند که نامحرم در آن می‌رقصد نه تنها حرمت دین خدا بلکه خون شهیدان را هم زیر پا نهاده است.

وی افزود: در این صورت حداقل انتظار از مسؤولان رده‌بالا این است که با چنین افرادی برخورد لازم شود، چراکه زیر پا گذاشتن دین خدا ربطی به جناح و حزب ندارد و بدون ملاحظه‌کاری باید به این موضوع رسیدگی شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: آفت دیگری که گریبان‌گیر مسؤولان و مردم ما شده، تجمل‌گرایی و تظاهر به اشرافی‌گری در عین نداری است که باعث می‌شود مردم برای آنکه در بین دیگران کم نیاوردند دست به هرکاری بزنند در حالی که این برخلاف سنت ساده زیستی پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز عنوان کرد: در این ایام با دید و بازدید و دادن هدایا به اقوام و خویشان خویش هم یک عمل مستحبی انجام داده و هم موجب از بین رفتن کینه و دشمنی بین یکدیگر می‌شوید.

قریشی با اشاره به اینکه 20 جمادی‌الثانی سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر است، بیان کرد: اسلام در زمانی که عرب جاهلی ارزشی برای زن قائل نبود چنان جایگاهی به زن بخشید و به مردم بیان داشت هیچ فرقی بین زن و مرد وجود ندارد و معیار برتری تقواست.

وی گفت: خداوند ابتدا حق خویش را بیان کرده و بعد از آن احترام به والدین را مقدم دانسته و در این میان احترام و حقوق مادر بالاتر است و به فرزندان اجازه گفتن حتی کلمه اف را نیز نداده است.

ارسال نظر: