سومین روز ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران

ثبت‌نام ۶۱۵ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۱۵:۳۰ امروز/ ثبت‌نام فغانی، دهباشی و پسر وزیر ورزش در انتخابات + عکس

کدخبر: 2092297

سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا راس ساعت ۸ صبح در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۶ ادامه داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سومین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دقایقی پیش و راس ساعت 8 صبح در سراسر کشور آغاز شد.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نیز از ساعت 8 صبح امروز نیز در محل فرمانداری تهران آغاز شده و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت.

کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی هم نامزد انتخابات شورای شهر تهران شد

حسین دهباشی کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد.

«جشن تولد» در ستاد انتخابات/ ثبت نام دومین آقازاده/ تأیید و تکذیب های یک حضور انتخاباتی!

سومین روز ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر تهران در فرمانداری تهران برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

* روز سوم ثبت نام در حالی آغاز شد که روابط عمومی فرمانداری تهران برای یکی از کارکنان خود در ستاد انتخابات جشن تولد گرفت.

* امروز روز ورزشی ستاد انتخابات بود چون هم پسر وزیر ورزش و هم علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کردند.

*علی سلطانی فر پسر وزیر ورزش و جوانان درباره حضورش در انتخابات گفت که برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران با پدرم مشورت کرده و با توصیه و تاکید وی در این انتخابات ثبت نام کرده ام.

*بهداد سلیمی و حسن زرگر از قهرمانان کشورمان سلطانی فر برای ثبت نام در این انتخابات همراهی کردند.

*اما زهرا صدراعظم نوری مشاور سابق ابتکار هم که برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمده بود در پاسخ به این سوال که شما چند سال مشاور رئیس سازمان محیط زیست بوده اید اما یکی از مهمترین معضلات کشور و به ویژه تهران موضوع محیط زیست و آلودگی هواست، شما اگر ابتکاری داشتید تا الان به کار بسته بودید، گفت: مشکل محیط زیست یک شبه، یک ساله و حتی چند ساله حل نمی شود!

*یکی از حاشیه های امروز ستاد انتخابات تهران حضور علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی برای ثبت نام و مصاحبه وی با خبرنگاران بود؛ طباطبایی خبر از حضور محسن هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری را داد اما به فاصله اندکی محسن هاشمی گفت که نامزد انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد!

*تهمینه دانیالی معاون سازمان صنایع دستی و گردشگری در دولت احمدی نژاد نیز امروز برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمد.

*امروز علی رغم دو روز اول ثبت نام خیلی روز شلوغی نبود و فرمانداری تهران روز آزامی را پشت سر گذاشت.

*ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر تهران از 30 اسفندماه آغاز شده و تا 6 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام 615 داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت 15:30 امروز/ داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند

علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در جمع خبرنگارانن اظهارداشت: تعداد 615 داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت 15:30 امروز ثبت نام قطعی کرده اند.

وی تاکرد کرد: از این تعداد 527 نفر مرد و 88 نفر خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: داوطلبان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند و در ایام باقیمانده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

روز سوم ثبت نام انتخابات شوراها پایان یافت

روز سوم ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پایان یافت.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران از ساعت 8 صبح امروز در محل فرمانداری تهران آغاز شد و تا ساعت 16 ادامه داشت.

به گفته علی‌اصغر ناصر بخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در سه روز ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران 615 داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام تا 6 فروردین ادامه خواهد داشت.

آغاز رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی از 17 فروردین ماه/ اعلام نتیجه قطعی تایید صلاحیت داوطلبان تا 31 فروردین

اسامی و مشخصات کلیه داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان و به منظور بررسی سوابق به مراجع قانونی ارسال می شود.

طبق ماده 46 قانون انتخابات شوراها نیز مراجع قانون استعلام کننده شامل اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال می شوند.

همچنین اعلام نتایج بررسی های انجام شده درخصوص سوابق داوطلبان توسط مراجع قانونی طبق تبصره 2 ماده 46 قانون به مدت 10 روز از تاریخ 7 لغایت 16 فروردین ماه انجام خواهد شد.

طبق ماده 47 قانون، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیات اجرایی شهرستان از 17 الی 23 فروردین به مدت 7 روز انجام خواهد شد.

بر همین اساس صورتجلسه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان به هیات نظارت شهرستان در 24 فروردین ماه ارسال خواهد شد.

طبق ماده 48 قانون انتخابات شوراها نیز نظر هیات نظارت شهرستان درخصوص صلاحیت آن دسته از داوطلبانی که در هیات اجرایی تایید صلاحت شده اند از تاریخ 25 الی 31 فروردین ماه اعلام خواهد شد.

ماده 48قانون تصریح می کند: نظر هیات های اجرایی بخش و شهرستان مبنی بر تایید صلاحیت داوطلبان با تایید هیات های نظارت شهرستان و بخش معتبر است و چنانچه ظرف مدت 7 روز از تاریخ دریافت نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان، هیات نظارت مربوط درباره داوطلب یا داوطلبان نظر خود را اعلام نکند، نظر هیات اجرایی ملاک خواهد بود.

شورای هماهنگی اصلاحات هنوز به تصمیم گیری برای ارائه لیست مشترک نرسیده است

علی محمد غریبانی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ضمن ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی اصلاح طلبان و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شورای شهر یک لیست مشترک می دهند؟ اظهارداشت: هنوز در این باره به مرحله تصمیم گیری نرسیده ایم. باید ببینیم کسانی که ثبت نام کرده اند، کدامشان شایستگی دارند. وی با بیان اینکه باید ائتلاف انجام شود تصریح کرد: همه طیف های اصلاح طلبی باید به جمع بندی برسند. این ائتلاف ممکن است با اعتدال هم باشد. باید از اصولگرایانی که به اعتدال نزدیک هستند هم استفاده کنیم. عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره اخذ میثاق نامه اصلاح طلبی از نامزدها در انتخابات شوراها گفت: افرادی را که انتخاب می کنیم باید تعهد و تخصص داشته باشند. اخذ میثاق نامه اصلاح طلبی باید پس از این مطرح شود.

ثبت نام محسن هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری/ اصلاح طلبان و کارگزاران یک لیست مشترک در انتخابات شوراها می دهند

محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی ضمن ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: آقای محسن هاشمی احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند.

وی افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری اگر قرار باشد کنار آقای روحانی یک نفر دیگر کاندیدا شود احتمالا اقای هاشمی خواهد بود و این تصمیم دوستان اصلاح طلب بوده است.

علیزاده تأکید کرد: اصلاح طلبان، شورای هماهنگی اصلاح طلبان و کارگزاران در انتخابات شورای شهر یک لیست مشترک خواهند داد.

ثبت نام 576 نفر تا ظهر امروز در شورای شهر تهران/ 85 خانم برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند

علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران از ثبت نام قطعی 576 نفر در مجموع 33 روز ثبت نام تا این لحظه خبر داد.

وی در ادامه افزود: از میان این تعداد نیز 85 خانم و 491 مرد در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام بعمل آورده اند.

ثبت نام 2231 نفر در انتخابات شوراهای استان تهران تا روز دوم/ ثبت نام 499 نفر در شورای شهر تهران

شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات تهران، درباره تعداد ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا استان تهران اظهارداشت: در روز نخست نیز تعداد هزار و 140 نفر و در روز دوم هم هزار و 91 نفر ثبت نام بعمل آورده اند.

وی افزود: بنابراین در 2 روز ثبت نام انتخابات شوراهای شهر وروستا در استان تهران نیز تعداد 2 هزار و 231 نفر ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران یادآور شد: در حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش تا آخر روز دوم نیز تعداد 499 ثبت نام کرده اند.

چهره هایی که در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کردند

در سومین روز از برگزاری انتخابات شورای شهر تهران نیز برخی چهره های سرشناس و مشهور ثبت نام کردند که در ادامه می خوانید:

علی سطانی فر، پسر وزیر ورزش و جوانان

سلطانی فر در گفتگو با فارس گفت: برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران با پدرم مشورت کرده و با توصیه و تاکید وی در این انتخابات ثبت نام کرده ام.

علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال

همچنین علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال هم با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد.

محسن نایبی (فرماندار سابق تهران و مدیرعامل سابق شرکت مترو تهران)

کمال علی پور (نماینده دوره نهم مجلس)

محمد مهدی تندگویان (عضو فعلی شورای شهر تهران)

میکائیل دیانی (دبیر اسبق تشکیلات اتحادیه های انجمن اسلامی دانشجویان مستقل کشور)

علی‌محمد غریبانی (رییس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات)

در مجموع 2 روز گذشته 36 هزار و 917 نفر در کشور ثبت نام کرده‌اند

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در مجموع 2 روز گذشته تعداد 36 هزار و 917 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام بعمل آورده اند.

همچنین به گفته علی اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران نیز در دو روز ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران نیز تعداد 398 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 341 نفر مرد و 57 نفر زن هستند.

به منظور تسهیل در امر ثبت نام، داوطلبان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به پیش ثبت نام کرده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

1- اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن 2- اصل کارت ملی و تصویر آن 3- اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن 4- چهار(4) قطعه عکس جدید 4 × 3 5- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت. 6- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار 7- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند . 8- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده 28 قانون. 9- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر 10- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.

گفتنی است، ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفندماه آغاز و تا 6 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

منبع:‌ فارس

ارسال نظر: