محمدی طی قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن:

دانش‌آ‌شتیانی سال گذشته از هیئت مدیره دو شرکت استعفا داده اما ثبت نشده است

کدخبر: 2096852

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با توجه به مدارک ارائه شده از سوی وزیر آ‌موزش و پرورش، وی سال گذشته اقدام به استعفا از دو شرکت کرده اما به لحاظ تشریفات اداری تاکنون تغیرات مذکور عملا انجام نشده و در روزنامه‌های رسمی درج نشده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 در جریان جلسه امروز خانه ملت بر اساس مأموریت روز گذشته علی لاریجانی به این کمیسیون درباره بررسی موضوع عضویت دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در هیئت مدیره شرکت خصوصی "آمیتیس طراوت کودکی" به شماره ثبت 458889 مورخه 28 بهمن 93 گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد.

وی اظهار داشت: پس از اخذ استعلام از اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری فورا جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه و وزیر آموزش و پرورش و هیئت‌های کارشناسانه آنها در روز گذشته برگزار شد که در ابتدا اظهارات اژه‌ای با تأکید بر آنچه که در مصاحبه رسانه‌ای خود در 17 اردیبهشت ماه 96 بیان داشته بود، آغاز شد.

نماینده مردم قزوین تصریح کرد: اژه‌ای در این جلسه با صراحت اصل 141 قانون اساسی و ماده واحد قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل معتقد بودند که صرف عضویت در هیئت مدیره این شرکت برای کارکنان دولت و وزار ممنوعیت دارند و با توجه به آخرین تغییرات شرکت مذکور که در جوابیه اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به شماره 96/27479 مورخ 17 اردیبهشت ماه 96 در پاسخ به استعلام سازمان بازرسی کل کشور منعکس شده اعلام شده است که احمدی دانش آشتیانی تاکنون در شرکت مذکور به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره شناخته می‌شود، داشتن و یا نداشتن فعالیت اقتصادی در این شرکت تأثیری در بحث حقوقی و ممنوعیت یاد شده ندارد.

محمدی تأکید کرد: همچنین اظهار داشت که در 25 اسفند ماه سال 95 صورت جلسه هیئت مدیره شرکت "آمیتیس طراوت کودکی" توسط آقای احمدی آقای دانش ‌آشتیانی امضا شده است تا موضوع تغییر نشانی شرکت در ثبت شرکت‌ها ثبت شود و همچنین در بحث تقلیل سرمایه در تاریخ 10 اسفند ماه سال 95 اتفاق افتاده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 بیان داشت: همچنین معاون اول قوه قضاییه اعلام داشت که دانش آشتیانی در شرکت دیگری نیز به نام مهندسین مشاور "طرح نگار" در هیئت مدیره آن عضویت دارد، دانش آشتیانی در پاسخ به اظهارات اژه‌ای بیان داشت که اینجانب پس از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی در 8 آبان ماه 95 استعفای خود را از هر دو شرکت ارائه داده‌ام که مورد موافقت قرار گرفته است و مستندا مدارک مربوط به آن را با پست سفارشی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کرده‌ام.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه تأکید کرد تصویب قبوض پستی در پرونده وجود دارد و به موجب سند رسمی صلح منقول به شماره 10636 مورخ 15 دی ماه سال 95 در دفترخانه 815 تهران که تمام سهم الشرکت مذکور را به غیره واگذار کرده‌اند وجود دارد.

محمدی تصریح کرد: در مقابل هرگونه شائبه‌ای هم از نظر عضویت در هیئت رئیسه شرکت و هم از جهت داشتن سهام مربوطه مبرا کرد و در مورد شرکت مهندسی "طرح نگار" نیز اضافه کرد که بابت در اختیار گذاشتن مجوز مهندسی ناظر به شرکت مذکور سالانه تنها 2.5 میلیون تومان دریافت کردم که آن هم بعد از رأی اعتماد از مجلس به همکاری با شرکت ادامه ندادم.

رئیس کمیسیون اصل 90 اذعان داشت: دانش آشتیانی در پایان اعلام کرد که تعبیرات مذکور در اداره ثبت شرکت‌ها را ناشی از طی مراحل اداری دانستند که تغییرات قبلی بابت افزایش سرمایه نهایی نشده بود مراتب درج استعفا هم انجام نشده همچنین وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد بعد از پذیرش وزارت اساسا در تصمیمات هیئت مدیره دخالتی و امضایی نداشته و فاقد هرگونه فعالیت بوده است.

نماینده مردم قزوین گفت: نهایتا با بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد دانش آ‌شتیانی با توجه به مدارک ارائه شده و مخصوصا سند رسمی مذکور در انتقال اسناد و به منظور رفع هرگونه شائبه و پس از اخذ رأی اعتماد از مجلس اقداماتی برای خروج از شرکت‌ها انجام داده است لکن به لحاظ شکلی و طی مراحل اداری و درج در روزنامه رسمی به هر علتی توفیق حاصل نشده است لذا با عنایت به آخرین جوابیه اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به تاریخ 19 اردیبهشت ماه سال 96 یعنی در روز گذشته به استعلام‌ این کمیسیون مشارعلیه؟؟؟؟تاکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت مذکور محسوب می‌شود اما با عنایت به مدارک ارائه شده از سوی وزیر آ‌موزش و پرورش، وی اقدام به استعفا را در مورخه 12 آبان ماه 95 و خروج از شرکت مذکور و انتقال سهم را به عمل آورده است.

محمدی اظهار داشت: مستندات مربوطه را دانش آشتیانی در تاریخ 16 اسفند ماه سال 95 و همچنین 22 اسفند ماه سال 95 به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ارسال داشته است اما به لحاظ تشریفات اداری تاکنون تغیرات مذکور عملا انجام نشده و در روزنامه‌های رسمی درج نشده است لذا بر اساس بررسی‌‌ها و مراتب انجام شده و اظهارات طرفین و مدارک ارسال شده این گزارش ارائه شد.

پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ادامه ساعاتی از جلسه را بر عهده دارد در پایان این گزارش خطاب به محمدی اظهار داشت: آقای دانش آ‌شتیانی استعفای خود را از این شرکت‌ها انجام داده بود.

وی در ادامه بعد از دریافت پاسخ مثبت از رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد: استعفای وزیر آموزش و پرورش از هیئت مدیره دو شرکت مذکور ثبت نشده اما با بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد این استعفا انجام شده است.

پزشکیان همچنین در واکنش به اعتراض برخی نمایندگان به این گزارش گفت: این استعفا انجام شده و تنها ثبت نشده است و اگر می‌خواهید به زور بگویید استعفایی انجام نشده بحثش جداست.

ارسال نظر: