واکنش فضلی‌نژاد به درخواست مشاور روحانی برای اعدام نکردن داعش

کدخبر: 2099398

سردبیر پیشین مجله عصراندیشه نوشت: "تعطیلى قانون" در نبردِ ضدتروریسم، بدترین راه غلبه بر آن‌هاست که "پیامِ ضعف" را مخابره می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پیام فضلی نژاد، سردبیر پیشین مجله عصراندیشه در واکنش به اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور نوشت:

آقاى حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور، نوشته‌اند که براى جلوگیرى از بازتولید حملات داعش، تروریست‌ها اعدام نشوند و اجراى قانون را در برابر جنایتکاران، غیرعقلانى و انتقام‌جویانه دانسته‌اند!

استدلال ایشان سست است، چون چرخه ترور هنگامى بازتولید می‌شود که ترس از دشمن، تئوریزه شود و از یاد نبریم که ترس برادر مرگ است. «تعطیلى قانون» در نبردِ ضدتروریسم و عدم مجازات مجرمان، بدترین راه غلبه بر آن‌هاست که «پیامِ ضعف» را مخابره می‌کند، نه نشانه‌هاى اقتدارِ یک حاکمیت ملی و مردمی را.

به همین سبب، هیچ دولتمرد عاقلى براى عبور از بحران، تعطیلى قانون را مبناى توصیه و عمل خود قرار نمی‌دهد، بلکه باید با تشدید مجازات و افزایش هزینه براى تروریست‌ها، هم «امنیت روانى» را به جامعه بازگرداند و هم هسته سخت «امنیت ملى» را مقاوم تر ساخت.

از دیگر سو، داعش در بیانیه دیروز خود گفته که به دنبال نابودی شیعیان و تخریب مراکز دولتی آن‌ها در ایران است. بدین‌ترتیب، براساس منطق آقای آشنا، ما باید در گام بعدی «مذهب تشیع» و «ادارت دولتی» را نیز در ایران #تعطیل کنیم تا مبادا که این گروهک تروریستی تحریک شود!

ارسال نظر: