آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم شب قدر:

من نفهمیدم داستان حقوق نجومی به کجا رسید/ برخی مدیران ده‌ها شغل دارند/ مملکت را نمی‌توان با شعار اداره کرد

کدخبر: 2100073

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: من نفهمیدم که داستان حقوق نجومی به کجا رسید، مجلس، قوه قضائیه، دولت و رسانه‌ها درگیر این مسأله شدند، اما معلوم نیست که ماجرای حقوق نجومی به کجا رسید و آیا این حقوق به بیت‌المال برگشت یا خیر.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بامداد امروز در مراسم احیای شب قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به راه زنده شدن روح انسان اظهار کرد: این روح دارای یک بخش الهی است که انسان باید با موعظه آن را زنده است.

وی ادامه داد: زهد به معنای ساده زیستن و تشریفات را از زندگی قطع کردن است، انسان زاهد خودش را اسیر مال دنیا نمی‌کند، در روایتی آمده است که تمام سعادت‌ها در یک اتاق است و کلید آن اتاق زهد و ساده زیستن است، اگر انسان می‌خواهد در دنیا آرامش داشته باشد، باید به دنبال ساده‌زیستی باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: براساس روایات خداوند به امام علی(ع) زینتی داد که از آن بهتر زینتی وجود ندارد، این زینت ساده زیستی و زهد در دنیا است. اگر انسان در دنیا امکاناتی را از دست داد، نباید بی‌تابی کند، اگر انسان به چیزی دلبسته باشد، در صورت از دست رفتن آن چیز ناله می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت عدم وابستگی به دنیا اظهار کرد: انسان نباید به دنیا وابسته باشد تا اینکه در صورت از دست دادن نعمت‌های دنیا ناراحت شود، انسان به چیزی هم که دارد، نباید خوشحال باشد.

وی ادامه داد: کشوری که بیش از همه از امام علی(ع) در آن سخن گفته می‌شود، کشور ما است، همیشه در ایران به یاد امام علی(ع) هستیم، اما ساده زیستی این امام معصوم چندان در زندگی ما مشاهده نمی‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: 50 درصد پسران و دختران به دلیل تشریفات و تجمل‌گرایی نمی‌توانند که به خانه بخت بروند، باید از تشریفات در ازدواج‌ها پرهیز کنیم و باید برنامه امام علی(ع) در زندگی ما حاضر باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نامه امام علی(ع) به فرماندار بصره اظهار کرد: به امام علی(ع) خبر داده شد که این فرماندار به مهمانی یکی از ثروتمندان شهر بصره رفته است، در آن مهمانی فقرا پشت در ماندند و امام علی(ع) به این دلیل به فرماندار بصره نامه نوشت و او را توبیخ کرد.

وی ادامه داد: زندگی اگر تشریفاتی شد، هزینه دارد و هزینه چنین زندگی آلوده شدن به بسیاری از چیزها است، انسان اگر ساده زیست باشد، اداره زندگی برای او راحت می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یکی از بلایای جامعه امروز فاصله طبقاتی است، خانواده‌هایی هستند که چهار خودرو در منزل دارند، اما خانواده‌های دیگری هم هستند که حتی توان خرید یک موتورسیکلت را ندارند، چیزی که امنیت یک کشور را متزلزل می‌کند، فاصله طبقاتی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مدیران چند شغله در کشور اظهار کرد: برخی مدیران هستند که ده‌ها شغل دارند، من نفهمیدم که داستان حقوق نجومی به کجا رسید، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، دولت و رسانه‌ها درگیر این مسأله شدند، اما معلوم نیست که ماجرای حقوق نجومی به کجا رسید و آیا این حقوق به بیت‌المال برگشت یا خیر.

وی ادامه داد: مملکت را نمی‌توان با شعار اداره کرد، باید اداره کشور با برنامه امام علی(ع) باشد، دلیلی ندارد که تمام مدیران کشور در نقاط خاصی از تهران زندگی کنند و این مدیران از جنوب پایتخت بی‌خبر باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: امام علی(ع) حتی در بستر شهادت هم به مردم تعلیم می‌داد، این امام معصوم سفارش کرد که مبادا ابن ملجم شکنجه شود، امام علی(ع) فرمود در صورت شهادتم قاتلم را فقط با یک ضربه شمشیر قصاص کنید

ارسال نظر: