گزارش کامل از راهپیمایی روز جهانی قدس

سیلی سخت ایرانی‌ها به استکبار و اسرائیل

کدخبر: 2100752

راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار شد.

به گزراش « نسیم آنلاین »، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» در تهران و سایر استان‌ها برگزار شد.

بیش از 4 هزار عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم روز قدس امسال را پوشش دادند.

گزارش کامل مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به این شرح است:

تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور ملت ایران در راهپیمایی روز قدس

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با صدور بیانیه‌ای از خلق حماسه عظیم حضور و نمایش وحدت، اتحاد و انسجام ملت بزرگ ایران اسلامی همگام و همصدا با « امت بزرگ رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم » و سایر مسلمانان و آزادی‌خواهان عالم، در راهپیمایی روز جهانی قدس تقدیر و تشکر کرد.

لاریجانی در سخنرانی روز جهانی قدس: رژیم صهیونیستی شوم ترین پدیده قرن اخیر است/ پاسخ سنا را با قاطعیت خواهیم داد

علی لاریجانی ظهر امروز (جمعه 2 تیرماه) پس از حضور در جمع راه پیمایان روز قدس و در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب گفت: سلام و درود خداوند بر پیامبران به ویژه خاتم پیامبران محمدمصطفی(ص)، سلام و درود خداوند به ائمه اطهار به خصوص ولی الله اعظم امام زمان(عج) و سلام و درود خداوند بر روح پر فتوح امام خمینی(ره) و درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی.از خداوند می خواهم طاعات و عبادات روزه دارانی را که در این اجتماع با شکوه در روز قدس حضور پیدا کردند و امت اسلامی را بپذیرد و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان رستگاری را قرین ملت ایران اسلامی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما اطمینان داشته و گمان نیک داریم که خداوند آنگونه که در حدیثی از پیامبر آمده است "خدا را بخوانید در حالی که یقین دارید دعایتان مستجاب می شود"؛ خداوند درهای رحمت خود را در این ماه مبارک به خصوص در شب های قدر به سوی ملت ایران اسلامی باز کرده است.

وی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: خداوند در مورد فرعون طاغی می فرماید که اگر وی از خداوند یاری می طلبید خداوند به او یاری می رساند. براساس روایات فرعون در هنگام غرق شدن رو به حضرت موسی گفت ای موسی به من یاری بده اما حضرت موسی از فرعون روی برگرداند. در این هنگام، خداوند به موسی وحی کرد که ای موسی تو به فرعون یاری نرساندی و او را کمک نکردی زیرا آفریدگار و خالق او نبودی.خداوند می فرماید اگر او از من یاری می خواست یاری اش می کردم. ما از چنین خداوند رئوفی خاضعانه می خواهیم که در ایام باقی مانده رمضان حاجات همه مومنان به ویژه ملت ایران اسلامی را برآورده سازد.

لاریجانی گفت: ملت ایران بار دیگر در روز قدس به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و صحنه ای باشکوه از غیرت دینی مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی و صهیونیسم به رخ جهانیان کشیدید.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حافظه قرن اخیر پدیده ای شوم تر از ماجرای تاسیس رژیم صهیونیستی نداشته ایم. هم ایجاد آن براساس یک نقشه شیطانی بود، هم در جریان شکل گیری آن جنایاتی نظیر جنایات دیریاسین، کشتار غزه، کشتار کفر قاسم، کشتار صبرا و شکیلا، کشتار حرم ابراهیمی، کشتار قانا را مرتکب شدند، و در این مسیر این جنایات و آواره کردن یک ملت از سرزمین خود در تاریخ نظیر ندارد.

وی افزود: تاسیس رژیم صهیونیستی نقطه آغاز ماجراجویی های گسترده در خاورمیانه شده است. امروز دست رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست ها علنی شده است آنها کل کشورهای اسلامی را درگیر کرده اند لذا ملت های مسلمان با پدیده ای تبهکار مواجه هستند. ( متن کامل خبر )

آیت‌الله جنتی: قدرت حضور مردم در صحنه از هر موشکی بیشتر است/ مردم ایران از تهدیدات آمریکا و اسرائیل هراسی ندارند

آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم اظهار داشت: نظام و دولت باید قدردان این مردم همیشه درصحنه باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری قدرت حضور مردم را مؤثرتر از موشک‌ها دانست و افزود: مردم ایران از تهدیدات آمریکا و اسرائیل هراسی ندارند و باید بدانیم قدرت حضور مردم درهمه صحنه‌های انقلاب اسلامی از قدرت هر موشکی بیشتر بوده و باید قدر این وحدت را بدانیم.

وی موفقیت سپاه را در گرفتن انتقام شهدای اقدامات اخیر تروریسم‌ها در تهران را یادآوری و تصریح کرد: موشک‌ها اول در قلب آمریکا و اسرائیل فرود آمده و بعد به پیشانی داعش برخورد کرده و انتقام مظلومیت مردم ایران را گرفت.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر به پایان رسیدن عمر رژیم صهیونیسم و ظلم به مردم فلسطین خاطرنشان کرد: پیام این راهپیمایی بر اساس گفته مقام معظم رهبری، پایان عمر این رژیم در کمتر از 25 سال است و ما جشن ظهور امام زمان(عج) و منجی عالم بشریت را در قدس برگزار خواهیم کرد.

روحانی: پیام مردم در روز قدس پیام تنفر از رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است/ دولت ایران پاسخ قاطع اقدامات آمریکا را خواهد داد

حسن روحانی ، در تقاطع خیابان وصال به خیل عظیم مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیوست و همراه با آنان، خواهان تقویت وحدت مسلمانان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

رییس جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس درباره پیام این حضور باشکوه مردم گفت: قبل از هر چیز باید از ملت بزرگ ایران تشکر کرد که هر سال پرشورتر از سالهای قبل در خیابانها حضور پیدا می کنند. پیام مردم در روز قدس پیام تنفر از رژیم صهیونیستی غاصب و اشغالگر و پیام حمایت از یک ملت مظلوم بزرگ در تاریخ است که 70 سال مورد ظلم و ستم قرار گرفته است.

روحانی افزود: روز جهانی قدس امسال اهمیت ویژه دیگری نیز دارد ، از یکسو به خاطر حضور تروریستها در منطقه که مورد حمایت صهیونیستها هستند و مردم ما قاطعانه می خواهند تروریسم را از منطقه بزدایند و بیرون برانند.

رییس جمهور اظهارداشت: مساله دیگر آمریکاست. آمریکایی ها همواره به فکر تجاوز به حقوق مردم بودند و امسال هم طرحهایی که در سنا و مجلس نمایندگان علیه ملت ایران دارند، ملت ایران قاطعانه در این راهپیمایی می خواهد به آمریکایی ها بگوید که پاسخ قاطع آنها را دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد داد و مسیری که ملت ایران انتخاب کرده، ادامه می یابد.

شمخانی: دقیق ترین و درست ترین آدرس در رابطه با همدردی با مسلمانان روز قدس است

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم روز قدس در جمع خبرنگاران درباره حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها گفت: قدرت برای این فراهم شده که در شرایط مورد نیاز به درستی به کار گرفته شود. بعد از جنگ تا به امروز یکی از منطقی ترین به کار گیری قدرت موشکی ایران در عملیات موشکی سپاه اخیر شکل گرفت.

وی به اهمیت روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: دقیق ترین و درست ترین آدرس در رابطه با همدردی با مسلمانان روز قدس است.

شمخانی تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی حوادث زیادی در کشور رخ داد که روز قدس و مسئله فلسطین به موضوعی ثانوی تبدیل شود و درد مسلمانان به جای درد واقعی به درد کاذب مبتلا شود اما روز قدس تکرار این نقطه است که دقیق ترین و درست ترین آدرس همدری با مسلمانان جهان نه کنفرانس ریاض و نه محاصره قطر که روز قدس است.

رئیس قوه قضائیه: فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است

آیت الله آملی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا نظام سلطه تلاش دارد تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود گفت: مساله فلسطین یک مساله اساسی برای جهان اسلام است و نه فقط موضوع مظلومیت و اشغال 70 ساله آن.

وی افزود: این موضوع مساله نظام سلطه جهانی است و حمایتی که از این غصب انجام می دهند و در طول این سالها فریاد ملت ما نه فقط فریاد مظلومیت یک ملت بلکه فریاد بر سر نظام سلطه است و آنها از همین نگرانند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همگرایی ملتهای مسلمان با یکدیگر در مورد موضوع فلسطین موجب نگرانی نظام سلطه است، اظهار کرد: آمریکا و اذناب منطقه ای آن تلاش می کنند که جای این موضوع اصلی جهان اسلام با مسائل دیگر عوض شود که تلاش برای ایران هراسی نیز بخشی از همین پروژه است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: البته موفق نخواهند شد این حضور میلیونی مردم در کشور ما و سایر کشورها نشان می دهد قدرت اسلام چقدر است و در این مساله مردم پرشور حضور پیدا کردند و عزم و تصمیمشان این است که مظلومیت را اثبات و بر سر نظام سلطه فریاد بزنند.

رییس دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور مردم در راهپیمایی امروز چه پیامی برای دشمنان دارد تصریح کرد: در این شرایط خاص منطقه حضور مردم پیام روشنش این است که همگرایی همه امت اسلامی برای فریاد بر سر نظام استکبار تا به استقلال رسیدن کشورها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این حضور نشان می‌دهد که این کشورها تابع آمریکا که نظام سلطه است نخواهند شد، انشاءالله در دشمنی با اشغالگران صهیونیست متحد با هم تلاش خواهیم کرد و این نظام را برخواهیم کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی قدس سبب "انسجام داخلی" می‌شوند/ "قدس" فراموش نخواهد شد

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی لحظاتی پیش به جمع راهپیمایی‌کنندگان روز جهانی قدس در شهر مقدس قم پیوست.

مرجع تقلید شیعیان با قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: مردم با حضور در راهپیمایی این روز در شهر مقدس قم و سراسر میهن اسلامی سبب انسجام داخلی خواهند شد و ان‌شالله قدس فراموش نخواهد شد.

راهپیمایی روز قدس در استان قم همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده علما، طلاب، مسئولان و مردم استان در حال برگزاری است و مردم متدین و روزه‌دار استان قم همزمان با سراسر کشور فریاد آزادی ملت مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف را سر داده‌اند.

باهنر: امیدواریم هرچه زودتر نشانی از رژیم صهیونیستی و داعش باقی نماند

محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در حاشیه مراسم روز قدس امسال در جمع خبرنگاران گفت: جنگ نیابتی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به وضعیت ویژه‌ای رسیده و هرچیزی ظرف دهها سال گذشته پنهان می‌کردند مانند آل سعود و حکمران هایی که حق ملت‌ها را می‌بلعیدند ظرف سال های اخیر این دست‌ها رو شده و جدی وارد میدان شدند

وی افزود: جنگ نیابتی از طرف آمریکا را رسمیت بخشیدند آقای تازه به دوران رسیده در آمریکا که در اولین حرکت سیاست بین‌المللی را آمد و موضوع تروریسم را که در هیچ مرکز اطلاعاتی ذره‌ای شبهه وجود نداره که مرکز این تروریسم آل سعود و عربستان و رژیم صهیونیستی است. ترامپ آمد و با تروریسم معامله کردند و منابع خود را تامین کردند و اذعان داشتند که حق آمریکا را از منطقه گرفتند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: ملتهای آزاد جهان توانستند حضور یکپارچه خود را به نمایش گذارند و امیدواریم خیلی زودتر از آنچه امام خامنه‌ای پیش بینی کردند یاد و نشانی از رژیم صهیونیستی و تکفیری های داعش باقی نماند.

آیت‌الله موحدی کرمانی: حضور مردم در راهپیمایی قدس پرحرارت‌تر از گرمای تابستان است/ وجود اسرائیل برای جهان یک خطر است

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز ظهر امروز در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس و در پاسخ به سوال خبرنگاران با بیان اینکه حضور مردم امروز پرحرارت‌تر و پرشورتر از گرمای تابستان است اظهار داشت: پیام حضور مردم بسیار روشن است چون وجود اسرائیل یک خطر است و این تجمع برای ابراز بیزاری از این نظام سلطه خائن، آدم کش و کودک‌کش است.

وی افزود: مطمئنا وقتی رژیم اشغالگر قدس ببینند یک تنفر عمومی علیه او در کشورهای اسلامی است شاید به خود بیاید.

آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون پیام حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌های داعش در سوریه تصریح کرد: من به سپاه و مردم تبریک می‌گویم که نیروی قوی مثل سپاه پشت سرشان است و در مواقع حساس با قدرت هرچه تمام‌تر از کیان انقلاب اسلامی و کشور دفاع می‌کند.

سرلشکر باقری: حمله موشکی طبق سلسله مراتب نیروهای مسلح اجرا شد/ حامیات تروریسم باید تاوان بدهند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با فارس در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه گفت: این حمله موشکی مصداق اساسی مبارزه با تروریسم است و موجب تشدید تنش در منطقه نمی‌شود. بلکه موجب وحشت تروریست‌ها، حامیان آنها و صهیونیست‌ها می‌شود.

باقری تاکید کرد: البته کسانی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند باید تاوان آن را هم بدهند. اینکه رژیم صهیونیستی جبهه‌النصره را در داخل دیوارها‌ی خود تجهیز، آموزش و نگهداری می‌کند باید تاوان آن را هم بپردازد. لذا وقتی ایران یکی از مراکز تروریست‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد اسرائیل بایستی بترسد و حتی کسانی که از این تروریست‌ها حمایت می‌کنند هم باید وحشت کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حاشیه‌های به وجود آمده مبنی بر فرمان حمله موشکی سپاه به مواضع داعش گفت: اجرای عملیات علیه تروریست‌ها پیشنهاد سپاه و نیروهای مسلح بود و شورای عالی امنیت ملی از آن استقبال کرد که سپس این موضوع طبق سلسله مراتب نیروهای مسلح و فرماندهی مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری و اجرا شد.

باقری تصریح کرد: باید به این گونه سخنان خاتمه داد.

شریعتمداری: مردم هر ساله با حضور خود آرزوهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانش را زیر پا له می‌کنند

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفتگو با فارس در حاشیه راهپیمایی روز قدس ضمن تاکید بر حضور پر شور مردم در این راهپیمایی گفت: شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از روزی که حضرت امام روز قدس را پایه گذاری کردند هر ساله مردم حضور گسترده تری دارند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: مردم هر ساله با حضور خود آرزوهای رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانش را زیر پا له می‌کنند.

مطهری: روز قدس امسال پیام ویژه‌ای دارد/ آمریکا می‌خواهد ایران را در میان اعراب جایگزین اسرائیل کند

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در اجتماع عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال روز قدس به دلیل اینکه آمریکا می‌خواهد اعراب را در مقابل ایران قرار دهد و دشمن عرب‌ها را ایران اعلام کند و اسرائیل را از دشمنی خارج کند پیام ویژه‌ای دارد،‌اظهار داشت: اتحادی که بین عربستان، آمریکا و اسرائیل ایجاد شده بسیار خطرناک است لذا پیام راهپیمایی روز قدس امسال بسیار روشن است و ان‌شاءالله بسیار مؤثر خواهد بود.

سرلشکر جعفری در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

سرلشکر باقری در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

امیر دریادار سیاری در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، صبح امروز همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

اشتری: حمله موشکی سپاه اقدامی مقتدرانه با دستور فرمانده کل قوا بود/ مورد امنیتی خاصی برای راهپیمایی نداشتیم

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس و در گفتگو با فارس، با اشاره به حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش در سوریه، گفت: این اقدام بسیار خوب، به موقع و مقتدرانه با دستور مقام معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای بود.

وی افزود: این عملیات قدرت و اقتدار رزمندگان اسلام را به دشمنان نشان داد.

اشتری همچنین اعلام کرد که مورد امنیتی خاصی طی روزهای اخیر در خصوص برگزار رزمایش به وجود نیامده است.

اژه‌ای: سپاه پاسداران ثابت کرد هیچ تهدیدی در برابر ملت ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند

حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران در رابطه با پاسخ سپاه پاسداران به داعش در برابر حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره)، گفت: سپاه پاسداران نشان داد هر متجاوزی اعم از تروریست‌ها یا کشورهای نظام سلطه اگر بخواهند مردم ایران را تهدید کنند، تهدیدشان بدون پاسخ نمی‌ماند.

وی افزود: دشمنان باید بدانند اگر کوچکترین خطایی داشته باشند نیروی دفاعی مقتدر ایران با کمک مردم جواب دندان‌شکنی به آنها می‌دهد.

قطعنامه روز قدس: آمریکا همچنان "شیطان بزرگ" است/ آزادی قدس و تلاش برای نابودی قطعی اسرائیل همچنان "اولویت اول جهان اسلام" است

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کردند.

متن کامل این قطعنامه به شرح زیر است:

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال 1396

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏ (سوره اسرا آیه 1)

حمد و سپاس بی‌کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد با حضور حماسی و باشکوه در آزمون سترگ و آوردگاه بزرگ "روز جهانی قدس"، بار دیگر زوال قطعی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت مدرن و قبیله‌ای روزگار را فریاد زنیم. اکنون که با گذشت 38 سال از ابتکار معجزگون و آینده‌نگرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح‌الله و ادامه راهبری حکیمانه و مدبّرانه حضرت امام خامنه‌ای آرمان آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم فلسطین، فراتر از مرزهای جهان اسلام، جغرافیای تحت سیطرة قدرت‌های سلطه‌گر را نیز تحت تأثیر قرار داده و رؤیای صهیونیست‌ها در "تسلط از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ" را باطل کرده است، ما شرکت‌کنند‌گان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن روز جهانی قدس که نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله‌اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌نماییم: 1- "آزادی بیت‌المقدس" و "رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین" از سلطه اشغالگران صهیونیست را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام راحل و مقام عظمای ولایت و رهبری برای جهان اسلام دانسته و تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی خود را در حمایت از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی به کار خواهیم گرفت. 2- آزادی قدس شریف و تلاش برای "زوال و نابودی قطعی اسرائیل" و محو غده سرطانی منطقه را همچنان "اولویت اول جهان اسلام" دانسته و هر اقدامی که امت اسلامی را از موضوع فلسطین منحرف سازد محکوم می‌نماییم. 3- تنها راه حل مسأله فلسطین را "بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا" و "برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین آینده این کشور" دانسته و هر راه حل دیگری را محکوم به شکست و فرصت‌سازی برای ادامه حیات رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم. 4- ضمن حمایت از "خط مقاومت و انتفاضه" و تأکید بر ضرورت وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم کودک‌کش صهیونیستی، "یهودی‌سازی" سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای "نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین" را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قطعی و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند. 5- "فتنه" داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی و جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن و بحرین را نقشه مشترک "آمریکا"، "رژیم صهیونیستی" و "ارتجاع منطقه" برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین و امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل دانسته و هر اقدامی که ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع صهیونیست های خبیث و قدرت‌های استکباری نماید به شدت محکوم می‌نماییم. 6- تلاش شیطانی "آل‌سعود" و برخی از کشورهای منطقه در جهت امنیت‌سازی برای صهیونیست از طریق حمایت از تروریسم و رواج خط سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم نموده و پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق و همچنین ملت مظلوم یمن و بحرین اعلام می‌داریم. 7- آمریکا را همچنان"شیطان بزرگ"، غیر قابل اعتماد و دشمن شماره یک خود دانسته و با‌ محکوم‌نمودن هرگونه مانع‌تراشی‌ در مسیر تأمین حقوق حقه ملت ایران در سند "برجام"، اعمال تحریم‌های جدید را مصداق نقض آشکار برجام می‌دانیم و از دولت و مسئولان مربوط به ویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار داریم تا با تأسی به ملاحظات و منویات راهبردی مقام معظم رهبری اقدام متقابل و جدی را قاطعانه در دستورکار قرار دهند. 8- با توجه به تلاش صهیونیست‌های خبیث برای استحاله فرهنگ و هویت جوامع اسلامی از طریق مجامع و نهادهای بین‌المللی و تحمیل برخی سندهای به اصطلاح جهانی مانند سند 2030 یونسکو که اجرای آن در جمهوری اسلامی باهوشمندی و قاطعیت متوقف گردید، از همه کشورهای مسلمان می‌خواهیم با هوشیاری و دقت نقشه‌ها و توطئه‌های شبکه شیطانی سلطه در این عرصه را با شکست مواجه سازند. 9- ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و تاریخ‌ساز حرم و حمایت از نقش‌آفرینی‌های راهبردی و مستشاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی به‌ویژه مقابله با تروریست‌های تکفیری، اقدام این نهاد انقلابی در حمله موشکی به مقر فرماندهی تروریست‌ها در شرق سوریه که برای مجازات و تنبیه عاملان و مسببان جنایت تروریستی 12 رمضان تهران صورت پذیرفت را از مصادیق اقتدار جمهوری اسلامی و سیلی به دشمن و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان دانسته و ضمن قدردانی و تشکر از همت و اراده انقلابی پاسداران انقلاب که اسباب رضایت و غرور ملی ایرانیان و خانواده معظم شهدای ترور را فراهم آوردند، از آنان می‌خواهیم هرگونه تهدید و اقدام ضدامنیت ملی کشور را با پاسخ‌های قاطعانه، پشیمان‌کننده و درخور مواجه سازند. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جمعه دوم تیرماه 1396 بیست و هشتم رمضان المبارک 1438 بیست و سوم ژوئن 2017 میلادی

جهانگیری: دشمن اصلی کشورهای اسلامی و مردم مسلمان، رژیم صهیونیستی است/ باید به مقابله با اقدامات این رژیم بپردازیم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم ایران همواره مردمی موقعیت‌شناس هستند، ما امروز در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که متأسفانه ناامنی و اختلافات زیاد شده و گروه‌های تکفیری در هر گوشه‌ای از جهان اسلام در حال اقدام به خونریزی هستند و قدس شریف در این بین فراموش شده است و در واقع مردم با این حرکت‌شان دارند به دنیا نشان می‌دهند که از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و با این حرکت خود، پشتیبانی و حمایت خودشان را به منصه ظهور گذاشتند.

وی در ادامه افزود: در چنین حالتی باید کشورهای اسلامی و مردم مسلمان، دشمن اصلی را فراموش نکنند و اتحاد بین کشورهای اسلامی و مقابله با رژیم صهیونیستی که دشمن اصلی کشورهای مسلمان است، مدنظرشان قرار بگیرد.

خرازی: حمله موشکی سپاه حداقل عکس‌العمل ایران بود/ عربستان از راهپیمایی روز قدس عصبانی است

کمال خرازی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در خیابان انقلاب تهران در گفت‌وگویی با فارس اظهار داشت: جمعیت خوبی در این راهپیمایی حاضر شده که موجب حمایت از جبهه مقاومت و تقویت روحیه رزمندگان این جبهه علیه دشمنان است.

وی افزود: عربستان با اسرائیل ساخته است و قطعا از برگزاری راهپیمایی روز قدس عصبانی است.

خرازی تاکید کرد: ملت‌ها باید از محور مقاومت و جبهه مقاومت همچنان حمایت کنند.

وی همچنین در خصوص حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه گفت: این حداقل عکس‌العملی بود که ایران از خود نشان داد و در صحنه نبرد واقعی نیز داعش ضربات سنگینی از رزمندگان مقاومت دریافت کرده است.

روحانی در مراسم روز قدس حضور یافت

حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم روز قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) در جمع راهپیمایی‌کنندگان حضور یافت.

سالخورده‌ترین شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس

در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) یک پیرزن سالخورده تهرانی با حضور در جمع مردم روزه‌دار تهران انزجار خود را رژیم صهیونیستی ابراز کرد.

جهانگیری در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران پیوست.

امیر پوردستان در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، صبح امروز همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

سردار دهقان: سران عربستان از سرنوشت صدام عبرت بگیرند/ رژیم صهیونستی دشمن اول جهان اسلام است

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی روز قدس در خیابان انقلاب تهران با اشاره به اظهارات جنگ‌طلبانه و ضدایرانی سران عربستان، گفت: آنها نه تاریخ کشور خودشان را می‌دانند و نه با تاریخ کشور ما آشنا هستند و با این حرف‌ها به دنبال به دست ‌آوردن جایگاه خودشان در عربستان هستند.

دهقان تأکید کرد: ما به دنبال تنش و بحران نیستیم و این سخنان را به نفع امنیت منطقه نمی‌دانیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه این اظهارات خاص آمریکا و اسرائیل است، گفت: اینها اقدامات جاهلانه‌ای است که حتی نیاز به پاسخ ندارد، ملت ما تهدید، تحقیر و توهین را نمی‌پذیرد و اگر روزی بخواهد این موضوعات عملی شود پاسخ سختی به آنها می‌دهیم.

وی تأکید کرد: سران عربستان سرنوشت صدام را بررسی کنند و از آن عبرت بگیرند. همانطور که صدام پس از جنگ تحمیلی به دنبال حمله به کشورهای دیگر و اشغال آنها افتاد عربستان نیز با قدرت و اعمال هژمونی این کار را دنبال می‌کند.

دهقان گفت: همه ملت‌های مسلمان رژیم صهیونیستی را دشمن اول خود می‌دانند.

وزیر دفاع در خصوص حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع داعش، گفت: ما خواستیم دشمن خود که بر علیه ملت ما اقدام کرده است را تنبیه کوچکی کنیم که این کار توسط موشک‌های سپاه صورت گرفت.

سردار مؤمنی: مردم ایران نشان دادند هیچ تهدیدی در برابر مقاومت کارساز نیست

سردار مؤمنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با فارس، گفت: با توجه به گزارشاتی که از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور گرفتیم، امسال حضور مردم از سال‌های گذشته بیشتر و باشکوه‌تر است و این مسئله نشان می‌دهد که مردم با وجود گرمای شدید شرایط منطقه را در نظر گرفتند و با توجه به این شرایط به صحنه آمدند.

وی افزود: مردم امروز با راهپیمایی آمدند تا با آرمان‌های ملت فلسطین تجدید عهد کنند.

مؤمنی با بیان اینکه مردم ایران با حضور در راهپیمایی نشان دادند که فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است، گفت: راهپیمایان ثابت کردند که هیچ تهدیدی در برابر مقاومتشان کارساز نیست و حضور مردم در راهپیمایی امروز تجدید بیعت با امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و ملت فلسطین است که امیدواریم با ین حضور رژیم صهیونیست یک گام به سقوط نزدیک‌تر شود.

عارف: حمله موشکی سپاه به مواضع داعش یک عملیات حساب شده بود/ این عملیات قدرت ما را در مقابله با هرگونه تجاوزی به نمایش کشید

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امروز (جمعه) در راهپیمیایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران درباره پاسخ به سوالی درباره حمله موشکی سپاه به داعش اظهارداشت: این حداقل کاری بود که مردم خوب کشورمان از رزمندگان عزیز کشورمان توقع داشتند.

وی افزود: حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش یک عملیات حساب شده بود که قدرت مقابله رزمندگان عزیزمان را با هرگونه تجاوز و عملیات تروریستی نشان داد.

حضور آیت الله آملی لاریجانی در راهپیمایی روز قدس

لحظاتی قبل آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست.

حضور احمدی‌نژاد در راهپیمایی روز قدس

رییس جمهور سابق کشورمان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

محسن رضایی: کوچکترین اقدام تروریست‌ها با شدیدترین پاسخ ایران مواجه می‌شود

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام در جمع خبرنگاران در پاسخ به تسنیم، گفت: عملیات موشکی پاسخ قاطعی به تروریست‌ها بود که با دم شیر بازی نکنند و وارد چالش با جمهوری اسلامی نشوند.

وی ادامه داد: انگشت ما در مقابل تروریست ها همیشه بر روی ماشه است و کوچترین اقدام آنها با شدیدترین پاسخ از سوی ما مواجهه است.

دانش آشتیانی: «قدس» بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام است

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که حضرت امام راحل(ره) هم فرمودند روز قدس نماد وحدت مسلمانان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

وی با بیان این که امسال روز قدس حساسیت بیشتری دارد ادامه داد: با توجه به تحولات منطقه، گروه های تروریستی تکفیری کمر همت بسته‌اند که به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند. اینها به رژیم اشغالگر قدس وابستگی دارند.

دانش آشتیانی تصریح کرد:‌ حضور و وحدت مردم و مسلمانان می‌تواند توطئه‌ای که دشمنان علیه ایران و قدس دارند، این توطئه را خنثی کند. امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان "روز جهانی قدس" نامگذاری کردند و از مسلمانان جهان خواست که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: روز قدس عامل وحدت و بیداری و حمایت مسلمانان از مردم بی دفاع فلسطین است؛ قدس دیگر بخش جدایی ناپذیر جغرافیای جهان اسلام به شمار می‌رود و هیچ فردی نمی‌تواند از آن ذره‌ای چشم پوشی کند.

وزیر دفاع در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

احمدی: عملیات اخیر سپاه از قدرت و صلابت انقلاب و ملت بزرگ ایران بود

علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات موشکی سپاه و نابودی مواضع داعش، اظهار داشت: عملیات اخیر سپاه از قدرت و صلابت انقلاب و ملت بزرگ ایران اسلامی بود.

وی تاکید کرد: پیام این عملیات به دنیا به ویژه تروریست ها این بود که ما تا زنده هستیم هرگز اجازه نخواهیم داد کسی به ملت و کشور ما چپ نگاه کند.

شخصیت‌هایی که در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند

حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی،سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان،آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز،آیت‌الله ری‌شهری تولیت آستان مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی، حجت‌الاسلام حجازی از اعضای دفتر بیت رهبری، حجت‌الاسلام علی رازینی رئیس سابق دادگاه ویژه روحانیت، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش،فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور،رضا صالحی امیری وزیر ارشاد،علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، رستم قاسمی وزیر سابق نفت، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،کمال خرازی وزیر اسبق خارجه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور،علی طیب نیا وزیر اقتصاد، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، سردار مومنی جانشین فرمانده ناجا،حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه ز جمله شخصیت‌هایی بودند که تا این لحظه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

مهرعلی‌زاده: رژیم صهیونیستی 70 سال است که منطقه را به هم ریخته است

مهرعلی‌زاده معاون رئیس دولت اصلاحات در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با فارس، ضمن اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس ابتکار حضرت امام خمینی (ع) در سال 58 بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی 70 سال است که منطقه را به هم ریخته، فریاد همه مسلمانان بر سر اسرائیل قطعاً اثر مثبتی خواهد داشت.

مهرعلی‌زاده خاطرنشان کرد: این غده سرطانی باید از روی زمین برداشته شود و مردم با حضورشان نه تنها با این عظمت در ایران بلکه در نقاط دیگر جهان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی با شیوه‌های دیگر مثل ایجاد داعش و با همکاری ترامپ و کشورهای مرتجع منطقه این روزها به خود جرأت داده است که نه تنها در فلسطین و لبنان جنایت کند بلکه توسط داعش در حال انجام عملیات تروریستی در کل دنیا است.

مهرعلی‌زاده اظهار داشت: حضور مردم در متوقف کردن این رفتار رژیم صهیونیستی اثر خوبی خواهد داشت.

حضور اتباع آفریقایی‌ در راهپیمایی روز قدس تهران

در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) تعدادی از اتباع آفریقایی ساکن در ایران با حضور در خیابان‌های تهران به صفوف مردم روزه‌دار حامی قدس پیوستند.

اجرای حرکات رزمی بر روی پرچم اسرائیل

در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) تعدادی از رزمی‌کاران کشورمان بر روی پرچم اسرائیل به احرای هنرهای رزمی پرداختند.

صالحی‌ امیری: جهان اسلام انقلاب اسلامی را در مقابله با صهیونیست می‌شناسد

رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس سه پیام مختلف به همراه دارد ابتدا پیام سیاسی است، رژیم اسرائیل نماد و غده سرطانی است که باعث تفرقه در جهان اسلام است که برای ایجاد وحدت و انسجام با اقدامات این رژیم مقابله کرد.

وی در ادامه افزود: قدس شریف قلبه‌گاه اول مسلمین است و متعلق به جهان اسلام است و افراد ناپاک آن را اشغال کرده‌اند و باید تلاش کنیم قدس را به اهلش بسپاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بحث سوم موضوع هویتی ما است، هویت انقلاب اسلامی در تقابل با صهیونیست جهانی است و جهان اسلام انقلاب اسلامی در را در مقابله با صهیونیست می‌شناسند و ما به لحاظ هویتی باید در جهت مقابله با حرکت صهیونیست حرکت کنیم.

اسماعیلی: دشمنان کاری نکنند که جمهوری اسلامی گزینه‌های پنهانی خود را روی میز بیاورد/ مردم با حضور باشکوه‌شان از اقدام موشکی حمایت کردند

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز قدس همیشه مسئله اول جهان اسلام و مردم مسلمان در ایران اسلامی و کشورهای مختلف مسلمان بوده است اما امسال بنا به شرایط منطقه‌ای که در آن قرار داریم، وضعیتی که دشمنان دین خدا در کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند و حوادثی که در عراق و سوریه و یمن و حتی ایران اسلامی رخ داد و تغییراتی که در سردمداران برخی از کشورهای منطقه‌ای اتفاق افتاد و به نوعی زمینه حمایت کسانی که ادعای حاکمیت و ریاست بر کشورهای اسلامی دارند از مردم مسلمان فلسطین کمرنگ شد و در این شرایط کسانی که احساس تکلیف و وظیفه کردند که هم حمایت و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین، یمن، سوریه و ... با این حضورشان نشان دهند.

وی در ادامه افزود: بعد از اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران و سیلی که به تروریست‌ها در دیرالزور زدند و پیامی که به اسرائیل و دشمنان دادند این اقدام نیازمند حمایت همه جانبه مردمی بود که تقارن آن با روز قدس و حماسه حضور مردم هم پشتیبانی مردم ما را از نیروهای مسلح خودمان و هم مردم مسلمان در کشورهای مختلف به نمایش گذاشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه هر جا نیاز به حمایت‌های مردمی داشتیم حضور باشکوه آنها را شاهد بودیم، تصریح کرد: ما گزینه‌های فراوانی برای دشمنان بر روی میز و زیر میز داریم، گزینه‌های روز میزمان حضور مردم همیشه در صحنه ما بوده و گزینه‌های زیر میزمان یک گوشه کوچکی از آن در هفته گذشته به روی میز آمد و امیدواریم جاهلان و دشمنان اسلام و انقلاب کاری نکنند که ما گزینه‌های پنهانی خود را آشکار کنیم.

قاسمی: حضور مردم در روز قدس به نابودی داعش و اسرائیل منجر خواهد شد

رستم قاسمی وزیر سابق نفت از چهارراه کالج به جمع راهپیمایان تهرانی روز قدس پیوست.

قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راهپیمایی امسال مردم در حمایت از آرمان قدس بسیار باشکوه‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و انشاءالله با نابودی داعش و اسرائیل همراه خواهد بود.

فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیاء فلسطین را مسأله اصلی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: کسانی که به دنبال سازش با داعش هستند همراه با اسرائیلند.

یادگاری: فلسطین همیشه مسئله اول جهان اسلام است/ صهیونیسم با ایجاد داعش قصد اختلاف در کشورهای اسلامی را داشت

محمدحسین یادگاری، عضو سابق شورای انقلاب فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با فارس، در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به حضور گسترده مردم در این راهپیمایی گفت: همانطور که امام خمینی(ره) قبل و پس از انقلاب اسلامی همواره بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و احقاق حق این ملت از استکبار جهانی تأکید داشتند، مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهند که فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و با روندی که پیش می‌رود، تزلزل اسرائیل در منطقه هر روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: رژیم صهیونیست و استکبار جهانی پس از مقاومت غزه، کرانه باختری و لبنان سعی کرده‌اند با ایجاد جنگ‌های نیابتی و حضور داعش در منطقه، در میان کشورهای مسلمان اختلاف ایجاد کنند تا به سود برسند، اما خوشبختانه با هوشیاری مسلمانان، آنها نتوانند موفق شوند.

یادگاری ادامه داد: اسرائیل محدود شده است و حصارهایی به دورش کشیده شده که هرازچندگاهی جنگ‌های نیابتی ایجاد می‌کند و سعی دارد با بهره‌گیری از کشورهای عربی مانند مصر یا بحرین، نیروهایی را جذب کند، اما با روندی که پیش می‌رود، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و روزی به طور کامل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

امیر خلبان شاه صفی در راهپیمایی روز قدس حضور یافت

امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز همگام با سایر آحاد ملت در راهپیمایی روز قدس حضور یافت.

حضور مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در راهپیمایی روز جهانی قدس شهرستان زاهدان

کمپین ضد سند ۲۰۳۰ در راهپیمایی روز قدس

در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) کمپینی ضد سند 2030 یونسکو تشکیل شده است و و بروشورهایی جهت اطلاع مردم درباره سند 2030 پخش می‌شود.

حسینی: مردم امروز نشان می‌دهند جمهوری اسلامی ایران از ارزش‌هایش دست‌بردار نیست/ تا نابودی کامل اسرائیل سنگر مبارزه را رها نمی‌کنیم

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفتگو با فارس، گفت: امروز به همراه ملت مسلمان جهان آمده ایم تا روز قدس را به روز فریاد علیه بیداد و ستم صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و غربی آنها تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: 70 سال است که صهیونیست‌ها به نقض حقوق بشر در منطقه مبادرت می‌ورزند و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر به سرکردگی آمریکای جهانخوار نظاره‌گر این همه ظلم، ددمنشی و قساوت قلب هستند.

وزیر اسبق ارشاد تصریح کرد: حضور یکپارچه مردم انقلابی ایران و مسلمان جهان در سراسر دنیا در راهپیمای امروز بار دیگر مسئله فلسطین در صدر مسائل جهان اسلام قرار می‌دهد و افکار عمومی دنیا و رسانه‌ها را متوجه این وحشی‌گری تاریخی خواهد کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: غربی‌ها که منتظر هستند یک جاسوس در ایران دستگیر شود تا این موضوع را در بوق و کرنا کنند و بگویند در ایران آزادی نیست، امروز چه پاسخی در برابر قتل و غارت و کودک کشی و راندن افراد از سرزمین آبا و اجدادی خود دارند؟

حسینی با بیان اینکه حضور مردم ایران در دفاع از مظلوم و خروش علیه ظلم و ظالم یکبار دیگر به دنیا ثابت می‌کند که جمهوری اسلامی از اصول و ارزش‌هایش دست‌بردار نیست‌،افزود: تکفیری‌ها با حمایت آل‌سعود دیکتاتور و اعوانش و نیز حمایت صهیونیست‌ها، غربی‌ها منطقه را به آشوب کشیده‌اند تا رژیم اشغال‌گر به حیات پلید خودش ادامه دهد.

وی افزود: ایران مقاوم همواره از جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و بحرین حمایت می‌کند و پاسخ مزدوران و استکبار را در اقدامات تروریستی تهران با موشک‌های میان‌برد نقطه‌زن می‌دهد در گوش حامیان غربی، ابری داعش به صدا درآید و آنان را از تعدی به خطه ایران نادم و پشیمان سازد.

وی ادامه داد: امروز در روز قدس یکبار دیگر سخن امام راحلمان را تکرار می‌کنیم که فرمود تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. کاری به عهد و پیمان خود با امام شهیدان و رهبری فرزانه انقلاب استوار هستیم تا دشمن را از زیاده‌خواهی و تهدید وادار به عقب‌نشینی نکنیم و روز به روز شاهد پیروزی‌های رزمندگان مقاومت در منطقه باشیم و تا نابودی اسرائیل جنایتکار سنگر مبارزه را رها نخواهیم کرد.

تقدیر از رشادت‌های شهید همدانی توسط گروه سرود سفیر

مردم خداجو و روزه‌دار تهرانی همچون مردم سرزمین پهناور ایران از دقایقی پیش با حضور در خیابان ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس یک بار دیگر دفاع خود از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

در حاشیه مراسم راهپیمایی امروز، گروه سرود سفیر با اجرای موسیقی سردار شهید همدانی از زحمات این شهید والامقام که در مبارزه جبهه مقاومت علیه گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید تقدیر کردند.

حضور هموطنان کلیمی در مراسم راهپیمایی روز قدس

هموطنان کلیمی‌مان نیز دقایقی قبل همگام با سایر آحاد ملت در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

ایرانیان کلیمی از مقابل کنیسه ابریشمی واقع در خیابان فلسطین به جمع راهپیمایان تهرانی در مراسم جهانی روز قدس پیوستند.

گرامیداشت یاد شهدای ترور در راهپیمایی روز قدس

راهپیمایی روز قدس در تهران و سراسر کشور آغاز شده است و دانشگاهیان نیز مانند اقشار دیگر مردم در این راهپیمایی حضور دارند.

در پایتخت، اعضای جهاد دانشگاهی در راهپیمایی روز قدس حضور یافته و با در دست داشتن بنرهایی یاد و خاطره شهدای ترور 17 خرداد ماه در مجلس شورای اسلامی که از سوی گروهک داعش انجام شد را گرامی داشتند.

اعضای جهاد دانشگاهی عکس‌هایی از شهید حجت‌الاسلام محمد تقوی را در دست دارند.

نمادی از داعش که مورد حمایت اسراییل، امریکا و عربستان است، چهارراه ولیعصر

پخش آهنگ «مرگ بر آمریکا» حامد زمانی در برخی از مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس

در حالیکه قرار است راهپیمایی امروز جهانی قدس از دقایقی دیگر در تهران و سراسر کشور برگزار شود جمعیت به صورت دسته دسته در مسیرهای 10 گانه اعلام شده حضور دارند.

پخش آهنگ «مرگ بر آمریکا» حامد زمانی در برخی از مسیرهای راهپیمایی قابل توجه است.

راهپیمایان همچون سنوات پیش پلاکاردهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را در دست دارند.

نصب طومار حمایت از انتفاضه قدس در مسیر راهپیمایی

در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) طوماری در مسیر راهپیمایی برای دفاع از انتفاضه فلسطین توسط کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نصب شد و مردم روزه دار تهران در همان دقایق اولیه راهپیمایی آن را امضا کردند.

قیام موشک‌های آوار شده بر سر داعش در راهپیمایی روز قدس

09:31- در مراسم رو قدس امسال(جمعه 2 تیرماه) موشک‌های «ذوالفقار» که در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌ها به دیرالزور سوریه شلیک شد به نمایش درآمد.

در این مراسم موشک قدر نیز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

موشک‌های زمین به زمین «ذوالفقار» و «قدر» به ترتیب با برد 700 و حدود 2000 کیلومتر از راهبردی‌ترین موشک‌های سپاه هستند.

استقرار 220 آتش نشان در مسیرهای راهپیمایی روز قدس تهران و آمادگی 130 ایستگاه آتش نشانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی: علاوه بر آماده باش 130 ایستگاه آتش نشانی، 220 نفر از آتش نشانان به همراه 39 دستگاه خودروهای سبک و سنگین عملیاتی و 41 دستگاه موتورسیکلت از ساعت 8:00 صبح تا پایان نماز جمعه در 70 نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی و محل برگزاری نماز جمعه(دانشگاه تهران) مستقر می شوند تا بتوانند با آمادگی کامل در کوتاه ترین زمان ممکن خود را برای امدادرسانی به شهروندان به محل حوادث احتمالی برسانند.

مسیرهای ۱۰گانه راهپیمای روز قدس در تهران

مسیر شماره یک: مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره سه: مسجد دارالسّلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره چهار: مسجد امام‌زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره پنج: مسجد حضرت ابوالفضل، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره شش: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره هفت: مسجدالجواد، میدان هفتم تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

مسیر شماره هشت: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره نه: مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

مسیر شماره ده: مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

ارسال نظر: