نعمتی در نطق میان‌دستور:

اقدامات کوبنده موشکی سپاه انتقام گرفتن از خون شهدای ترور کور مجلس بود/ مصوبه اخیر سنای آمریکا نقض آشکار برجام

کدخبر: 2102655

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از آنانی که انتخابات ریاست جمهوری را واگذار کرده‌اند توقع می‌رود که در درجه نخست پذیرای این موضوع باشند و بدانند رقابت انتخاباتی تمام شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بهروز نعمتی در نشست علنی امروز (سه شنبه 13 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره)، شهدای راه حق، شهدای گرانقدر ترور کور ملحدین و تکفیری های داعش گفت: هفته قوه قضائیه را به همه کارکنان این قوه تبریک عرض کرده و یاد و خاطره شهدای هفت تیر به ویژه شهید دکتر بهشتی را به خانواده این عزیز و دوستان قوه قضائیه تبریک، تهنیت وتسلیت عرض می کنم.

وی از اقدامات کوبنده موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درپاسخ به عملیات کور تروریستی تکفیری های داعش و انتقام گرفتن از خون شهدای ترور کور مجلس تشکر کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز همه ملت ایران به ویژه سیاسیون و عزیزانی که در این عرصه تلاش می کنند باید قبول کنند که انتخابات ریاست جمهوری تمام شده و آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شده است ادامه داد: همه باید خدا را شاکر باشیم که با درایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی بیش از 41 میلیون نفر از مردم ایران اسلامی به حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران رأی دادند لذا همه باید از دو قطبی شدن جامعه پرهیز کنند به ویژه کسانی که تریبونی در اختیار دارند.

وی با تاکید بر اینکه از موضوعی که باعث اختلاف مردم شود باید به شدت پرهیز کرد یادآور شد: از تقسیم مردم به رأی حلال و غیر حلال باید جلوگیری شود و امروز همه باید مجری منویات مقام معظم رهبری باشیم کشور ما دچار مشکلات عدیده ای همانند بیکاری جوانان تحصیلکرده، فقر در جامعه، معیشت مردم، اقتصاد بیمار و رکود طاقت فرسا بر اقتصاد و مشکلات عدیده اجتماعی است که همه ما باید با وحدت و همدلی از چپ و راست اصولگرایان و اصلاح طلبان، معتدلین و مستقلین برای رفع این مشکلات که هر کدام به تنهایی می توانند دولتی را ساقط کنند تلاش مضاعف و مکرر داشته باشیم.

نعمتی با بیان اینکه امروز هیچ راهی و هیچ چاره ای جز همدلی و وحدت بین تمام نیروهای نظام و انقلاب و تمامی تفکراتی در چارچوب نظام فعالیت می کنند نداریم افزود: برای ایجاد وحدت و همدلی همه باید تلاش کنند به ویژه تیم پیروز انتخابات و مخصوصاً جناب آقای دکتر روحانی که از ایشان توقع داشته و داریم که با توجه به بلند نظری هایشان قدم پیش نهاده و با دعوت از همه تفکرات سیاسی اولاً موجب گسترش اعتدال در کشور و در ثانی موجب وحدت و همدلی بین تمام نیروهای کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به توسعه تفکر اعتدالی در کشور بسیاری از دعواهای سیاسی حیدری نعمتی در کشور از بین می رود ادامه داد: امروز جامعه دیگر کشش بگم، بگم‌های گذشته را نداشته و ندارد و تخریب نیروهای نظام و انقلاب از هر گروه سیاسی لطمه به کشور و نظام است لذا از آنانی که انتخابات ریاست جمهوری را واگذار کرده اند توقع می رود که در درجه نخست پذیرای این موضوع باشند و بدانند رقابت انتخاباتی تمام شده و حاشیه های انتخاباتی باید خاتمه یابد و در درجه دوم همه باید بدانند که ما در یک کشتی نشسته ایم و هرگونه لطمه و صدمه به این کشتی لطمه به خود است پس همه باید قدرتی را که در اختیار دارید و داریم در جهت اعتلای نظام بگذاریم.

نعمتی اظهار کرد: مشکلات کشور آنقدر کمرشکن و زایدالوصف است که اگر همه نیروهای انقلاب با هر تفکر سیاسی پای کار بیایند قطعا باز هم نیازمند نیروهای دیگر هستیم.

وی افزود: به خاطر رضای خدا، پاسداشت خون شهدای انقلاب اسلامی، جوانان عزیز کشور و تمام دغدغه هایی که در کشور وجود دارد باید به اعتلای کشور اندیشید ولاغیر.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم خطاب به آقای دکتر روحانی ادامه داد: باید از تمام طیف های سیاسی کشور برای نجات کشور از مسائل مطروحه استفاده شود تا شاهد توانمندی و اعتلای کابینه و توسعه کشور باشیم و از تمام جریانات سیاسی قطعا و لابد باید استفاده شود تا ان شاءالله مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا و ایجاد تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی یکی از مسائلی بوده که مجلس باید به آن بپردازد تصریح کرد: این تحریم ها قطعا نقض آشکار برجام است و مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم خود را موظف به اقدام متقابل می دانند و تصمیمات قاطعی را در این زمینه اتخاذ می کنند البته در این باره از دستگاه های دیپلماسی کشور به ویژه آقای ظریف درخواست می شود که اقدامات جدی حقوقی را در مجامع بین المللی به عمل آورده و از حقانیت و مظلومیت نظام و کشور دفاع کند.

نعمتی به دولت و مردم عراق به ویژه آیت الله سیستانی آزادسازی موصل را از وجود نامیمون تکفیری های داعشی تبریک عرض کرده و به عمال خودفروخته منطقه که مجری برنامه های دستگاه های جاسوسی انگلیس، اسرائیل و آمریکا هستند هشدار داد که از جنایت های مشابه و حمایت از تروریست های تکفیری دست برداشته و به مظلومیت مردم سوریه و عراق بنگرند و از ایشان عذرخواهی کنند چرا که مسئول خون شهدا، مجروحین و آوارگان بی خانمان آنها و دلارهای نفتی شان هستند و با رژیم غاصب صهیونیستی که دشمن قسم خورده مسلمانان بوده پیمان صلح و دوستی می بندند.

وی از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی درخواست کرد که مشکلات موسسات مالی و اعتباری را که چندین میلیون نفر از مردم گرفتار آن هستند حل کنند چرا که مردم به دولت ها اعتماد کرده اند و این دولت ها می روند و می آیند اما آنچه که مسلم است مردم باقی می مانند که باید برای رضای خدا و رضایتمندی مردم تلاش کرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: با تمام مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد همه از تمام جناح ها و طیف های سیاسی زیر نظر مقام معظم رهبری باید تلاش کنند تا مشکلات کشور رفع شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: