آیت‌الله صدیقی:

مسئولان حاشیه‌سازی نکنند/ اگر مسئول مملکت با ولی خود نسازد یعنی اخلاق ندارد

کدخبر: 2103070

امام جمعه موقت تهران گفت: ای دولت و مسئولان که آمده‌اید فقرا را از فقر نجات دهید، پس حاشیه‌سازی نکنید، شما خادم و نوکر مردم هستید، منتظر نباشید کسی چیزی بگوید و جوابش را بدهید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله صدیقی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حاج اصغر زنجانی، مداح شهید زنجانی اظهار کرد: پروردگار متعال ذات انسان‌ها را از خود آفریده و آدم نقش و نقاشی خداوند است.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم درباره معرفی اهداف آفرینش و چرایی و چگونگی هستی بیان کرد: خداوند با آفرینش انسان‌ها هدفی داشته و هدف را تعیین کرده است، چراکه طبق آیه قرآن به خداوند برمی‌گردیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه وجود و زندگی انسان‌ها در این دنیای فانی زودگذر و موقتی است، تصریح کرد: انسان‌ها به این دنیا آمده‌اند تا به سوی خود خالق برگردند.

صدیقی با اشاره به اینکه آفرینش همه موجودات در عالم هستی هدفی داشته و همه موجودات به سمت خداوند کشش دارند، افزود: از آفرینش یک خوشه گندم گرفته تا یک درخت تنومند، همه هدفمند بوده و همه آنها به سمتی می‌روند که تکمیل هدفی شده و ثمری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همه موجودات سیر تکاملی خود را در دنیا دارند، افزود: انسان نیز همین‌گونه بوده و هدف از آفرینش انسان‌ها رسیدن آنها به تکامل بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اعتقادات بذرهای انسان هستند که انبیا آن را دل انسان‌‎ها می‌کارند تا انسان‌ها به تکامل برسند، تصریح کرد: انسان نباید تصور کند که بدون تولی، تبری را قبول می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دوست داشتن امام زمان (عج) بدون پیروی از ولی او فایده‌ای ندارد، گفت: نمی‌‎شود امام زمان (عج) را دوست داشت اما در برابر اهانت شخصی به ولی امام زمان (عج) ساکت بود.

صدیقی با اشاره به اینکه انسان آمده است که در سه بعد خداوند را از خود راضی نگه دارد تا بذر وجود انسان به ثمر برسد، تصریح کرد: نخستین چیزی که در عالم قبر از انسان سؤال می‌کنند، عقیده انسان است و شخصی که این مشخصه را داشته باشد، به راحتی می‌تواند راه سعادت را بپیماید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دومین خصیصه که انسان باید آن را داشته باشد، اخلاق است، خطاب به مسؤولان گفت: ای دولت و مسؤولان آمده‌اید که فقرا را از فقر نجات دهید، پس حاشیه‌سازی نکنید، شما خادم هستید، نوکر مردم هستید، منتظر نباشید کسی چیزی بگوید و جوابش را بدهید، اینها همه بیت‌المال است، به مردم برسید.

صدیقی با تأکید دوباره بر رعایت اخلاق افزود: در اخلاق مهم‌‎ترین چیز ایثار است، هر کس که به مقام می‌رسد ضد ایثار می‌شود و دچار استیصال می‌شود چون دوست دارد، دوباره مقام او ادامه داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اینکه مسؤول مملکت با ولی خود نسازد، یعنی اخلاق ندارد، بلکه اخلاق یعنی اینکه از خود گذشتگی داشته باشد.

صدیقی با اشاره به اینکه رنگ خدا گرفتن یعنی انسان خود را به یک ریاست محدود نکند، افزود: اینکه انسان در بین قلوب جا داشته باشد، اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه سومین مشخصه که انسان باید داشته باشد، رفتار است، افزود: ما برای درست کردن اخلاق خود باید رفتارمان را درست کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رمز درست شدن اخلاق و رفتار مودت و رحمت اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: شیطان 6 هزار سال عبادت خداوند را کرده بود اما چون محبت و مودت نداشت به نتیجه نرسید.

ارسال نظر: