ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

برنامه‌های کرباسیان شعار است/ من بهتر از وی برنامه می‌نویسم

کدخبر: 2109443

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس گفت: در برنامه‌های خود موارد را با اعداد و ارقام اعلام نمایید تا مردم و نمایندگان برنامه‌های شما را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارائی اظهار داشت: صحبت من با عنوان مخالف به خاطر ندیدن توانایی های ایشان نیست بلکه به دنبال نقد منصفانه وزیر پیشنهادی برای ارتقاء برنامه های ایشان هستیم.

وی افزود: پروفسور حسابی یک گفته ای دارند که می گویند کلمه ولش کن پدر کشور ما را درآورده است. زمانی که من به عنوان مخالف ثبت نام کردند، برای مخالفت با وزیر دوستان گفتند که نقص هایش را توجه نکن و ولش کن.

ملکی اظهار داشت:آقای کرباسیان فردی اخلاق مدار و خوش برخورد است اما برنامه های ایشان به جزء نظریه پردازی چیزی ندارد، اقتصاد اعداد و ارقام می خواهد باید برنامه کمی ارائه شود تا بتوان سالیانه گزارشی را ارائه داد.

وی خاطر نشان کرد: آقای کرباسیان شما چهار سال مسئولیت گمرکات ایران را داشته اید باید کارنامه خود را ارائه می دادید و بر اساس آن برنامه خود را اعلام می کردید. ما چگونه شما را قضاوت کنیم. آیا در گمرکات قاچاق کالا از بین رفته است؟ برنامه شما برای مقابله با قاچاق از مبادی رسمی چیست.

نماینده مردم مکشین شهر اظهار داشت: دکتر لاریجانی چند وقت پیش شاخص های هجده گانه را اعلام کردند که چند مورد به وزارت اقتصاد مربوط است. مانند رشد ناخالص داخلی که ایران از 24 کشور منطقه رتبه دهم را دارد و از 191 کشور جهان رتبه هجدهم را. برنامه شما برای ارتقاء این رتبه چیست. همچنین درباره آزادی اقتصادی که جمهوری اسلامی می خواهد در سال 1404 به عنوان کشور اول منطقه باشد در حال حاضر از 22 کشور در رتبه بیست و دوم قرار دارد و از 181 کشور جهان صد و هفتاد و چهارم است. با این روند هرگز به اهداف خود نخواهیم رسید. در چهار سال گذشته هم یک رتبه سقوط کرده ایم یعنی از 173 به 174 رسیده ایم. در مورد نرخ تورم نیز از 24 کشور منطقه نوزدهم هستیم و از 189 کشور جهان صد و پنجاه و هشتم که خوشبختانه در چهار سال گذشته 30 رتبه ارتقاء داشته ایم. شما باید برنامه خود را برای بهبود این رتبه نیز اعلام نمایید.

وی افزود: سهم سرمایه گذاری خارجی (GDP) از 24 کشور منطقه بیست و دوم هستیم. وزیر پیشنهادی محترم برنامه خود را اعلام کنید که چه خواهید کرد. زمانی که از 177 کشور جهان صد و هفدهم هستیم. در رقابت پذیری اقتصادی نیز از 20 کشور هفدهم و در جهان از 138 کشور در رتبه هفتاد و ششم قرار داریم.

ملکی اظهار داشت: شفافیت سرمایه گذاری نیز وضعیت خوبی ندارد و از 21 کشور منطقه هجدهم هستیم و در جهان از 31 کشور صد و شانزدهم هستیم در این صورت با این شاخص ها رشد اقتصادی تحقق نخواهد یافت و رکود برطرف نخواهد شد.

وی اظهار داشت: شما با چه روشی سرمایه گذاری مردمی را با توجه به رشد نقدینگی بالا خواهید برد؟ زمانی که بانک ها 18 درصد سود روزانه می دهند چگونه این کار انجام خواهد شد. در صورتی که وزیر سابق آقای طیب نیا اظهار داشت من هیچ اشرافی نسبت به بانک مرکزی ندارم.

ملکی در پایان اظهار داشت: شما چگونه می توانید این برنامه ها را اجرا کنید. اگر نتوانید برنامه شما شعار است و با شعار نمی توان کاری کرد. همچنین باید در برنامه های خود موارد را با اعداد و ارقام اعلام نمایید تا بتوانند مردم و نمایندگان برنامه های شما را بررسی کنند. با این حال برنامه های شما شعار است من هم می توانم بهتر از این ها را بنویسم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: