بازوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح‌های پیشنهادی سلبریتی‌ها برای زلزله‌زدگان را می‌پذیریم/تا پایان تیرماه سال ۹۷، ۱۱ هزار واحد مسکونی سفت کاری می‌شود

کدخبر: 2169176

استاندار کرمانشاه گفت: مشکلی با همکاری سلبریتی‌ها نداریم و هر طرح و پروژه‌ای که پیشنهاد بدهند از نظر ما کاملا مورد قبول است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان استان متبوعش اظهار کرد: اسکان موقت و اضطراری زلزله زدگان به پایان رسیده است.

وی افزود: اکنون وارد مرحله اسکان دائم زلزله زدگان شدیم و طبق برنامه ریزی انجام شده باید هزار و 500 واحد مسکونی پی کنی و اجرای فونداسیون و برای 600 واحد مسکونی هم اسکلت بنا شود.

بازوند با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم 11 هزار واحد مسکونی تخریب شده روستایی را بازسازی کنیم، افزود: باید تا پایان تیر ماه سال 97، سقف این تعداد از واحدهای مسکونی زده شود و عملیات سفت کاری آن هم به پایان برسد و آن دسته از منازلی که نیازمند تعمیر هستند هم تعمیر شوند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: برای ساخت و نوسازی 102 هزار منزل مسکونی مبلغی حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم البته تاکنون دولت همین مبلغ را از طریق تسهیلات، کمک های بلاعوض و عمرانی تأمین اعتبار کرده است همچنین پیمانکاران زیادی در مناطق زلزله زده مشغول به فعالیت هستند تا منازل مسکونی مردم را بسازند.

وی بیان کرد: اکنون بازار ساخت و ساز واحدهای مسکونی زلزله زدگان داغ است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بازوند گفت: تمام روستاهایی که نیازمند دریافت کانکس بودند کانکس تحویل گرفتند و تنها موارد استثنایی که قانونا کانکس به آنها تعلق نمی گیرد باقی ماندند که در این موارد هم به خانواده هایی که مستاجر هستند یا فرزند خردسال و نوزاد دارند حتی اگر منازلشان تخریب نشده باشد، با در نظر گرفتن اولویت، 500 کانکس داده می شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای مستأجران همانند سایر مالکان 30 میلیون تومان در روستا و در شهر هم 40 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته ایم با این تفاوت که مستأجران روستایی زمین هم ندارند و باید برای آنها زمین فراهم کنیم.

وی هم چنین در خصوص کمک سلبریتی ها به مردم زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون هیچ یک برای پرداخت این کمک ها اعلام آمادگی نکردند اما در شرف مذاکره هستیم تا این مبالغ را برای زلزله زدگان هزینه کنند.

بازوند متذکر شد: مبلغ جمع آوری شده توسط سلبریتی ها برای زلزله زدگان حدود 10 الی 15 میلیارد تومان بود اما مبلغی که دولت برای آنها در نظر گرفته 4 هزار میلیارد تومان است با این حال مشکلی در این خصوص وجود ندارد و صادق زیباکلام و علی دایی برای هزینه این مبالغ اعلام آمادگی کردند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هماهنگی کاملی برای هزینه کمک های مالی سلبریتی ها وجود دارد، گفت: آنها اعلام آمادگی کردند و ما قول دادیم تا همکاری لازم را با آنها داشته باشیم زیرا مردم اعتماد کردند لذا ما هم کمک می کنیم تا پروژه هایشان اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مشکلی با همکاری سلبریتی ها نداریم و هر طرح و پروژه ای که پیشنهاد بدهند از نظر ما کاملا مورد قبول است ما نیز ضمن احترام به این افراد هر پروژه ای که پیشنهاد دهند با آنها همکاری می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: