نماینده مشگین شهر:

شرایط بحرانی صنایع کشور نتیجه‌ی تفکر پوپولیستی است

کدخبر: 2174830

نماینده مردم مشگین شهر معتقد است که تفکر پوپولیستی باعث شده تا صنایع کشور در این شرایط بحرانی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، ولی ملکی در همایش ماشین سازان و قطعه سازان خودروی تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: در جهان سالانه ۹۵ میلیون دستگاه خودرو تولید می شود و گردش مالی صنعت خودروسازی سه هزار میلیارد دلار است، همچنین سهم خودروسازی جهانی در رشد اقتصادی ۳.۷ درصد است.

وی با بیان این‌که فرهنگ صنعتی شدن یک اصل است، گفت: از سال ۱۳۵۴ در راستای صنعتی شدن گام برداشتیم، اما جنگ تحمیلی و تحریم ها صنعت کشور را تحت تاثیر قرار داد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به بحث آرندی و تحقیق و توسعه، عنوان کرد: چهار درصد درآمد های اروپایی در آرندی و تحقیق و توسعه هزینه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که یک پنجم اقتصاد صنعتی مربوط به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی است، خاطرنشان کرد: حدود۸۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باتوجه به این‌که این صنعت لوکوموتیو سایر صنایع است، توجه به آن باید در اولویت قرار گیرد تا بتوان شاهد افزایش اشتغال و توسعه صنعت باشیم.

ملکی با بیان این‌که از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی حمایت‌های قابل توجهی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: برای رشد این صنعت باید بخشی از واحدهایی که توسط دولت اداره می‌شود؛ به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: