اخبار آرشیوی

کدخبر: 221038

آیت الله مصباح یزدی: عده‌ای برای رسوا نشدن، خود را پیرو خط امام(ره) و ولایت فقیه معرفی میکنند، ولی رفتارشان نشان میدهد که دروغ میگویند

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، شب گذشته در درس اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی خود را پیرو خط امام معرفی میکردند و ولایت فقیه را پذیرفته بودند، ولی بعد‌ها گفتار و رفتارشان نشان داد که دروغ میگفتند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه نباید فریب حرف‌های زیبا و سوگند‌های دروغ منافقان را خورد، اظهار داشت: این‌ها اگر راست میگویند باید در عمل نشان دهند. اگر پیرو امام هستند، باید ببینند که امروز نایب او چه میگوید؛ اگر دروغ نمیگویند، چرا رفتارشان با سخنان امام(ره) فرق دارد؟! مصباح یزدی با بیان اینکه انسان در مسائل دینی نباید کوتاه بیاید، اظهار داشت: امروز مردم باتوجه به تجربیاتی که تاریخ پس از انقلاب به آنان آموخته است،‌ به سادگی فریب قسم‌های افرادی که خود را به دروغ پیرو ولایت فقیه معرفی میکنند، نمیخورند، ولی باز هم افرادی ساده دل در گوشه و کنار فریب این افراد را میخورند. وی تأکید کرد: نباید به هر کسی هم که این ادعا را نمود، گفت که دروغ میگوید؛ بلکه باید دید عمل او چه میگوید. البته نباید نسبت به افرادی که مدتی در مسیر درست حرکت میکنند، اعتماد کرد، بلکه باید هوشیار بود و هرگاه رفتاری خلاف رفتار گذشته‌اش نشان داد، متوجه شد.
ارسال نظر: