یک نماینده: مصوبه وزارت علوم درباره کنکور مغایر قانون است

کدخبر: 2253595

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مصوبه وزارت علوم درباره کنکور مغایر قانون است.

جبار کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره تاثیر قطعی 30 درصدی سوابق تحصیلی در کنکور 98، گفت: در این زمینه وزیرعلوم تخلف کرده است.

بیشتر بخوانید:

طرح جدید نمایندگان مجلس برای کنکور

وی با بیان اینکه وزیر علوم قانون را دور زده است، ادامه داد: روندی که در کنکور قرار داده شده مغایر با قانون است و در زمینه برگزاری آزمون، قانون صریح و شفاف است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه مافیای کنکور هرگز اجازه نمی دهند بساط این موضوع برچیده شود، افزود: گردش مالی افرادی که در زمینه کلاس های کنکور فعالیت می کنند سالیانه حدود 7 هزار میلیارد تومان است و از این طریق جیب مردم را خالی می کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه از کلاس های کنکور هیچ چیزی عاید مردم و دانش آموزان نمی شود،اظهار داشت: در کلاس های کنکور هیچ چیزی به سواد علمی دانش آموزان اضافه نمی شود و تنها راه های تست زنی به دانش آموزان آموزش داده می شود که هیچ سود و عایدی برای آنها ندارد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه از سوی کمیسیون به شورای سنجش و پذیرش دانشجو توصیه شده در صورت امکان در مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 98 تجدید نظر کند و برای سال 98 نیز تاثیر مثبت در کنکور لحاظ شود، اضافه کرد: براساس قانون بایستی حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: