طرح سوال یک نماینده از وزیرعلوم درباره "حذف کنکور"

کدخبر: 2264135

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از طرح سوال از وزیرعلوم درباره عدم اجرای قانون حذف کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو خبر داد.

جبار کوچکی نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس باید کنکور به صورت تدریجی حذف شود، گفت: طبق قانون، دولت موظف است تا پایان سال 97 کنکور را حذف کند و شرط معدل تا 85 درصد در پذیرش دانشجو تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه چند سالی است که از تصویب این قانون گذشته اما متاسفانه اجرایی نشده است، افزود: وزرای علوم و آموزش و پرورش و همچنین اعضای سازمان سنجش اقدامی در جهت اجرای این قانون انجام ندادند که این مسئله باعث سردرگمی دانش آموزان و خانواده های آنها شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه سال 97 تقریبا رو به اتمام است و خبری از اجرای قانون حذف تدریجی و تاثیر 85 درصدی شرط معدل در پذیرش دانشجو، نیست، افزود: علیرغم وجود قانون مذکور، اخیرا سازمان سنجش، مصوبه ای مبنی بر تاثیر قطعی 30 درصدی نمرات امتحانات نهایی در پذیرش دانشجو را مطرح کرده که در این باره اما و اگرهای فراوانی وجود دارد و باعث سردرگمی دانش آموزان و خانواده های آنها شده است و معلوم نیست که قرار است به چه صورت اجرا شود.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: به دلیل عدم اجرای قانون حذف تدریجی کنکور و اثر 85 درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو سوالی را از منصور غلامی وزیر علوم تدوین کرده ام که پس از سرکشی نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می کنم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: