نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل/

رئیس دولت اصلاحات از مردم عذرخواهی کند

کدخبر: 2298843

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به‌مناسبت سالروز حماسه ۹ دی در نامه‌ای از رییس دولت اصلاحات خواست بابت چهار خسارت بزرگی که به کشور زده است، از مردم عذرخواهی کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی در نامه‌ای از رییس دولت اصلاحات خواست بابت چهار خسارت بزرگی که به کشور زده است، از مردم عذرخواهی کند.

متن نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به رئیس دولت اصلاحات به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای خاتمی

فرارسیدن 9 ام دیماه سالروز خروش ملت ایران بر علیه فتنه گران، بیش از هر چیز یادآور نقش مخرب جناب عالی در ضربه زدن به منافع ملی است. از آنجا که به نظر می رسد دستگاه های امنیتی و قضایی بنابر مصالح سیاسی، قصدی برای بررسی این نقش خسارت بار ندارند ذکر چند نکته را برای ثبت در تاریخ لازم می دانیم.

شما در یک دهه اخیر با تصمیمات خود ضربات جدی و جبران ناپذیری به آینده ایران اسلامی و منافع اقتصادی کشور زده اید. این تصمیمات غلط تا اندازه ای فاحش و خطرناک بوده اند که کارنامه سیاه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دولت شما را تحت الشعاع قرار داده است.

گرچه شاید زمینه تحلیل های نادرست و رفتارهای ساختارشکنانه شما و اطرافیانتان را باید در همان سال ها جستجو کرد. سال هایی که با تخریب باورها، ارزش ها و مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر تلقی لیبرال از مفهوم آزادی به دنبال کسب سنگر به سنگر کرسی های قدرت بودید و یکسره از رشد اقتصادی، خدمات عمرانی، گسترش بهداشت و درمان، کاهش ضریب جینی و یا برنامه ریزی برای راه و مسکن، مدرسه سازی، گازرسانی و در یک کلام خدمت به مردم صرف نظر کردید.

در همان سال ها شاهد بودیم بزرگترین فسادهای اقتصادی همچون پتروپارس ، استات اویل و پرونده ننگین کرسنت در وزارت نفت دولتتان شکل گرفت. پرونده ای که هنوز هم در صدر لیست فساد های اقتصادی از نظر حجم آسیبی است که به اقتصاد کشور زده است.

هوادارانتان در شهرداری تهران دست به فسادهای گسترده زدند و هم حزبی های شما در کمیسیون اقتصادی مجلس ششم دست گلی چون شهرام جزایری را پرورش دادند. با این حال نه تنها از مردم عذرخواهی نکردید بلکه با سکوت خود امکان را برای فرصت طلبان فراهم کردید که مبارزه با فساد را جناحی و سیاست زده جلوه دهند.

آقای خاتمی!

در ایام منتهی به انتخابات سال 88 گرچه می دانستید که عناصر رادیکال و ساختارشکن تا چه اندازه برای تخریب حاکمیت انگیزه دارند، با آن ها همراه شدید و با مواضعتان آنان را یاری نمودید، از این رو در شکل گیری دوقطبی خطرناک پیش از انتخابات و توهین به تمامی داشته های انقلاب اسلامی شریک جرم فتنه گردانید.

شنیده ایم که چندی پیش در جلسه ای خصوصی اعلام داشته اید که در انتخابات سال 88 تقلب نشد! شما در ماجرای فتنه اولین خسارت را با کتمان واقعیت به کشور زدید. اگر همان زمان اعلام می کردید که در انتخابات تقلب نشده است، غائله ختم می شد و کشور به سمت یک فتنه پیچیده امنیتی، سیاسی پیش نمی رفت.

گرچه هوادارانتان پشت تریبون ها انکار می کنند، اما شما به نیکی می دانید که این فتنه تا چه اندازه به جایگاه ایران در مناسبات بین المللی و خصوصا مذاکرات هسته ای ضربه زد. پس از شکل گیری فتنه، غربی ها میز مذاکره را ترک نمودند.

در متن قانون جامع تحریم های ایران مصوب تیرماه سال 1389، صراحتا به آنچه برخورد حاکمیت با معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خوانده شده، اشاره می شود و تحریم کنندگان مردم ، نامزد مورد علاقه تان را الهام بخش و هوادار دموکراسی خواندند! با این حال باز هم سکوت کردید تا منافع ملی قربانی اهداف سیاسی شما شود. از این رو گزافه نیست اگر شما را کاسب تحریم بنامیم! تحریم هایی که یک تلاطم واقعی در اقتصاد کشور ایجاد نمود که با ندانم کاری های رئیس دولت وقت تکمیل شد و فشارهای کم سابقه ای را بر کشور تحمیل نمود.

خسارت دوم اما دولت روحانی است! دولتی که با نقش آفرینی سیاسی شما و برخی دیگر از سیاسیون بر مسند قدرت نشست. در حالیکه روشن بود در آن شرایط مشکلات کشور در مذاکره همراه با انفعال حل نخواهد شد و در حالیکه روحانی هیچ ایده و راهکاری برای برون رفت از مشکلات کشور نداشت و درحالیکه در همان سال های دولت اصلاحات روشن شده بود که در دیپلماسی امثال او آبی برای ایران گرم نخواهد شد و حتی پس از انتشار متن توافق موسوم به برجام که شکست این دیپلماسی را فریاد می زد، اما باز هم با پنهان کردن واقعیت و برای گرفتن سهم خود در قدرت از او حمایت کردید.

آیا حاضر هستید مسئولیت این دولت ناتوان و اوضاع بی سروسامان معیشت مردم و اقتصاد کشور رابر عهده بگیرید؟ آیا حاضر هستید به خاطر آنچه می توان افتضاح روحانی نامید از مردم عذرخواهی کنید؟ آیا می پذیرید که کارنامه پر از هیچ وزرایی که سهم شما در کابینه بوده اند، غیرقابل دفاع و خجالت آور است؟ آیا مجلسی که به حضور اعضای لیست مورد حمایت شما مزین شده است، عملکرد مردم پسند و منطقی دارد؟ اکنون که شان مجلس و نمایندگی مردم با بی ادبی نمایندگان مورد حمایت شما همچون جناب آقای درازهی لگدمال می شود باز هم می توانید پشت دوربین ها «تکرار» کنید؟ و این مجلس ناتوان که از درد مردم بیگانه است خسارت سومی است که شما نمی توانید از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کنید!

از آنجا که می دانیم آموخته اید، وجود نظارت استصوابی شورای نگهبان را برای توجیه ناکارآمدی خود بهانه کنید، این نکته را هم یادآوری می کنم که شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران بدون وجود نظارت استصوابی شکل گرفته اند. در این شورا سلایق مختلف باب میل شما و هم حزبی هایتان بدون رد صلاحیت حضور یافتند. اعضایی که گاهی استاندارد های جمهوری اسلامی و عرف حاکم بر کارگزاران نظام حتی از نظر ظاهری را هم رعایت نمی کنند! حتما می دانید که این شورا در کمتر از 16 ماه سه بار شهردار تهران را تغییر داد! یکبار به بهانه ی کذب بیماری قلبی و یکبار به خاطر به کارگیری یک بازنشسته! فعالیت های عمرانی در سطح شهر تهران با افت چشمگیری همراه بوده و خدمات شهرداری به شدت کاهش یافته است.

جالب است که این وانفسای افزایش قابل توجه نارضایتی عمومی از شهرداری تهران، شهردار جدید، وجود مدیر خارجی را راه حل پیشرفت شهر می داند! این ناکارآمدی خسارت دیگری است که شما نمی توانید پذیرای مسئولیت آن نباشید.

در پایان ذکر این نکته را لازم می دانیم که قطعاً فتنه سال 88 و نقش هوشمندانه ای که در راستای تقویت آن ایفا نموده اید از یادها نخواهد رفت و باید روزی در دادگاه صالحه پاسخگوی اقدامات خود باشید.گرچه مردم پیش از دادگاه قانونی در دادگاه وجدان خود شما را به خاطر این خطاها محاکمه نموده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: