در آستانه چهل سالگی انقلاب

اسناد مذاکرات شورای انقلاب رونمایی شد

کدخبر: 2306210

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه دفترهای صورت جلسات شورای انقلاب رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که در محل خانه موزه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، عباس شیبانی از اعضای شورای انقلاب و نویسنده صورت جلسات این شورا، علیرضا بهشتی، حبیب‌الله پیمان، علی مطهری، محسن هاشمی رفسنجانی، ناصر باهنر و اشرف بروجردی رئیس سازمان کتابخانه ملی ایران حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شورای انقلاب یک ماه پیش از انقلاب به فرمان امام شکل گرفت، گفت: کار این شورا تا تیرماه سال ۵۹ ادامه داشته است و جمعی از جمله موسوی اردبیلی، هاشمی رفسنجانی، مطهری و بهشتی شکل می‌گیرد و در ادامه آیت الله طالقانی، آیت الله خامنه‌ای، مهندس کتیرایی، دکتر حبیب‌الله پیمان، دکتر حاج سید جوادی، مهندس میرحسین موسوی، مهندس مهدی بازرگان به این شورا اضافه می‌شوند.

وی افزود: همچنین دکتر یزدی، دکتر حبیبی و ابوالحسن بنی‌صدر از جمله کسانی بودند که هسته خارجی این شورا را تشکیل می‌دادند. این شورا از نخستین نهادهایی است که اقدامات تقنینی را شروع می‌کنند و تصمیمات اساسی در ۲۲ ماه پس از پیروزی انقلاب اقدامات تقنینی فراوان انجام می‌دهد.

هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: ما باید نیروهای معتقد به انقلاب را طوری نگاه داریم که همه بتوانند به پیشرفت انقلاب کمک کنند مخصوصاً در شرایط فعلی که باید مشکلات زیادی را پشت سر بگذاریم و این جز با همراهی همه نیروهای انقلاب انجام نمی‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: