کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درگذشت آیت الله مومن را تسلیت گفت

کدخبر: 2312482

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله مومن از فقهای شورای نگهبان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله مومن از فقهای شورای نگهبان را تسلیت گفت.

متن این پیام بدین شرح است: " انا لله و انا الیه راجعون " درگذشت فقیه اهل البیت ع و عالم ربانی و انقلابی حضرت آیت الله مومن رضوان الله علیه مایه تالم و تاثر همه دوست داران اسلام ، مکتب اهل بیت و ایستادگان در جبهه انقلاب و مقاومت است. آیت الله مومن ره از مبرزترین شاگردان حضرت امام ره بود در دوران مبارزه و شکل گیری نهضت برای تحقق آرمان های بلند انبیاء و اولیاء که آنک در پیروزی انقلاب و نهضت دینی و مردمی و تشکیل نظام " جمهوری اسلامی " خلاصه می شد جزء پیشتازان بود و پس از پیروزی با حکم ایشان و رهبری در سنگرهای مهمی همچون شورای عالی قضایی ، شورای نگهبان ، مجلس خبرگان رهبری ، شورای عالی سیاستگذاری حوزه و.. ادای وظیفه نمود.

آن بزرگوار جزء علمای سلیم النفسی بود که در جریان انتخاب جانشین شایسته برای بنیان گذار راحل انقلاب اسلامی ره با همه خلوص و صفای نفس و با بهره گیری از خبرگی ، تخصص در اجتهاد و تجربه های ارزنده ، ایفای نقش کرد و پس از انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی به عنوان ولی فقیه و رهبر انقلاب اسلامی ، صادقانه یار و همراه و مددکار او باقی ماند.

در فتنه های اجتماعی هم تیزبین و روشن بین بود و هم در روشنگری و بصیرت بخشی به جامعه ، وظیفه عالمانه و رسالت اجتماعی خود را به احسن وجه به منصه ظهور نهاد. درس های فقهی و اصولی او منشاء شاگرد پروری نسل های جدید انقلابی در حوزه های علمیه شد و آثار علمی باقی مانده از آن عزیز سفر کرده اینک صدقه جاریه و میراث گرانبها در دسترس مشتاقان و طالبان علم است. اینک این ضایعه دردناک را که مصداقی بارز از " اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیئ " است را به نوبه خود به قطب عالم امکان و امام عصر عجل الله تعالی فرجه ، رهبر حکیم انقلاب ، حوزه های علمیه و شاگردان مکتب جهاد و اجتهاد ، عموم مسلمانان و ملت بزرگوار ایران و خانواده معزز آن عالم ربانی طاب مثواه و خلده الله فی فسیح جنانه تسلیت عرض می کنیم .

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: