منتظمی در میزگرد دوم «جنبش دانشجویی و نه به FAFT»:

Fatf بازی سیاسی دولت برای فرار از مشکلات است/می‌خواهند کشور را تقدیم غرب کنند

کدخبر: 2314308

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه Fatf بازی سیاسی دولت برای فرار از مشکلات است، گفت: متاسفانه دولت برای پوشاندن مشکلات میخواهد کشور را تقدیم غرب کند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، متین منتظمی دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگرد دوم «جنبش دانشجویی و نه به FAFT» که با حضور ادوار اتحادیه های بزرگ دانشجویی در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد سیستم اجرایی صرفاً به دلیل یک وعده ثابت تلاش دارد تا لوایح «FATF» تصویب شود. با این اعتقاد که ما می‌خواهیم اعتمادسازی کنیم و یا ما پایه ثابت شفاف‌سازی در مورد اطلاعات مالی، بحث موشکی و این مسائل هستیم.

وی ادامه داد: تصویب این لوایح شاید بتواند ۵ درصد از مسائل ما را حل کند ولی ۹۵ درصد آن موجب می‌شود مشکلات و مسائل دیگری برای ما ایجاد شود.

منتظمی تصریح کرد: درباره لوایح استعماری FATF صحبت‌های زیادی شده و جنبش دانشجویی مطالعات زیادی در این رابطه داشته است، آنچه مشخص است این است که پذیرش این لوایح پای استعمار نوین را به کشور باز می‌کند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: کشوری مانند لهستان که مبدأ پولشویی در جهان است عضو FATF نیست، پس چگونه می‌شود که فشاری به این کشور وارد نمی‌شود ولی به ایران که همواره در زمینه پولشویی شفاف عمل کرده این همه فشار می‌آورند و مجبور است برای اعتماد‌سازی این لوایح را تصویب کند؟

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: مبارزه با پولشویی عنوان قابل دفاعی است اما این پولشویی را چه کسی تعریف می‌کند؟ مشکل ما در همین تعریف‌هایی است که ارائه می شود. تعریف ما از پولشویی ئ تروریست مشخص است ولی آیا اروپا و غرب و FATF هم همین تعریف را دارند؟

وی افزود: اگر قرار باشد این تعریف را FATF ارائه کند نتیجه مشخص است، FATF از تروریست تعریفی دارد که درست برعکس تعریف ما است. یعنی آنها رژیم غاصب اسرائیل که در حال کشتن کودکان و مردم بی گناه است را تروریست نمی‌دانند ولی از آن طرف نیروهای امنیتی ما را تروریست می‌دانند!

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: وقتی قرار است با پذیرش FATF خودمان، خودمان را تحریم کنیم و وقتی قرار است این تعریف از پولشویی و تروریست باشد با این وجود مشخص نیست تعلل مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان برای رد لوایح FATF برای چیست، این موضوع برای ما عجیب است.

منتظمی گفت: نگاه و تعریفی که FATF از تروریست‌ دارد بهترین دلیلی است که می‌تواند موجب شود مجمع تشخیص سریعاً لوایح FATF را رد کند و البته این سؤال وجود دارد که چرا هنوز این لوایح رد نشده است.

این فعال دانشجویی با اشاره به فرصت چهار ماهه FATF به ایران گفت: به نظر ما این یک بازی سیاسی است، متأسفانه همانگونه که بارها گفته ام دولت ما یک دولت سیاسی است و دولت اجرایی نیست. دولت سیاسی برای پیشبرد کارهایش به فعالیت سیاسی می‌پردازد نه فعالیت اجرایی، برای همین برای حل مشکلات به جای اینکه به دنبال حل مشکلات باشد به دنبال مُسکن است. برجام هم مُسکنی بود که دولت به آن چنگ زد، FATF هم همین‌طور است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من افزایش قیمت‌ها و بالا رفتن قیمت گوشت، مرغ و ماشین و... یک افزایش مصنوعی است این اتفاقات به مردم فشار می‌آورد تا افکار عمومی به سمتی کشیده شوند که دولت بتواند این مُسکن را وارد کشور کند، مُسکنی که شاید برای مدتی درد کشور را تسکین دهد ولی باعث عواقب بدتری خواهد شد.

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در خاتمه با بیان اینکه Fatf بازی سیاسی دولت برای فرار از مشکلات است، گفت: متاسفانه دولت برای پوشاندن مشکلات میخواهد کشور را تقدیم غرب کند.

وی ادامه داد: باید به این پاسخ داده شود که چه هدفی پشت این موضوع است که توافقی مانند برجام امضا شود، بعد این لوایح مطرح شود و به دنبال آن مسائلی مانند گرانی و افزایش قیمت ها به آن پیوست داده شود؟

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: