خادمی در جمع دانشجویان:

جنسیت زن در غرب به انسانیتش ارجحیت داده می‌شود/ ابتکار می‌گوید علم تبعیض جنسیتی علیه زنان را بلند کرده

کدخبر: 2315875

یک پژوهشگر حوزه زنان با بیان اینکه معصومه ابتکار می‌گوید علم تبعیض جنسیتی علیه زنان را بلند کرده گفت: در غرب جنسیت زن به انسانیتش ارجحیت داده می شود.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت ) ویژه برنامه روز زن، با عنوان « یک هیچ مساوی» و با موضوع بررسی تبعیض های منفی و مثبت با نگاه به هویت حقیقی زنان، با حضور عاطفه خادمی عضو پژوهشکده مطالعات فرهنگی-اجتماعی وزارت علوم و پژوهشگر حوزه زنان برگزار شد. بنابراین گزارش، خادمی در این ویژه برنامه طی سخنانی گفت: تمرکز زنان در مشاغل دست دوم است و برابری درآمدی و فرصت شغلی ندارند. همچنین آمار حضور زنان در مشارکت سیاسی چشمگیر نیست.

وی ادامه داد: ظلم تاریخی به زن، کلید واژه ای است که رهبری آن را مطرح فرمودند. این ظلم تاریخی به زن شرقی و غربی نیست و در کلان وجود دارد. در غرب جنسیت زن به انسانیتش ارجحیت داده می شود و زن شرقی نیز زنی است که تنها کارکرد ویژه اش فرزندآوری است و اوهم مورد ظلم قرار گرفته است.

خادمی در ادامه با بیان اینکه معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌گوید علم تبعیض جنسیتی علیه زنان را بلند کرده گفت: تبعیض جنسیتی و الحاق ایران به کنوانسیون‌های جهانی مواردی است که خانم ابتکار به طور جدی دنبال می‌کند.

وی افزود: ۱۸ تا۲۰ درصد زنان شاغل هستند که این آمار اقلیت کوچکی است از یک جامعه کثیر. ۸۰ درصد زنان ما، زنانی هستند که دیده نمی‌شوند و کسی دغدغه شان را ندارد.

این پژوهشگر حوزه زنان تاکید کرد: باید نقطه تمرکزی در حوزه زنان داشته باشیم. مسائلی مثل تبعیض جنسیت و غیره یک نگاه حداقلی است که کار به جایی نمی برد و عملا مساله ای از مسائل زنان را برطرف نمی کند.

لازم به ذکر است، در حاشیه این مراسم بیستمین شماره نشریه صدا، ( نشریه دختران دانشگاه امیرکبیر) نیز توزیع شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: