پاسخ وزیر اطلاعات به سوالات نمایندگان درباره مازیار ابراهیمی

کدخبر: 2333128

روز گذشته وزیر اطلاعات برای پاسخ گویی به سوالات چهار تن از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت. بخشی از توضیحات وزیر اطلاعات درباره موضوع مازیار ابراهیمی بود که پیشتر به عنوان متهم به ترور دانشمندان هسته ای مستندی از وی پخش شده بود.

روز گذشته وزیر اطلاعات برای پاسخ گویی به سوالات چهار تن از نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافت. بخشی از توضیحات وزیر اطلاعات درباره موضوع مازیار ابراهیمی بود که پیشتر به عنوان متهم به ترور دانشمندان هسته ای مستندی از وی پخش شده بود. براساس گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدمهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون گفت: محمود صادقی و مصطفی کواکبیان نمایندگان تهران، جاسمی نماینده کرمانشاه و حسینی کیا نماینده سنقر سوالاتی را درباره مباحث مختلف از وزیر مطرح کردند. برومندی ادامه داد: وزیر اطلاعات به سوالات پاسخ داد که جاسمی و حسینی کیا از پاسخ‌‌های علوی قانع شدند، اما دیگر نمایندگان قانع نشدند، بنابراین قرار شد کار کارشناسی بیشتری در وزارت اطلاعات روی مباحث مطرح شده،‌ انجام شود.

ادعای صادقی درباره پرداخت 4میلیارد به متهمان بی گناه یک پرونده

محمود صادقی در خصوص سوال خود درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای و ادعاهای اخیر مازیار ابراهیمی که پیش از این اعترافاتش در صدا و سیما به عنوان عامل این ترورها اعلام شده بود، نوشت: پرسش و پاسخ‌ها بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید. به‌علت کمبود وقت قرار شد توضیحات تکمیلی ظرف یک ماه آینده به این جانب ارائه شود. صادقی در ادامه مدعی شد: بنابر اظهار علوی کارشناسان واجا درباره دخالت متهمان در ترورها اختلاف‌ داشته‌اند که پس از بررسی‌ کارشناسی معاون حفاظت واجا عدم انتساب اتهام به آن ها محرز شده است. نماینده تهران در ادامه به نقل از وزیر اطلاعات ادعا کرد: متهمان ۵۳ نفر بوده‌اند و پس از احراز بی‌گناهی آن ها چهار میلیارد تومان بابت جبران خسارت به آن ها پرداخت شده است. آن گونه که صادقی توضیح داده است، براساس گفته‌ وزیر واجا، عامل ترور شهید مسعود علیمحمدی، مجید جمالی فشی بوده و ارتکاب ترور توسط او محرز و به همین دلیل او محکوم به اعدام شده و حکم اعدام او اجرا شده است. «صادقی همچنین در گفت و گو با ایلنا مدعی شد: درواقع به طور سربسته اعلام شد کسانی که در این قضیه دخالت داشتند الان دیگر در وزارت اطلاعات نیستند و این که چه برخوردی با آن‌ها شده باید در پیگیری بعدی‌مان روشن شود.»

روزنامه خراسان

ارسال نظر: