عباس مقتدایی:

امروز پرچمدار مبارزه با فساد، قوه قضائیه است

کدخبر: 2333933

نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: امروز پرچمدار مبارزه با فساد، قوه قضائیه است؛ درحالی که مجلس و دولت می توانستند این پرچم داری را پیش تر برعهده بگیرند.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناقض گویی های برخی از مسئولان در خصوص اقدام قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با مفاسد، اظهار داشت: روند اقدامات انجام شده توسط قوه قضائیه در چند ماه گذشته، به خصوص هفته های اخیر که بخشی از پرونده ها به نتیجه رسید و احکام قضایی آنها صادر شد، نشان می دهد قوه قضائیه در روند پیگیری مطالبات مردمی، انجام وظایف ذاتی خود، عمل به قانون اساسی و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری جدی است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افکار عمومی با واکنش مثبت اقدامات قوه قضائیه را مورد حمایت جدی قرار داده است و کسانی که منافع آنها به خطر می افتد، به جهت همین حمایت رو به رشد افکار عمومی از عملکردهای قوه قضائیه جرأت یا فرصت ابراز برخی از مخالفت ها را نمی یابند.

نماینده سابق اصفهان تصریح کرد:‌ برخی در سطح خواص، در جلسات خصوصی تلاش می کنند با کندکردن فعالیت های قوه قضائیه، زیرسوال بردن آن و یا به هرشکل به تعویق انداختن برخی از اقدامات قوه قضائیه فرصتی پیدا کنند که نسبت به بازتولید فعالیت های خود و یا فرار از صحنه هایی که احساس می کنند که آنها را فراخواهد گرفت، اینچنین اقداماتی را انجام می دهند.

وی بیان کرد: امروز پرچمدار مبارزه با فساد، قوه قضائیه است؛ درحالی که مجلس و دولت می توانستند این پرچم داری را پیش تر برعهده بگیرند و یا حداقل در دوران اخیر پا به پای قوه قضائیه اقدام کنند که نه تنها چنین روندی اتفاق نیفتاد بلکه در گوشه هایی از بخش های دولت شاهد فسادهایی هستیم، به همین دلیل تلاش می کنند از شتاب قوه قضاییه بکاهند.

مقتدایی اظهار داشت: پیشنهاد این است که رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه پیشگام شود و با بهره گیری از آموز ه های دینی اعلام کنند که حتی اگر منصوبات درجه یک به رئیس جمهور، تخلفی کرده اند، باید محاکمه و عادلانه مجازات شوند.

وی ادامه داد:‌ همچنین رئیس قوه مجریه و همه نمایندگان مجلس می توانند با ابراز چنین مطالبی به فضای عمومی جامعه کمک کنند تا روند حمایت مردم از کلیت نظام و روند اعتماد عمومی به ساختارهای نظام تقویت شود.

نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این فرصت استثنایی است که قوه قضائیه برای جامعه ایجاد کرده است، یعنی قوه قضائیه در این مدت کوتاه تغییر مدیریت توانسته است نگرش جامعه و افکار عمومی را نسبت به عملکردهای کل نظام ارتقا بخشد.

وی خاطرنشان کرد:‌فرصتی که در نظام اسلامی است نباید با خودخواهی برخی از مدیران و کسانی که دچار آلودگی فساد آمیز شده است، از دست برود.

مقتدایی تصریح کرد:‌قوه قضائیه اگرچه کارهای مثبتی انجام داده است، اما نباید کارهای انجام شده در این ماه های اخیر متوقف شود بلکه باید این روند را ادامه دهد و در طول زمان تکمیل کند. درواقع موفقیت چند ماهه نباید موجب توقف عملکردها شود.

وی ادامه داد:‌اگرچه رسانه ها باید به این روند اعتماد عمومی کمک کنند اما خود متولیان و مسئولان قوه قضائیه باید به آینده کار و قطع کردن ریشه های فساد و نشاندن داغ ننگ بر مفسدان بیندیشد و به کارهای انجام شده قانع نشوند.

نماینده مردم اصفهان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌عملکردهای قوه قضائیه، حمایت های مقام معظم رهبری،‌دفاع همه جانبه مردم و کمک های بخش های بدنه نظام نظیر کمیسیون های تخصصی مجلس، نمایندگان و بخشی هایی از دولت و بخش های نظارتی و امنیتی در حمایت از مقابله با فساد و مفسدین،‌ نشان می دهد که فساد سیستمی نیست.

متقدایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ بخشی از فساد در نتیجه غفلت های گذشته فراگیر شده و دولت و برخی از مدیران آن دچار آلودگی هایی شده اند که به سرعت این تعداد محدود مفسد، دست شان از بیت المال و ساختارهای اداری قطع می شود تا در آینده با از بین بردن این فساد، سالم سازی همه ابعاد بدنه های دولت و ساختارهای دولتی با سرعت بیشتری انجام شود.

خبرگزاری فارس

ارسال نظر: