شیخ‌الاسلام: عاملان ناآرامی‌ها در عراق، بی‌ثباتی این کشور را می‌خواهند

کدخبر: 2341200

معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب با اشاره به تلاش‌های آمریکا، وهابی‌‌ها و بعثی‌ها برای بی‌ثبات کردن عراق، گفت: آنها می‌خواهند به مردم عراق تفهیم کنند که باید دیکتاتوری چون صدام بر آنها حاکم باشد.

«حسین شیخ الاسلام» معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب درباره اوضاع کنونی عراق با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی در ایران، جناح ضد مقاومت شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیکتاتوری‌ها در عراق شکست خوردند، گفت: پس از انقلاب با حمله صدام به ایران، باز هم در این زمینه تلاش شد که با پایداری ملت ایران، رهبری حضرت امام (ره) و خون شهدا، این توطئه باز هم شکست خورد. البته این توطئه چینی‌ها تا به امروز ادامه دارد و فکر می‌کنم تا ظهور امام زمان (عج) هم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما در جاهای دیگر مثل لبنان، فلسطین و سوریه به پیشرفت‌هایی نایل شدیم، یادآور شد: ولی کشمکشی جدی در قضیه عراق با استکبار داشتیم که البته شکست خوردند و اعتراف خود ترامپ نیز دلیل واضحی برای این شکست است. آنها نتوانستند به هدف نابودی انقلاب اسلامی دست یابند و علاوه بر این، حکومتی مردمسالار و پارلمانی در عراق شکل گرفت.

سفیر پیشین ایران در دمشق با ذکر این نکته که آنها بر موضوع درگیری بین شیعه و سنی و همچنین کُرد و عرب کار کرده بودند، خاطرنشان کرد: ولی با درایت مرجعیت و خردمندی مبارزان عراقی، حکومت مردمسالاری پارلمانی در عراق تشکیل شد. مردمسالاری و دینداری در ایران یک مشکل و مردمسالاری در عراق هم مشکل دیگری برای آنها ایجاد کرد، به ویژه برای سعودی‌ها؛ چون مردم سعودی گرفتار دیکتاتوری، استبداد و شاهنشاهی هستند و می‌گویند چطور مردم عراق خودشان سرنوشتشان را تعیین کرده و رای بدهند و انتخابات برگزار کنند، ولی ما هر چه شاه می‌گوید باید تابع باشیم.

به گفته وی این روند خطری را برای آنها ایجاد کرد، به همین خاطر تلاش کردند تا این دموکراسی نوپا در عراق موفق نشود.

شیخ الاسلام توضیح داد: به همین خاطر شاهد بودید که از اوایل پیروزی ملت عراق بر حضور آمریکایی‌ها، هر روز یک ماشین انفجاری به عراق می‌فرستادند و تعدادی شهید و مجروح می‌شدند.

معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب به ایجاد داعش با کمک متعصبان وهابی و همکاری بعثی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تلاش کردند تا این تروریسم کور را ایجاد کرده و نگذارند که دموکراسی نوپا در عراق موفق شود. البته با حضور ایران و دیگر نیروهای ضد تروریسم، شکست خوردند.

سفیر اسبق ایران در دمشق ادامه داد: آنچه الان در عراق شاهدید این زنجیره توطئه‌هاست. می‌خواهند اجازه ندهند که ثبات در عراق حاکم شود و به مردم عراق تفهیم کنند که باید دیکتاتوری مثل صدام و حزب بعث بر شما حاکم باشد و اینکه مردم عراق به آن درجه از رشد و بالندگی نرسیده‌اند که مشکلاتشان را رفع کنند و یکی باید با چوب بالای سر آنها باشد. در حقیقت سیستمی که اراذل و اوباش به خصوص بعثی‌ها می‌خواهند در عراق حاکم کنند، همین است.

اقداماتی که عبدالمهدی در عراق انجام داد

شیخ الاسلام همچنین به اقداماتی که عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق در این مدت انجام داد نیز اشاره کرد و گفت: عادل عبدالمهدی بدون شک اقدامات اساسی برای عراق انجام داد. تلاش کرد این دموکراسی را حفظ کند و علیرغم همه مشکلات موفق شد تا اینکه در این اواخر این جنجال به راه افتاد.

وی به اقدامات دیگر عادل عبدالمهدی از جمله خرید تسلیحات از روسیه با وجود مخالفت آمریکا، ارتباط اقتصادی با چین که سفیر آمریکا با حضور در دفتر عبدالمهدی مخالفت خود را اعلام کرد، ارتباط با ایران و همکاری در راهپیمایی شکوهمند اربعین حسینی (ع) و رایگان شدن ویزا، رابطه با دولت سوریه، رسمی کردن الحشد الشعبی در عراق، باز کردن مرز بوکمال، اجازه ندادن به مرکزگریزی در کردستان و... اشاره کرد و افزود: عبدالمهدی کارهای اساسی به نفع ملت عراق انجام داد و باید تنبیه می‌شد.

معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب در عین حال یادآور شد: البته در این مدت آمریکایی‌ها بیکار ننشستند و موسسات زیادی به صورت NGO ثبت کرده و در خارج از کشور از جمله در اقلیم کردستان تعلیم دادند و یکی از توطئه‌های آنها جداسازی منطقه کردستان بود که با همت ملت عراق ناکام ماند.

شیخ الاسلام به فعالیت موسسه‌ حامی همجنس‌بازان در عراق با حمایت و پشتیبانی «هیلاری کلینتون» نیز اشاره کرد و افزود: این موسسه به صورت عجیب در عراق فعال است.

وی در پایان عنوان کرد: آمریکایی‌ها برای هیچ کس ارزش قائل نیستند و طرز تفکراتشان مربوط به قبل از پیروزی انقلاب است. فکر می‌کنند حاکم مطلق هستند ولی باید یاد بگیرند که منطقه عوض شده و زمان محمدرضا پهلوی نیست.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: