پرده برداری از پروژه «آمریکا» در منطقه؛ «ژاپن» تنها یک تله است!‍

هرجا ایران باشد، به اغتشاش می‌کشانیم!

کدخبر: 2342140

در آخرین مورد نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد رسما به این مساله اعتراف کرد و پرده از نقشه آمریکا در منطقه برداشت و گفت :‌ «تظاهرات و ناآرامی‌ها در لبنان، سوریه و یمن و هر جایی که ایران در آن حضور دارد برقرار خواهد بود و این تظاهرات تا زمانی که فشارهای حداکثر آمریکا به نتیجه برسند ادامه پیدا می‌کند.»

نسیم آنلاین ؛ علیرضا ربیعی: در حالی که چند هفته از اغتشاشات بنزینی می گذرد و تحلیل ها پیرامون چرایی و چگونگی این حجم از خشونت و حرفه ای و کاملا برنامه ریزی شده بودن آنها ادامه دارد، جدای از زمینه های اجتماعی و روندهای غلط تصمیم گیری توسط دولتمردان، روز به روز سرنخ های خارجی که میدان دار اغتشاشات شده اند نمایان تر از گذشته می شود.

آنچنان که دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت :‌ «بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ یک از تجمعات اعتراضی حضور نداشته‌اند. این جانباختگان به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیرسازمانی کشته شده‌اند. اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین قطعی است.»

از طرفی حجم قابل توجهی از ورود سلاح های شات گان، تخریب های هدفمند، سطح بی سابقه و بالای خشونت و امثالهم حاکی از آن است که دست های خارجی برای سوء استفاده از این موج نارضایتی ها کاملا روشن و واضح است. پروژه ای که آمریکا برای کنترل و تضعیف محور مقاومت در لبنان، عراق، و حالا ایران تدارک دیده است بسیار شبیه به همند. تحریم و تشدید فشار اقتصادی تا موجبات نارضایتی های اجتماعی مردمی فراهم گردد، سپس با عوامل نفوذی و طراحی های میدانی نارضایتی ها را تبدیل به اغتشاش و درگیری و به سمت محور مقاومت و نمادهای انقلابی در حاکمیت سوق بدهد.

در همین راستا شاهد بودیم بلافاصله بعد از اغتشاشات در ایران تمامی مقامات آمریکایی عنان از کف داده و در صف مقدم حمایت از اغتشاشگران قرار گرفتند. مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توییتر مدعی حمایت واشنگتن از مردم ایران شد. وی در این پیام توئیتری نوشت که آمریکا صدای مردم ایران را شنیده و از آنها حمایت می‌کند.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در حمایت از آشوب ها در حاشیه اعتراضات در ایران، بیانیه‌ای مداخله‌جویانه صادر کرد. این مقام آمریکایی در توییتر نوشت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران که مدت‌هاست در حال زجر کشیدن هستند، قرار دارد؛ مردمی که به تازه‌ترین بی‌عدالتی رژیم فاسد در قدرت اعتراض می‌کنند.»

برایان هوک رئیس گروه ویژه اقدام علیه ایران نیز در مصاحبه‌ای با «‌بی‌بی‌سی» گفت: «از اعتراض‌هایی که در ایران به وقوع پیوسته‌اند بسیار خشنودیم.» هوک در ادامه سخنانش گفت: «ما به کارزار فشار حداکثری خودمان ادامه می‌دهیم. این فشارهای ما است که باعث شده این حکومت با دو سوم کسری بودجه مواجه شود.»

کاخ سفید رسما هم در بیانیه ای حمایت خود را اغتشاش گران اعلام کرد و نوشت:‌ «ایالات متحده از اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران بر ضد رژیم - رژیمی که قرار بود آنها را رهبری کند - پشتیبانی می‌کند.»

اما مقامات آمریکایی به همین سطح نیز راضی نبودند و در ادامه پمپئو در اقدامی قابل توجه در توییتر به زبان فارسی نوشت: «معترضان شجاع ایران! ویدیوها، عکس ها، و اطلاعات خود را پیرامون سرکوب اعتراض ها توسط رژیم ایران برای ما بفرستید. ایالات متحده آزار معترضان را علنی محکوم خواهد کرد.»

هرچند دیگر هیچ شکی باقی نمانده است که هدف راهبرد فشار حداکثری آمریکا ایجاد فشار به مردم و نارضایتی عمومی و تبعا ایجاد اغتشاش و درگیری در کشور جهت تغییر رفتار یا تغییر نظام جمهوری اسلامی است اما در آخرین مورد نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد رسما به این مساله اعتراف کرد و پرده از نقشه آمریکا در منطقه برداشت و گفت :‌ «تظاهرات و ناآرامی‌ها در لبنان، سوریه و یمن و هر جایی که ایران در آن حضور دارد برقرار خواهد بود و این تظاهرات تا زمانی که فشارهای حداکثر آمریکا به نتیجه برسند ادامه پیدا می‌کند.»

آری هدف اغتشاشات اخیر در لبنان، عراق، ایران و... همگی کنترل و تضعیف محور مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی ایران است. امری که دیگر نیازی به تحلیل و ارائه نکات میدانی جهت اثبات مدعا نیست و مقامات آمریکایی خود صراحتا به آن معترفند.

اما معلوم نیست در این وضعیت چرا دولت حسن روحانی کماکان به امید گشایشی از سوی آمریکا باب مذاکره را از تبادل زندانیان آغاز می کند و چراغ سبز بعدی را هم در ژاپن روشن خواهد کرد. آیا این اقدامات دولت با کمترین عقل و درایت سیاسی همخوانی دارد؟

حجم ویدیو: 471.77K | مدت زمان ویدیو: 00:00:18 دانلود ویدیو
ارسال نظر: