دادستان کل کشور:

آمریکا دنبال تجزیه عراق بود

کدخبر: 2343969

دادستان‌کل کشور ‌با اشاره به اینکه دشمن دنبال تجزیه عراق بود، گفت: بمباران پایگاه عین‌الاسد آمریکایی‌ها را گنگ کرده و به چه کنم چه کنم وا داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری ظهر امروز در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اگر قیام امام حسین(ع) نبود بدون شک دین مبین اسلام در دست گرگ‌های بنی امیه نابود شده بود و امروز ما نمی‌توانستیم از برکات این دین الهی و آئین آسمانی‌اش بهره بجوییم، اظهار داشت: این امام بزرگوار با خون مبارک و مقدس خود آنچنان جان و روحی به کالبد اسلام دمید که تا به امروز آثار و برکاتش به بشریت می‌رسد.

منتظری با تاکید بر اینکه هرچه داریم از نهضت مقدس امام حسین(ع) است، افزود: یک رشحه‌ای از رشحات و شعاعی نورانی از حرکت ابا عبدالله حسین در این عصر و در این مقطع زمان شاهد هستیم و تربیت یافتگان مکتب امام حسین(ع) انچنان کاری کرده و می‌کنند که مولایشان امام حسین(ع) کرد.

وی با بیان اینکه افراد زیادی به ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام حسسین(ع) در مقاطع مختلف تاریخ اسلام پاسخ داده‌اند، خاطرنشان کرد: در این مقطع از زمان نمونه‌ها و مصادیقی از تربیت یافتگان مکتب عاشورا از جمله شهدایی 41 سال پس از پیروزی انقلاب از جمله شهید حججی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و آخرینش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در زندگی خود می‌بینیم که تاریخ ثبت کرده است.

منتظری ادامه داد: در این مقطع از زمان شرایط حساس کشور و منطقه مجموعه عواملی در راستای از بین بردن اسلام و شقه شقه کردن کشورهای اسلامی دست به دست یکدیگر داده‌اند و دست‌های خبیث شیاطین در راس ان استکبار، اتاق‌های فکر صهیونیستی و عوامل انها در منطقه و حتی در داخل کشور توطئه های بسیار خطرناکی را برای از بین بردن اسلام در دستور کار دارند.

وی با بیان اینکه مظهر دین مبین اسلام جمهوری اسلامی ایران و شاخه‌های از آن در کشورهای همچون عراق، سوریه، لبنان فلسطین ،بحرین، یمن، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: برای اینکه سرشاخه‌ها رابزنند و برای اینکه این درخت بارور و این شجره طیبه را از بین ببرند هزینه‌های فراوان و برنامه ریزی‌های بسیار گسترده و توطئه‌های بسیار عمیق و اتاق فکر کارشناسان را تشکیل داده‌اند.

منتظری خاطرنشان کرد: شرایط عراق را در ماه‌های اخیر مرور کنید، آمریکا در نقاط مخلف پایگاه راه اندازی کرده و در بین مراکز سیاسی نفوذ کرده آنچنان که حتی برای انتخاب نخست وزیر به شدت شاهد نابسامانی، شکاف و مشکل شده بودند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: دشمن چه امریکا و چه اسرائیل و چه عناصری که گاو شیرده امریکا در منطقه هستند تمام توطئه های خود را بکار بردند تا عراق را تجزیه کرده و دچار نابسامانی کنند و از لحاظ سیاسی و نظامی فشل کنند که نتواند سر بالا نگه دارد.

وی با اشاره به اینکه داعش را از عراق حرکت دادند تا وارد جمهوری اسلامی شود اما جریان حشد الشعبی و سپاه قدس با سرداری دو مرد بزرگ اندیشمند و شجاع (شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس) داعش را شکست دادند، تاکید کرد: تقدیر بر این بود که این دو بزرگوار در سرزمین عراق شبانه به شهادت برسند و خون این عزیزان در همدیگر ممزوج و تعداد شهدای این حادثه از عراق و ایران برابربوده و این خون تزریق به هر دو ملت شود.

وی با بیان اینکه در طول 41 سال پس از پیروزی انقلاب برای اولین بار مجلس شورای اسلامی ایران و عراق دو مصوبه‌ گذراندند که سابقه نداشت، تصریح کرد: در منطقه حادثه‌ای اتفاق افتاد که مبسوط به سابقه نبود و ان اینکه امریکای که سال‌های متمادی در منطقه جولان می دهد و یکه تازی می کند و کسی جرات نکرده یک سنگ به طرف نیروهای امریکایی بیندازد، پایگاه آن موشک باران شد.

وی ادامه داد: من خاطرم نمی رود پس از سقوط صدام اولین سفر عتبات که مشرف شدم از مسیر شلمچه تا نجف و کربلا در مسیر بصره و نجف مکرر به کاروان‌های نظامی امریکا برخورد می‌کردیم و آنچنان برای خود سلطه قائل بودند و برای خودشان چنان قدرتی قائل بودند که این کاروان که حرکت می کرد ماشین و جنبده‌ای اجازه حرکت در مسیر این کاروان نظامی را نداشت باید با فاصله زیاد کنار می ایستادند.

منتظری اظهار داشت: آمریکایی که در عراق برای خود این جایگاه را داشت و پایگاه‌های مختلف ایجاد کرد امروز کارش به جایی رسید که توسط سپاه پاسداران آنگونه موشک بارانش شد که خود در خواب غفلت و حالت گنگی و چه کنم چه کنم گرفتار شده است و باید گفت این از اثرات شجاعت، دیانت، تدبیر، اخلاص و خون پاک شهیدانی از جمله شهید سلیمانی بود که توسط استکبار جهانی ریخته شد.

وی با بیان اینکه ملت عراق به برکت خون این شهدا دارد وحدتش را به دست می‌آورد و شاهد اثرات ارزشمند معنوی، سیاسی و اجتماعی در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران هستیم، بیان کرد: چه قدرتی می‌توانست این جمعیت‌های میلیونی را در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها از اقشار مختلف در سنین گوناگون و در رده‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، حزبی و جناحی دور هم جمع کند.

منتظری بیان کرد: مطمئن هستیم در اسفندماه در انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم عزیز ایران بدون شک بیش از دوره‌های گذشته در پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند و انتخاب خود را از افرادی قرار می‌دهند که هم رنگ و خوی شهید سلیمانی‌ها باشند تا بتوانند این راه را ادامه دهند و تقویت کنند.

وی تاکید کرد: کشور ما امروز در دنیا اقتدار، سربلندی و افتخارش به برکت رهبرهای داهیانه آیت الله امام خامنه‌ای و برکت خون شهدای بزرگواری که یکی از بزرگترین انها و سید شهدای مدافع حرم شهید قاسم سلیمانی است.

دادستان کل کشور گفت: به برکت این خون‌ها و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و برکت حضور مردم در صحنه، روز به روز اقتدار و عزت ایران به برکت اسلام و ولایت در دنیاز زبانزد بوده و خواهد بود.

منتظری با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است، یادآور شد: مدیران اقتصادی کشور همان راهی که مقام معظم رهبری چند سال اخیر با عنوان اقتصاد مقاومتی مشخص کردند و سیاسیت‌های آن را ابلاغ و دنبال کردند، به جد پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: مدیران، مسئولان و انهایی که دست اندرکار مسائل اقتصادی هستند اگر می‌خواهند راه شهید قاسم سلیمانی را که در جبهه جهاد نظامی جان داد کمک کنند باید اقتصاد مقاومتی را با همان شاخص‌ها و عناصری که در قانون و سیاست‌های ابلاغی پیش بینی شده، تقویت کنند.

منتظری عنوان کرد: دشمن برای فضای مجازی که سرورهای آن را در اختیار دارد، برنامه ریزی‌ها کرده که مسئولان باید به این مهم نیز اهتمام داشته باشند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: