مک ایر این عنصر دیپلماتیک را اخراج کنید

وقتی دم خروس سلبریتی‌های اجاره‌ای انگلیس بیرون می‌زند

کدخبر: 2344094

سلبریتی های اجاره ای که طی این سه روز از کشته شدن مسافران هواپیمای اوکراینی ساکت بودند و حتی یک پیام تسلیت ندادند، حالا به‌صورت کاملا هماهنگ وارد میدان می شود و دوشادوش سفیر انگلیس لیدری تجمع ساختارشکنانه را برعهده می گیرند.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: پس از اعلام جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی به‌صورتی کاملا هماهنگ و طراحی شده از طریق شبکه‌های ارتباطی در فضای مجازی و کانال های ضدانقلاب فراخوان هایی برای حضور و تجمع مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف اعلام شد. این فراخوان ها که برخلاف ظاهر آن که در پوشش عزاداری برای جان باختگان حادثه هواپیما بود، بسیار شبیه فراخوان های ضدانقلاب در فتنه آبان ماه بود.

در ابتدای این تجمع با روشن کردن شمع و خواندن سرود یاردبستانی آغاز شد، اما پس از ساعتی تبدیل به شعارهای ساختارشکنانه می‌شود. شعارهایی که هیچ نسبتی به عزاداری برای قربانیان هواپیمای مسافربری نداشت. تجمعی که با فراخوان های ضدانقلاب برپا شده بود به مرور عملا تبدیل به یک اجتماع آشوب گرایانه با شعارهای ساختار شکن رسید تا جائیکه کار به پاره کردن پوسترهای شهید حاج قاسم سلیمانی رسید. گو اینکه عده ای از ضدانقلاب که از موج حماسه و شور مردم ایران در تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی به خشم آمده بودند دنبال فرصتی بودند برای عقده گشایی.

اما آنچه تجمع غیرقانونی دیشب را متمایز کرد حضور رابرت مک ایر سفیر انگلیس که مشغول عکس برداری و فیلمبرداری و گرفتن گزارش از تجمع بوده است. مک‌ایر در بدو دستگیری صرفاً به زبان انگلیسی صحبت می‌کرده و از معرفی خود اجتناب کرده است . آقای سفیر پس از مدتی به زبان فارسی خود را معرفی و سمت دیپلماتیک خود را عنوان کرده است . وی بهانه حضور خود در میان معترضانی که شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام سر می‌دادند را ابراز همدردی با جان‌باختگان حادثه هواپیمایی عنوان کرده است . در پی شناسایی مک‌ایر توسط نیروهای امنیتی با هماهنگی و پیگیری وزارت امور خارجه وی آزاد شده است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در پی بازداشت سفیر این کشور در بیانیه‌ای گفت که مقام‌های ایران روز شنبه برای مدت کوتاهی سفیر بریتانیا در تهران را بازداشت کردند.

وی ادامه داد: «بازداشت بدون پایه و توضیح سفیر ما در تهران، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است». این ادعای وزیر خارجه انگلستان در شرایطی مطرح شده که به باور بسیاری از ناظران، «رابرت مک‌ایر» با اقدام غیرقانونی خود ثابت کرده که از منظر دیپلماتیک یک «عنصر نامطلوب» است و باید از ایران اخراج شود.

فراتر از این ترامپ نیز شخصا وارد ماجرا می شود و از تجمع مشکوک و طراحی شده دیشب حمایت می‌کند. ترامپ در صفحه توئیتر خود با گرفتن ژست حمایت از مردم ایران، خطاب به آشوبگران نوشت: «من از ابتدای ریاست‌جمهوری خود، در کنار شما ایستاده‌ام و دولت من به حمایت از شما ادامه می‌دهد. ما اعتراضات شما را به دقت زیر نظر داریم و از شجاعت شما الهام می‌گیریم.»

وی در توئیت دیگری با ادعای برخورد نیروهای امنیتی ایران با آشوبگران، گفت: «دولت ایران باید اجازه دهد گروه‌های حقوق بشری به [حقایق] میدانی نظارت کرده و گزارش‌هایی را درباره اعتراضات کنونی مردم ایران ارائه کنند.» ترامپ در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «نباید کشتار مجدد معترضان مسالمت‌آمیز رخ دهد یا اینترنت قطع شود. جهان نظاره‌گر است.»

اما ماجرا به حضور مستقیم سفیر انگلیس و حمایت روشن ترامپ محدود نمی شود، و جعفرپناهی کارگردان معلوم الحال نیز همراه با رابرت مک ایر سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی مشاهده می شود. و علاوه بر او هدیه تهرانی، پرستو صالحی و هانیه توسلی نیز شخصا در تجمع ساختارشکنانه مقابل دانشگاه حاضر می شوند. این موارد را در کنار اعلام فراخوان هنرمندان و بازیگران سلبریتی در صفحه های اینستاگرامشان باید تحلیل کرد.

مدتی پیش تعدادی از سلبریتی ها در جشن تولد ملکه انگلیس در سفارت انگلیس در تهران حاضر شدند و اخبار متعددی از مدیریت و هماهنگ کردن سلبریتی ها توسط سفارت انگلیس منتشر شده بود تا جائیکه بطور مشخص ارس امیری به عنوان جاسوس انگلیس که وظیفه ارتباط و هماهنگی سلبریتی ها با سفارت خانه انگلیس و بعضی از کشورهای غربی دستگیر شد و وزارت خارجه بریتانیا نیز تلاش جدی برای آزادی وی انجام داد.

حالا تمامی این تلاش ها و هماهنگی ها و ارتباطات به کار گرفته می شود تا مجددا غائله ای چون فتنه آبان ماه تکرار شود. قائله ای که در پوشش عزاداری برای کشته های هواپیمای اوکراینی و با محوریت سفارت انگلیس و بازیگری سلبریتی ها است. سلبریتی های اجاره ای که طی این سه روز از کشته شدن مسافران هواپیمای اوکراینی ساکت بودند و حتی یک پیام تسلیت ندادند، حالا بصورت کاملا هماهنگ وارد میدان می شود و دوشادوش سفیر انگلیس لیدری تجمع ساختارشکنانه را برعهده می گیرند. دیگر همه چیز عیان شده و دم خروس سلبریتی های اجاره ای در پیوند با سفارت انگلیس و ترامپ جنایتکار بیرون زده است.

ارسال نظر: