جانشین جدید نیروی قدس را بیشتر بشناسید

کدخبر: 2344683

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی با حکم فرمانده کل سپاه بعنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

صبح امروز و در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه، با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی نیز بعنوان جانشین این نیرو منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار حجازی با نام کامل «سید محمد حسین زاده حجازی»، متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان است. وی که در خانواده‌ای مذهبی رشد و تربیت یافته است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد انقلابی درآمد.

او در اوایل انقلاب برای مبارزه با جریانات ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب به غرب کشور رفت و پس از آغاز جنگ تحمیلی نیز در امر اعزام نیروهای مردمی و ساماندهی نیروهای بسیجی اعزامی به جبهه فعالیت می‌کرد.

ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین فرماندهی سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین قرارگاه عملیاتی سلمان و قرارگاه قدس از جمله دیگر سوابق سردار حجازی در دوران دفاع مقدس است.

وی پس از پایان جنگ بعنوان معاون نیروی انسانی و معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج فعالیت داشت تا آنکه در اسفندماه سال ۱۳۷۶ با حکم فرمانده معظم کل قوا بعنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج منصوب شد و به مدت ۱۰ سال فرماندهی این نیرو را بر عهده داشت.

سردار حجازی همچنین در سال ۱۳۸۶ بعنوان رئیس ستاد فرماندهی کل سپاه(معاون هماهنگ کننده) منصوب شد و در از خرداد ۱۳۸۷ تا مهر ۱۳۸۸ نیز جانشینی فرمانده کل سپاه را بر عهده داشت.

او همچنین در کارنامه کاری خود، معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح با حکم فرمانده معظم کل قوا را نیز بر عهده داشته است و در سال‌های اخیر نیز مسئولیت میدانی در یکی از محورهای جبهه مقاومت را بر عهده داشت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: