سفارت ایران: ایرانی‌ها در اماکن عمومی کره جنوبی حاضر نشوند

کدخبر: 2347931

سفارت ایران در سئول با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی، از هموطنان ایرانی مقیم درخواست کرد که از حضور غیرضروری در اماکن عمومی این کشور بپرهیزند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول در اطلاعیه‌ای به هموطنان مقیم کره جنوبی توصیه کرد با توجه به سرایت و شیوع گسترده بیماری عفونت دستگاه تنفسی موسوم به کووید-۱۹ در سراسر کره جنوبی و به ویژه در شهر دگو و مناطق همجوار آن که بنا به اظهارات مقامات ذیربط کره‌ای بر شدت آن طی ۱۰ روز آینده افزوده خواهد شد، ضمن خودداری از حضور غیر ضروری در اماکن عمومی و رعایت بهداشت فردی در صورت مواجهه با علائمی چون تب بالا و مداوم، سرفه‌های طولانی مدت، کوفتگی و گلو درد و مشکلات تنفسی سریعا با شماره ۱۳۳۹ (مرکز تلفن اختصاصی جهت رسیدگی به مبتلایان ویروس کرونا) تماس حاصل کرده و در صورت مثبت بودن نتایج آزمایشات پزشکی مربوط به این ویروس، این سفارت را جهت ارائه کمک‌های اضطراری مطلع کنند.

براساس این اطلاعیه در نشست ویژه‌ای که روز سه شنبه ۲۶ فوریه به ریاست معاونان وزاری خارجه و بهداشت کره و با حضور نمایندگان سفارتخانه‌های مقیم از جمله این سفارت در محل وزارت امور خارجه کره جنوبی برگزار شد مقامات کره ای تاکید کردند که هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به کرونا اعم از اتباع کره ای و خارجی کاملا رایگان است و وعده دادند که با توجه به تدابیر اتخاذ شده از دو هفته آینده از شدت شیوع بیماری به تدریج کاسته خواهد شد.

پیرو اطلاع قبلی سفارت مجددا تاکید شده است که بنا بر وعده موکد مقامات وزرات دادگستری کره جنوبی کلیه اتباع خارجی که به صورت غیر قانونی در کره جنوبی اقامت دارند در صورت مراجعه به مراکز درمانی به هیچ وجه از کشور اخراج نخواهند شد.

در این اطلاعیه آمده است کمیته اضطراری ایجاد شده در این سفارتخانه به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و کمک رسانی به هموطنان از طریق شماره‌های زیر است:

تلفن ثابت: ۳-۷۹۳۷۷۵۵۱ موبایل: ۰۱۰۴۴۴۲۱۳۴۸

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول همچنین در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که کمیته اضطراری برای رصد دقیق از وضعیت این بیماری در کره جنوبی و کمک رسانی به هموطنان مقیم کره تشکیل داده است.

این سفارتخانه همچنین توصیه‌هایی را برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا تهیه کرده است که هموطنان با مراجعه به سایت سفارت می‌توانند این توصیه‌ها را مطالعه کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول همچنین اعلام کرده که مستمرا آخرین وضعیت شیوع این ویروس را رصد کرده و متناسب با آخرین وضعیت، توصیه‌ها و هشدارها را بروزرسانی خواهد کرد.

براساس این اطلاعیه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای هموطنان مقیم کره جنوبی به این ویروس گزارش نشده است.

لازم به ذکر است، وزارت امور خارجه ایران امروز (شنبه) در اطلاعیه‌ای با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی از هموطنان ایرانی خواست که از سفر به این کشور جداً بپرهیزند.

لازم به ذکر است، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در سئول روز جمعه نهم اسفند ماه اعلام کرد، ۲۵۶ مورد جدید از ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در کره جنوبی گزارش شده و آمار کلی مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۲۰۲۲ نفر رسیده است.

دولت کره جنوبی امروز شنبه نیز از ابتلای ۲۱۹ مورد جدید به ویروس کرونا خبر داد. براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان در این کشور همسایه چین به ۳۱۵۰ مورد افزایش یافته است. وزارت بهداشت کره جنوبی ضمن هشدار به مردم این کشور در مناطق آلوده از بحرانی بودن شرایط ده نفر از مبتلایان در بیمارستان‌ها خبر داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: