مدیریت بحران کرونا؛ به سبک «خودت بمال»

کدخبر: 2348925

این روزها تجسم کامل و عینی «خودت بمال» است که مردم خود باید بحران را مدیریت کنند و رئیس دولت هم به برگزاری هفته ای یک جلسه اکتفا کند و خبر از شنبه ای بدهد که همه چیز در کنترل است!

نسیم آنلاین ؛ علیرضا ربیعی: این روزها تمامی کشور و مردم عزیز و شریف ایران درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند و تاکنون خسارات جانی، مالی و روانی فراوانی بر مردم و کشور وارد کرده است. در این مساله که امروز در کشور تبدیل به یک بحران و مساله اساسی شده است، بصورت طبیعی و کاملا روشن می طلبد دولت با تمام توان و با بسیج کردن تمامی وزارتخانه ها و دستگاههای ذیربط در جهت ریشه کن کردن این ویروس اقدام کند.

اما آنچه طی این 20 روز و درگیری کشور با این ویروس می گذرد مشاهده می شود، بی عملی و عدم اقدام جدی و محکم از سوی دولت تدبیر و امید است. در چنین مساله بزرگی که بقیه نهادها از جمله نهادهای نظامی چون سپاه و ارتش، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان و...مستقیما وارد میدان شده اند، ضروری است که شخص رئیس جمهور ریاست و فرماندهی میدان و عملیات مبارزه با کرونا را برعهده بگیرد. اما تفویض این مسئولیت به یک وزیر و یک وزارتخانه و کم اهمیت گرفتن این مساله از سوی رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور دامنه بحران و تبعات اقتصادی و روانی شیوع این بیماری را بیشتر کرده است.

در همین راستا مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز دیشب در گفتگوی ویژه خبری از ارسال نامه ای توسط علی لاریجانی و نمایندگان مجلس به مقام معظم رهبری مبنی بر تغییر ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا از وزیر بهداشت به یکی از مقامات عالی دولت چون معاول اول رئیس جمهور یا شخص رئیس جمهور خبر داد. پزشکیان همچنین از موافقت رهبرانقلاب با برعهده گرفتن مسئولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط شخص حسن روحانی رئیس جمهور خبر داد. امری که نشانگر جایگاه و اهمیت موضوع سلامت مردم و مدیریت جامع و با تمام توان دولت می باشد.

اما از طرفی امروز حسن روحانی در جلسه هیات دولت در پاسخ به انتقادات وارد شده و نامه نمایندگان مجلس گفت : «دوستان بدانند حداقل هفته‌ای یک جلسه ستاد با ریاست و مدیریت خود من تشکیل می‌شود؛ در هفته‌ای که الان رو به پایان است، از شنبه جلسه گذاشته بودیم و هفته آینده هم جلسه داریم؛ در ایام تعطیلات عید هم باز جلسه خواهیم داشت؛ خود من جلسات را هفته‌ای یکبار می‌گذارم؛ اگر مشکلی داشتم معاون اول می‌گذارد و خود ستاد ملی به ریاست خود آقای دکتر نمکی به طور منظم در هفته هر چند بار لازم باشد جلساتش گذاشته می‌شود .

روحانی با اشاره به نامه هایی که برای وی در مورد قبول ریاست ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعتراض به نبود رئیس جمهور در این ستاد می شود تصریح کرد: من هفته ای یکبار در این جلسات حضور می یابم . »

امروز نیز آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه که به صورت سرزده در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران حضور یافت در اظهاراتی متفاوت گفت : «‌اختیاراتی که شورایعالی امنیت ملی با تنفیذ رهبرمعظم انقلاب برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به مسئولان اجرایی داده اتمام حجت است.در صورت نیاز جلسه ستاد مقابله با کرونا در عالی ترین سطح، باید هر روز برگزار شود نه هفته‌ای یکبار.»

حسن روحانی که طی این شش سال ریاست جمهوری در هر مساله فرعی چون ورود زنان به ورزشگاه، برگزاری کنسرت ها، دفاع از متهمین اقتصادی، گشت ارشاد و امثالهم یک تنه وارد میدان شده و دستورات فوری و آنی می داد، اکنون در یکی از گسترده ترین بحران های اخیر کشور که لازم است تمامی نهادها و دستگاهها با تمام توان وارد میدان شوند به عنوان نفر اول مقام اجرایی کشور به این جمله اکتفا می کند که هفته ای یکبار در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا شرکت می کنم! و کار را به جایی می رساند که وزیر بهداشت خودش در نامه ای به حسن روحانی گلایه های خود را مطرح می کند. گواینکه حتی پشت وزیر بهداشت نیز از حمایت های رئیس دولت خالی است!

حسن روحانی که برای تصویب خسارت محض برجام تمامی کشور را گروگان گرفت و 6 سال مردم را معطل نگه داشت و برای تحمیل لوایح استعماری FATF نیز هر روز تیتر رسانه ها بود و مدام خودش و مقامات دولتی مشغول نامه نگاری به رهبری و فشار به نظام بودند، حالا در مساله مهمی که سلامت 80 میلیون ایرانی درخطر است، می گوید هفته ای یکبار در جلسه شرکت می کنم! البته این اظهارات عجیب نبود و یادآور تصمیم خلق الساعه بنزینی و اعلام اینکه من هم صبح جمعه فهمیدم بود!

متاسفانه با تنبلی و بی تفاوتی شخص رئیس جمهور در این شرایط حساس، مردم به ذهنیتی رسیده اند که گویا در دوران بی دولتی به سر می برند و خود برای نجات کشور دست به کار شده اند. و این روزها خیل عظیم گروه های مردمی و جهادی را شاهد هستیم که خود مشغول ضدعفونی معابر، تولید ماسک و محلول های ضدعفونی و حتی ورود به بیمارستان ها و کمک به پرستاران شده اند. از آن طرف مجلس شورای اسلامی هم در همان روزهای ابتدایی بحران رسما مجلس را تعطیل کرد و رفت. گواینکه این روزها تجسم کامل و عینی «خودت بمال» است که مردم خود باید بحران را مدیریت کنند و رئیس دولت هم به برگزاری هفته ای یک جلسه اکتفا کند و خبر از شنبه ای بدهد که همه چیز در کنترل است!

حجم ویدیو: 4.13M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47 دانلود ویدیو
ارسال نظر: