آیا حاجی بابایی برای ریاست  مجلس روی دولت حساب کرده است؟

ناگفته‌های افطاری لاکچری دولتی‌ها با منتخبین اصولگرا مجلس

کدخبر: 2353208

این نشست تحت عنوان فراکسیون زاگرس‌نشینان با حضور برخی منتخبان مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه گوناگون عصر سه شنبه برگزار شده است. 

نسیم آنلاین : در روز هایی که گمانه زنی های سیاسی برای پست های مجلس یازدهم گرم است ماه مبارک رمضان باعث شده افطارهای سیاسی هم به جهت لابی کردن پررونق باشد.

در یکی از آخرین افطاری های سیاسی، برخی منتخبین اصولگرای مجلس یازدهم مهمان سفره افطار غلامرضا تاجگردون شدند که با حضور مقامات ارشد دولتی چون بیژن زنگنه برگزار شده است.

غلامرضا تاجگردون در حال حاضر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم است.

تاجگردون از نمایندگان نزدیک به جریان اصلاحات و مورد حمایت لیست امید است که کارزار انتخاباتی او هم با سروصدای زیادی همراه بود. کارزاری که با هزینه‌های هنگفت بیشتر شبیه مجالس عروسی آنچنانی بود تا یک جشن انتخاباتی تبلیغاتی.

این نشست تحت عنوان فراکسیون زاگرس‌نشینان با حضور برخی منتخبان مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه گوناگون عصر سه شنبه برگزار شده است.

پیگیری های خبرنگار نسیم آنلاین نشان می دهد که برخی از اعضای فراکسیون زاگرس نشینان به این افطاری دعوت نشده بودند در حالی که قبل از انتخابات در جلسات این ائتلاف دعوت می شدند.

نشستی که با واکنش برخی از منتخبین مردم تهران در مجلس یازدهم مواجه شد. در همین زمینه مالک شریعتی، منتخب مردم تهران در واکنش به برگزاری چنین مراسمی در شرایط بد اقتصادی مردم نوشت: در جلسه دیشب برخی منتخبان -انتقال یافته از هتل اسپیناس به اتاق بازرگانی!- یک معاون رئیس جمهور، یک وزیر، چندین معاون وزیر و رئیس بانک به همراه برخی نمایندگان ردصلاحیت‌شده مجلس دهم شرکت داشتند و یکی از نامزدهای ریاست مجلس هم فقط برای صرف افطار(!) حضور یافته است.

الیاس نادران هم در مورد این افطاری لاکچری نوشت: در این اوضاع اقتصادی ۱۶ اردیبهشت منتخبان زاگرسی مجلس یازدهم را به هتل اسپیناس دعوت کرده‌اند! کاری به مخدوش کردن مرزبندی‌های سیاسی ندارم، ولی از موکلان خود خجالت نمی‌کشید؟ جواب مددجویان کمیته امداد و نیازمندان را چه می‌دهید؟

سید مصطفی میرسلیم دیگر منتخب تهران هم درباره این افطاری در توئیترش نوشت: افطاری‌های طاغوتی به نمایندگان منتخب، نه اطعام است و نه مواسات!

در حالی قرار بود این نشست در هتل اسپیناس و با ولخرجی های تاجگردون و مقامات دولتی برگزار شود که برخی منتخبین حاضر در آن در دولت گذشته با شعار عدالت به مقام وزارت دست یافته بودند.

پیگیری های خبرنگار نسیم آنلاین نشان می دهد که در این نشست از نمایندگان شاخص اصولگرا حاجی بابایی منتخب مردم همدان ، عبدالرضا مصری منتخب مردم کرمانشاه و علیرضا منادی منتخب مردم تبریز حضور داشتند.

حاجی بابایی در حالی در این افطاری حضور داشته که از گزینه های اصلی ریاست بر مجلس یازدهم است. همین امر باعث شده تحلیل هایی در مورد تلاش حاجی بابایی برای استفاده از حمایت دولت و معدود نمایندگان حامی دولت در مجلس یازدهم برای نشستن بر کرسی اول بهارستان مطرح شود.

علاوه بر این مسئله باید به مخدوش شدن مرز های سیاسی پرداخت که در توییت الیاس نادران هم به آن اشاره شده بود. اینکه برخی با شعارهای اصولگرایی و عدالت خواهانه از مردم رای بگیرند و سپس در هتل اسپیناس با افرادی اشرافی چون تاج گردون و دولت روحانی روزه خود را افطار کنند. حضور دولتی ها در این افطاری هم در حالی است که علی ربیعی، سخنگوی دولت روز دوشنبه در نشست خبری خود درباره دخالت دولت در انتخاب رئیس مجلس به خبرنگاران گفته بود، انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مربوط به سازوکارهای داخلی مجلس و نمایندگان است. دولت هیچ نظر و دخالتی در مسائل داخلی مجلس از جمله انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها ندارد و نخواهد داشت.

البته این افطاری اولین افطاری نبوده و اخری هم نخواهند بود همین هفته گذشته بود که علیرضا منادی نماینده تبریز در مجلس یازدهم که پیش از انتخابات معاونت پارلمانی دانشگاه آزاد را بر عهده داشت مهمانی در تهران برگزار کرده است که برخی منتخبین را هم دعوت کرده بود که با اعتراض روح الله متفکر آزاد منتخب جوان مردم تبریز مواجه شده و متفکر آزاد مهمانی اشرافی منادی را ترک کرده است. علیرضا منادی برای کرسی نایب رئیسی مجلس تلاش می کند.

ارسال نظر: