میرسلیم: قالیباف به جلسه وفاق نیامد

کدخبر: 2353720

جلسه وفاق و ائتلاف اعضای این جلسه  علیه قالیباف نیست. اگر قالیباف دعوت جبهه پایداری را قبول می کرد و در این جلسه شرکت می کرد او هم قطعا یکی از اعضا بود اما علیرغم دعوت از او، قالیباف حاضر به شرکت در این جلسه نشد.

نسیم آنلاین : هفته گذشته شورای مرکزی موقت فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در تهران رسما تشکیل شد. فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی با حضور حدود 230 نماینده تشکیل شده است. با اینکه تشکیل این فراکسیون نشانی از حضور هماهنگ اصولگرایان در مجلس یازدهم بود اما فعل و انفعالات سه طیف حاضر در بهارستان یعنی راست سنتی، جبهه پایداری و مدیران دولت احمدی نژاد از خبرهای متفاوتی حکایت می کند.

علی خضریان عضور شورای مرکزی جبهه پایداری در توییتی خبر از تشکیل جلسه وفاق با حضور علی نیکزاد، شمس الدین حسینی، میرسلیم و جمعی ازمنتخبان مجلس داد. خضریان هدف تشکیل کمیته‌ ۷نفره را کمک به وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده عنوان کرد. جلسه که نشان دهنده ائتلاف سه طیف راست سنتی، پایداری ها و مدیران دولت احمدی نزاد در مقابل گزینه شورای ائتلاف یعنی محمد باقر قالیباف برای کرسی اول مجلس یازدهم است. امری که الیاس نادران دیگر منتخت مردم تهران به آن اشاره کرد و در توئیتی نوشت: «آنها که در مقابل شورای مرکزی فراکسیون و ساز و کارهای روشن فرایند وحدت در آن پرچم جدایی بلند می‌کنند چگونه خود را منادی وحدت و انقلابی می‌دانند؟!»

میرسلیم: قالیباف دعوت پایداری برای جلسه وفاق را نپذیرفت

مصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و منتخب دوم مردم تهران در مجلس در گفتگو با نسیم آنلاین در مورد جلسه وفاق گفت: ما در این مدت جلسات زیادی داشتیم و جلسات ما یکی دو تا نیست اما جلسه ای که مورد نظر شما است برای نظر سنجی تشکیل شد تا با اطلاع از نظر و رای نمایندگان منتخب مشخص شود که تمایل آن ها برای ریاست مجلس به چه کسی بیشتر است.

وی ادامه داد: من در کمیته هفت نفره نیستم نماینده من شرکت می کند. در واقع بر اساس ساز وکاری که مشخص شد کسانی که برای ریاست کاندیدا شدند خودشان حضور مستقیم ندارند بلکه نمایندگانشان در این کمیته حاضر می شود. این تصمیم هم برای بررسی منصفانه اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه جلسه وفاق و ائتلاف اعضای این جلسه علیه قالیباف نیست بیان کرد: اگر قالیباف دعوت جبهه پایداری را قبول می کرد و در این جلسه شرکت می کرد او هم قطعا یکی از اعضا بود اما علیرغم دعوت از او، قالیباف حاضر به شرکت در این جلسه نشد. البته من هم خودم مدعو بود و دعوت کننده بچه های جبهه پایداری بودند.

وی در پاسخ به این سوال که خروجی نهایی کمیته هفت نفره شما هستید یا خیر هم گفت: هنوز مشخص نیست اما هر تصمیمی بگیرند من تبعیت می کنم. ممکن است خروجی این جمع یک نفر باشد یا به جمع‌بندی دراین باره نرسند این امر بستگی به نظر کمیته دارد و فعلا مشخص نیست.

مسیر سلیم همچنین در پاسخ به این پرسش که نسبت جمع وفاق با فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی چیست هم گفت:ما زیرگروه فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی هستیم. در مجالس گذشته فراکسیون های مختلفی وجود داشته است و طبیعی است که در مجلس یازدهم هم چنین اتفاقی بیفتد.

ما زیر گروه فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی هستیم و در مقابل آنان فعالیت نمی کنیم اما با مروز زمان هر کدام که کارایی بیشتر داشته باشند و بتواند کارهای تخصصی و سیاسی ارزشمندی انجام دهند خواهند ماند و در غیر این صورت تعطیل می شوند. این امر در گذشته هم سابقه داشته است که فراکسیون های مختلفی تشکیل می شد ولی خوب عملا ازآن ها استقبال نمی شد و رو به افول می رفتند.

وی با بیان اینکه نمی دانم برای ریاست مجلس چقدر شانس دارم و فعلا مشغول ارزیابی هستم گفت: اگر تمایل نمایندگان باشد من در خدمتشان هستم اگر نباشد که نیستم. این حق نمایندگان مجلس است که فرد مورد نظر خود را بر اساس صلاحیت و سابقه و برنامه ای که آن فرد دارد انتخاب کنند.

ارسال نظر: