ظریف با الحلبوسی دیدار و راهی اربیل شد

کدخبر: 2357917

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین دیدارش با مقامات عراق با رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد و از بغداد راهی اربیل شد تا با مقامات اقلیم کردستان هم دیدار کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین دیدارش با مقامات عراقی در بغداد، با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد.

آخرین تحولات روابط دو جانبه، همکاری های پارلمانی، مبارزه با تروریسم، تحولات جاری در عراق و منطقه از مهمترین محورهای گفت وگوی دو مقام بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و گفتگو با سران قوا و سایر مقامات و شخصیت های ارشد عراقی لحظاتی پیش بغداد را به مقصد اقلیم کردستان عراق ( اربیل ) و گفت و گو با مقامات آن منطقه ترک کرد.

وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عراقی و در رأس هیأتی امروز به بغداد سفر کرد، پیش از این با وزیر خارجه، نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس ائتلاف فتح و رئیس جریان حکمت ملی عراق و «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: