سفر گروسی به ایران؛ یک تیر و دو نشان

کدخبر: 2360270

کارشناس مسائل بین الملل گفت:مدیرکل آژانس انرژی اتمی با سفر به ایران در آستانه جلسه کمیسیون مشترک برجام با یک تیر دو نشان می‌زند.

ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل بین الملل و سفیر اسبق ایران در ایتالیا درباره سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، گفت: بعد از گزارشات متعدد مدیرکل قبلی آژانس انرژی اتمی، مبنی بر اجرای کامل تعهدات توسط ایران شاهد گزارشات آقای گروسی بودیم که به صورت دو پهلو فضای کار را پیچیده کرد.

او افزود: گروسی می‌توانست انگشت اتهام خود را به سمت آمریکایی‌ها ببرد که مانع از خریداری مازاد ۳۰۰ کیلو اورانیوم شدند، اما او نه تنها این کار را نکرد بلکه از بی عملی و عدم اجرای تعهدات از سوی اروپایی‌ها در قبال برجام هم حرفی به میان نیاورد.

ظهره وند با اشاره به اینکه سفر گروسی به ایران در آستانه جلسه کمیسیون مشترک برجام در ۱۱ شهریور ماه در وین انجام شود، گفت: چراکه بحث دیدار از دو تأسیسات هسته‌ای را که بنا بر ادعای این سازمان محل ذخیره مواد هسته‌ای اعلام نشده، مطرح است و هم اینکه او برای آشنایی از نزدیک با فعالیت هسته‌ای ایران و استفاده از آن در جلسه کمیسیون مشترک برجام به تهران می‌آید.

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: گروسی به جای اینکه بحث دیدار از دو تاسیسات هسته ای ایران که به قول خودشان محرمانه است، را مطرح کند، بهتر بود اعلام می کرد که برای آشنایی نزدیک با فعالیت هسته ای ایران به کشورمان می آید، چراکه ایران همواره فعالیت خود را گزارش کرده و بازرس‌های قبلی هم شاهد بودند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: