اتفاقات خوب در حوزه واکسن کرونا

کدخبر: 2361744

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: اتفاقات خوبی در حوزه واکسن کرونا رخ داده است که نتایج را وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

سورنا ستاری در بازدید از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های توسعه فناوری در هر استان پارک‌های علم و فناوری است اظهار داشت: همیشه راجع به زیست‌بومی صحبت کرده‌ام و بخش عمده‌ای از این زیست‌بوم را پارک‌های علم و فناوری می‌سازد.

وی با بیان اینکه در این سفر تصمیم‌های جدی در زمینه پارک‌های علم و فناوری گرفته می‌شود عنوان کرد: این تصمیم‌ها درباره کمک‌های استانداری و جهاد دانشگاهی است و توسعه این موضوع در تمام شهرهای استان باید اتفاق بیافتد.

ستاری گفت: مراکز رشد در شهرستان‌های مختلف باید توسعه یابد و استعدادها برای تجاری‌‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شوند.

وی افزود: در بازدید از پتروشیمی نیز توسعه یک شرکت دانش بنیان در حوزه کاتالیست مطرح بود که این مواد را کشور برای سالیان سال وارد می‌کرده است.

ستاری گفت: در حوزه کرونا نیز عملاً کالای خاصی از خارج از کشور وارد نمی‌شود و تمام دستگاه‌ها و کالاهای پزشکی و داروها در داخل تولید می‌شود و اتفاقاتی نیز در حوزه واکسن رخ داده است.

معاون رئیس جمهور افزود: بیش از 6 شرکت و مؤسسه پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند که نتایج را وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

وی بیان کرد: بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‌ها ارائه می‌شود و امید داریم با توسعه زیرساخت‌ها در استان شاهد فعالیت بیشتر بخش خصوصی باشیم.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: