ایران استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم می‌کند

کدخبر: 2362791

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: ایران به عنوان قربانی سلاح‌های شیمیایی، استفاده از این سلاح‌ها توسط هر کسی، در هر جا و تحت هر شرایطی را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند.

مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در توئیتی با اشاره به سخنرانی‌اش در شورای امنیت سازمان ملل نوشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی سلاح‌های شیمیایی، استفاده از این سلاح‌ها توسط هر کسی، در هر جایی و تحت هر شرایطی را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بر اجرای متعادل، کامل و بدون تبعیض کنوانسیون منع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی تاکید می‌کند.

وی همچنین طی سخنرانی در این نشست عنوان کرد که در سال‌های اخیر با ادعاهای بی‌پایه از این روند علیه دولت سوریه سوءاستفاده شده است.

لازم به ذکر است، علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند تیر ماه سال جاری و در نود و چهارمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با اعلام مخالفت کشورمان با تصمیم جدید شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه، این تصمیم را غیرمتوازن و گامی در راستای سیاسی کردن سازمان مذکور خواند.

مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل تیر ماه سال جاری در توئیتی با اشاره به مجروحان بمباران شیمیایی سردشت و تعدادی از آنها که به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: آمریکا و متحدانش که این سلاح‌ها را در اختیار صدام قرار دادند باید پاسخگو باشند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: