استیضاح رئیس‌جمهور یا پاس گُل به روحانی

کدخبر: 2363557

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بهتراست بجای تهدیدهای توخالی و فحاشی و ایجاد حاشیه های بی ربط از ظرفیت های قانونی خود در مجلس جهت نظارت و پاسخگو کردن دولت استفاده کنند.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: این روزها و در حالی که دولت روحانی در بدترین وضعیت ممکن از جهت کارآمدی و مقبولیت میان مردم رسیده است بعضی از تحرکات غیرمعقول از سوی بعضی از افراد و جریانات می تواند زمین بازی را عوض کند و دولت را در موضع مظلومیت قرار دهد. دلار به 32 هزارتومان رسیده، قیمت پراید به 160 میلیون، شاخص بورس با ریزش روبرو شده و بر کلیت بازار اقتصادی کشور تورم افسارگسیخته همزمان با رکود سایه انداخته است. دولت در سیاست خارجی هم با شکست تنها نسخه خود یعنی برجام مواجه شده و عملا دستانش کاملا خالی مانده است.

در چنین وضعیتی که دولت روحانی به منتهاالیه ضعف و درماندگی رسیده است، ناگهان حسن روحانی در جلسه هیات دولت می گوید: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن(ع) آمدند با زبان معترضانه که چرا قبول کردید و چرا صلح کردید؟ چرا در برابر طرف مقابل پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمود: «انی رأیت هوی معظم‌الناس علی الصلح»، گفت: جامعه اسلامی که شما ۱۰نفر نیستید، شما ۲۰نفری که اینجا پیش من آمدید دنیای اسلام نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی مردم این را می‌خواهند صلح را انتخاب می‌کنم . این راه امام مجتبی است، امام مجتبی به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح جنگیدیم و اگر در جنگ صلح کردیم هر دو خطا و اشتباه است. به موقع باید بایستیم و بجنگیم به موقع باید صلح کنیم.» بعد از این اظهارات پرحاشیه موجب واکنش ها نسبت به حسن روحانی آغاز می شود و عده ای در این میان با عدم تدبیر و عقلانیت موضع گرفته و عملا در زمین بازی روحانی نقش ایفا می کنند تا مسائل اصلی کشور به حاشیه برود و کسی از روحانی نپرسد چرا وضع کشور به اینجا رسیده است؟

حجه الاسلام ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عجیب ترین واکنش را نشان می دهد و در توئیتی می نویسد: «جناب روحانی، اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن با معاویه را خواست اکثر مردم از امام ذکر می‌کنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمی‌شوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود.»

بعد از این پاس گُل حجه السلام ذوالنور بود که توپخانه رسانه ای حامیان دولت شروع به کار کرد و جانی تازه گرفت. عبدالله رمضان زاده در توئیتی نوشت: « در مملکتی که رئیس جمهوری تهدید به اعدام می شود انتظاری جز سقوط بورس دارید؟»

سپس حجم وسیع و سنگینی در رسانه های حامی دولت با محوریت ایجاد مظلومیت حسن روحانی و ایجاد ترس و هشدار نسبت به تندروی افراطیون مخالف دولت تولید محتوا شد. با این اقدامات و اظهارات نسنجیده امثال حجه الاسلام ذوالنور اولا تمامی منتقدین دولت بی کفایت فعلی در یک دسته قرارگرفته و با برچسب تندرو و افراطی به گوشه ای خواهد رفت دوما زمینه فراربه جلو حسن روحانی و عدم پاسخگویی وی نسبت عملکردش را فراهم می کنند. آنچنان که این روزها با ایجاد این حاشیه های بی خردانه روحانی از موضع ضعف به موضع مظلومیت رفت.

نهایتا اینکه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بهتراست بجای تهدیدهای توخالی و فحاشی و ایجاد حاشیه های بی ربط از ظرفیت های قانونی خود در مجلس جهت نظارت و پاسخگو کردن دولت استفاده کنند. طرح سئوال و امثالهم مواردی است که نمایندگان می توانند از حقوق قانونی و شرعی خود بهره ببرند و دولت را پاسخگو کنند. نه اینکه با حرف های به ظاهر انقلابی اما با نهایت بیخردی و بی تدبیری موجب به حاشیه رفتن اصل موضوع گردند.

ارسال نظر: