رضایی: نباید صرفا نظاره‌گر افول آمریکا باشیم

کدخبر: 2364010

رضایی گفت: هر کسی در آمریکا بر سر کار بیاید باید با لغو تحریم‌هاخسارت‌های حاصل از آن‌ها را جبران کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه شنبه ۶ آبان ماه در حاشیه همایش افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده در جمع خبرنگاران با تاکید براینکه در حوزه فرهنگی و اقتصادی نباید فقط نظاره‌گر افول آمریکا باشیم، اظهارکرد: عوامل بسیاری در افول آمریکا دخالت داشتند، اما مهمترین آن نبود نظریات بنیادین درست در تمدن غرب بوده است.

وی عنوان کرد: وقتی شمشیر آزادی، گلوی خود آمریکایی‌ها را می‌برد باعث می‌شود ببینیم بنیاد‌های افول غرب نزدیک است.

رضایی در رابطه با تاثیر فشار‌های آمریکا بر ایران در نزدیک شدن آن به افول بیان کرد: فشار‌های آمریکا علیه ایران جدید نیست. آن‌ها در ادامه اعتقاد غربی‌ها که جهان اسلام نباید پیشرفت کند، هم قبل و هم بعد از انقلاب مانع پیشرفت ما بوده‌اند. تا امروز آمریکایی‌ها به صورت کامل جلوی پیشرفت ما را گرفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تاثیر پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و حل شدن مشکلات تحریم به واسطه آن، گفت: در اوج دوره اوباما جنبش وال استریت شکل گرفت و حتی سندرز و دیگران سعی کردند نوآوری‌هایی داشته باشند، اما نتوانستند خود را نشان دهند. آینده آمریکا بعد از انتخابات بحران‌های جدی را خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر کسی در آمریکا بر سر کار بیاید اول باید از ملت ایران به خاطر تحریم‌های اخیر عذرخواهی کرده و با لغو آن‌ها خسارت‌های حاصل از تحریم علیه ایران را جبران کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: