اقتصاد کشور نباید شرطی شود

کدخبر: 2364528
خبرنگار:

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: برخی مسئولان کشور مردم و اقتصاد را شرطی کرده‌اند که آثار مخرب این نوع رفتار باعث بی‌ثباتی در اقتصاد شده است.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بیانات صبح امروز رهبر انقلاب مبنی بر حساب شده بودن سیاست جمهوری اسلامی ایران در برابر روسای جمهور آمریکا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امروز در سخنرانی امروز فرمودند که فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا شود و نباید مسائل داخلی کشور به انتخابات آمریکا گره خورده و شرطی شود.

وی افزود: متاسفانه در سالیان گذشته برخی مسئولان کشور مردم و اقتصاد را شرطی کرده اند که آثار مخرب این نوع رفتار باعث ازبین رفتن ثبات اقتصادی شده است و مردم احساس سردرگمی می‌کنند چرا که نمی‌توانند آینده خود را برآورد کنند.

ذوالنوری بیان کرد: می‌دانیم که نظام سلطه با محوریت آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های ثابتی دارد و تنها روش‌ها با یکدیگر متفاوت است، بنابراین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها تفاوتی برای ما ندارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما باید بدانیم که دشمن در هر حال دشمن است، لذا باید به تقویت رابطه خود با دنیا بپردازیم و اجازه ندهیم به انزوا برویم چراکه در این صورت نقشه‌های شوم دشمن محقق می‌شود بنابراین نیازمند یک دیپلماسی هوشمندانه هستیم.

وی ادامه داد: گرانی‌های اخیر تا حدودی واقعی نبوده و پایین آوردن نرخ مایحتاج مورد نیاز مردم از اختیار ما مسئولان خارج نیست و به نظر می‌رسد که وضعیت فعلی حاصل بی تدبیری و عدم نظارت دستگاه‌های مربوط است و تنها بخشی از آن به تحریم‌های ظالمانه بازمی‌گردد.

ذوالنوری تاکید کرد: متاسفانه صادرات و واردات کشور حالت روانی ندارد و قاچاق نفس تولید داخلی را بریده است چرا که کنترل و نظارت آن طور که باید در کشور وجود ندارد و اقتصاد به صورت آتش به اختیار اداره می‌شود به عنوان مثال یک جنس واحد در چند مغازه قیمت‌های متفاوتی دارد که تمام این مسائل ازسوء مدیریت نشات می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: از طرفی جرم و فساد در کشور ما مجازات درخوری ندارد و در دیدار اخیر رهبر انقلاب با فراکسیون روحانیون مجلس بنده در خدمت ایشان این مسئله عرض کردم بنابراین اگر ما با عزمی جزم کشور را اداره کنیم هفتاد درصد مشکلاتمان حل خواهد شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: