قاسم‌پور: شرایط خدمت سربازی باید تسهیل شود

کدخبر: 2365444

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: کاهش مدت زمان سربازی با رعایت ملاحظات امنیت ملی موجب ورود زودهنگام جوانان به صنعت و بازار کار، آمادگی زودتر آنها برای تشکیل خانواده کمک به کاهش سن ازدواج می شود.

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس درباره جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی با رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره بررسی طرح های جدید برای خدمت سربازی گفت: در جلسه مشترک اخیر امیر غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، شرایط تسهیل سربازی در جهت کمک به حفظ نهاد خانواده بررسی شد. در این جلسه به برخی معضلات مدت زمان سربازی برای سربازان متاهل، دارای فرزند و همچنین نگرانی از ورود دیر هنگام جوانان به بازار کار مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در برخی موارد شاهد هستیم که سربازان متاهل به دلیل عدم امکان زمان بندی مناسب در ایام سربازی، امکان اشتغال را از دست می دهند و این امر زندگی آن ها را تحت شعاع و آسیب قرار می دهد. به همین دلیل باید در زمینه ساعات خدمت، مدت زمان سربازی و میزان حقوق آن ها تغییراتی ایجاد شود. قاسم پور با تاکید بر اینکه پیشنهادات پیرامون تسهیل شرایط سربازان نباید موجب آسیب به امنیت ملی شود، تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی با حفظ مصادیق مربوط به امنیت ملی و امر خدمت سربازی، پیشنهاداتی را برای کاهش مدت زمان سربازی در نظر گرفته تا در کنار عدم خدشه دار شدن خدمت سربازی امکان کاهش زمان خدمت جوانان نیز ایجاد شود. نماینده مردم تهران، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش مدت زمان سربازی با رعایت ملاحظات امنیت ملی موجب ورود زودهنگام جوانان به صنعت و بازار کار، آمادگی زودتر آنها برای تشکیل خانواده کمک به کاهش سن ازدواج می شود. وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات سربازان، ابراز داشت: در همین راستا نیز قرار است برای تسهیل شرایط سربازی ازجمله افزایش حقوق و مزایا، کاهش مدت سربازی و به طور کلی تسهیل شرایط خدمت ضروری به ویژه برای سربازان متاهل و دارای فرزند طرح های جدیدی در نظر گرفته شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: